نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

شنوایی و تعادل
آدینا مایکل-تیتوس ، ... پیتر شورتلند ، در سیستم عصبی (چاپ دوم) ، 2010

شنوایی سنجی
دستگاه شنوایی سنجی که صداهای خالص را در حجم های خاصی تولید می کند ، برای آزمایش بهترین شنوایی سنجی در اهواز هر گوش به طور جداگانه استفاده می شود. آستانه شنوایی برای طیف وسیعی از تن ها با کاهش حجم هر تن تا زمانی که فرد دیگر نتواند آن را بشنود ، تعیین می شود. آزمایش های شنوایی سنجی می توانند فرکانس های از دست رفته را مشخص کنند: در بیماری گوش میانی ، از دست دادن فرکانس پایین شایع است ، در حالی که آسیب عصب حلزون با اختلال فرکانس بالا همراه است.

تمپانومتری
این روش امپدانس (مقاومت در برابر فشار) گوش میانی را اندازه گیری می کند. برای تعیین علت کم شنوایی رسانا استفاده می شود. نیازی به مشارکت فعال شخص مورد آزمایش ندارد و معمولاً در کودکان استفاده می شود. دستگاهی در مجرای گوش قرار می گیرد و تشخیص می دهد که چقدر صدا از گوش میانی عبور می کند و چقدر با تغییر فشار در مجرای گوش بازتاب می یابد. نتایج نشان می دهد که آیا مشکل انسداد لوله استاشی ، مایع در گوش میانی یا اختلال در زنجیره استخوانی است. تمپانومتری همچنین تغییرات انقباض عضله استاپدیوس را که به ناحیه چپکی متصل است ، تشخیص می دهد. این عضله به طور معمول در پاسخ به صداهای بلند منقبض می شود. این یک رفلکس صوتی محافظ است که از گوش داخلی محافظت می کند. اگر افت شنوایی عصبی باشد ، بازتاب صوتی تغییر می کند. هنگامی که رفلکس صوتی کاهش می یابد ، عضله استاپدوس نمی تواند در طول تماس مداوم با صدای بلند منقبض شود.

الکتروکولوگرافی
الکتروکوکلوگرافی فعالیت حلزون حلزون و عصب شنوایی را اندازه گیری می کند. این تست و تست پاسخ شنوایی ساقه مغز می تواند برای اندازه گیری شنوایی در افرادی که نمی توانند یا به طور داوطلبانه به صدا پاسخ نمی دهند ، مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، از این آزمایش ها برای مشخص شدن اینکه آیا نوزادان و کودکان دچار کم شنوایی شدید هستند یا خیر یا تقلب در شنوایی (هیپوآکوزیس سایکوژنیک) استفاده می شود یا خیر. گاهی اوقات آزمایشات می توانند به تعیین علت کم شنوایی حسی عصبی کمک کنند.

پاسخ شنوایی ساقه مغز
این آزمایش دیگری است که می تواند بین کم شنوایی حسی و عصبی تمایز قائل شود. این دستگاه تکانه های عصبی مغز را که در نتیجه تحریک عصب های شنوایی با کلیک های کالیبره شده به گوش ارائه می شود ، اندازه گیری می کند. رایانه به طور متوسط ​​از پتانسیل های برانگیخته شده پوست سر تصویری از الگوی موج تکانه های عصبی تولید می کند. این تکنیک برای ارزیابی نقایص ناشی از ضربه یا بیماری مربوط به ساقه مغز ، به ویژه در کودکان استفاده می شود. نشان داده شده است که کودکانی که تصور می شد "دیرآموز" هستند ، به جای عقب ماندگی ذهنی ، کم شنوایی دارند. پاسخ شنوایی ساقه مغز همچنین می تواند برای نظارت بر عملکردهای خاص مغز در افرادی که در کما هستند یا در افرادی که تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته اند مورد استفاده قرار گیرد.

شنیدن
استیون مک گی ، MD ، در تشخیص فیزیکی مبتنی بر شواهد (ویرایش چهارم) ، 2018

تست صدای نجوا
بسیاری از تست های شنوایی در دسترس پزشکان عمومی است ، برخی از آنها رسمی تر (دستگاه شنوایی سنج دستی) شنوایی سنجی در اهواز نسبت به بقیه (گوش دادن به نجوا ، ساعت ، مالش انگشت یا چنگال تنظیم). یکی از آزمونهای معتبر که نیازی به ابزارهای خاص ندارد ، تست صدای نجوا است. در این آزمایش ، پزشک ترکیبی از سه حرف یا عدد (به عنوان مثال ، 5 ، B ، 6) را در حالی که در طول بازو (یعنی تقریباً 2 فوت) پشت بیمار ایستاده است زمزمه می کند و سپس از بیمار می خواهد که دنباله را تکرار کند. در صورت پاسخ صحیح بیمار ، شنوایی طبیعی تلقی می شود و آزمایش متوقف می شود. اگر بیمار هریک از سه مورد را اشتباه تشخیص دهد ، پزشک سه یا سه عدد یا حروف مختلف را 1 یا 2 بار دیگر تکرار می کند. اگر 50 or یا بیشتر از موارد موجود در دو یا سه قلو نادرست باشد ، آزمایش غیر طبیعی است.

پزشک برای جلوگیری از لب خوانی پشت بیمار می ایستد. فقط یک گوش در یک زمان مورد آزمایش قرار می گیرد ، گوش دیگر با انگشت معاینه کننده پوشانده می شود ، که کانال شنوایی خارجی را مسدود کرده و حرکات مداوم مالش دایره ای انجام می دهد (انسداد بدون مالش ، پوشاندن کافی نیست). [ترجمه گوگل] پزشک باید قبل از نجوا ، بی سر و صدا بازدم کند تا بی صدا ترین زمزمه ممکن ایجاد شود

اختلال حسی
GARY S. RUBIN، KAREN J. CRUICKSHANKS، in Women and Health، 2000

ج- اپیدمیولوژی توصیفی آسیب شنوایی
مروری بر اپیدمیولوژی کم شنوایی با مسائل روش شناختی که در قسمت قبل توضیح داده شد ، مانع می شود. شنوایی سنجها و استانداردهای مرجع در طول سالها تغییر کرده است و تعداد کمی از مطالعات نتایج را به روشهای ثابت برای امکان مقایسه مقایسه کرده اند. این بخش عمدتا بر گزارش های شیوع و بروز کم شنوایی یا اختلال شنوایی در ایالات متحده تمرکز می کند.

مصاحبه سلامت ، مصاحبه دوره ای با نمونه هایی از جمعیت ایالات متحده ، شامل س questionsالاتی در مورد مشکل در شنیدن گفتار عادی است [117]. شیوع مشکلات شنوایی در زنان 65 سال به بالا 24.2 درصد در 1990-1991 بود در حالی که 35.9 درصد در مردان بود. به نظر می رسد که این نرخ ها نشان دهنده افزایش مشکلات شنوایی گزارش شده از سال 1971 بوده است



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

سمعک چیست؟
سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در داخل یا پشت گوش خود قرار می دهید. سمعک در اهواز این صدا برخی از صداها را بلندتر می کند تا فرد مبتلا به کم شنوایی بتواند به طور کامل گوش دهد ، ارتباط برقرار کرده و در فعالیتهای روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افراد کمک کند در شرایط آرام و پر سر و صدا بیشتر بشنوند. با این حال ، از هر پنج نفری که از سمعک استفاده می کنند ، فقط یک نفر از آن استفاده می کند.

سمعک دارای سه قسمت اساسی است: میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آنها را به تقویت کننده می فرستد. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

سمعک ها چگونه می توانند کمک کنند؟
سمعک ها در درجه اول برای بهبود شنوایی و درک گفتار افرادی که دچار کم شنوایی هستند ، ناشی از آسیب به سلول های حسی کوچک در گوش داخلی است که سلول های مو نامیده می شوند. این نوع کم شنوایی را کم شنوایی حسی عصبی می نامند. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری ، افزایش سن ، یا صدمه ناشی از سر و صدا یا داروهای خاص رخ دهد.

سمعک ارتعاشات صوتی وارد شده به گوش را بزرگ می کند. سلولهای موی زنده ، ارتعاشات بزرگتر را تشخیص داده و آنها را به سیگنال های عصبی تبدیل می کنند که به مغز منتقل می شود. هرچه آسیب سلول های موی فرد بیشتر باشد ، کاهش شنوایی شدیدتر است و تقویت سمعک بیشتر برای ایجاد تفاوت لازم است. با این حال ، محدودیت های عملی برای میزان تقویت سمعک وجود دارد. علاوه بر این ، اگر گوش داخلی بیش از حد آسیب دیده باشد ، حتی ارتعاشات بزرگ نیز به سیگنال های عصبی تبدیل نمی شوند. در این شرایط ، سمعک بی اثر خواهد بود.

چگونه می توانم بفهمم که به سمعک احتیاج دارم؟
اگر فکر می کنید ممکن است کم شنوایی داشته باشید و از سمعک استفاده کنید ، با پزشک خود مشورت کنید ، او ممکن است شما را به متخصص گوش و حلق و بینی یا گوش شناسی ارجاع دهد. متخصص گوش و حلق و بینی یک پزشک متخصص در بیماریهای گوش ، بینی و گلو است و علت کم شنوایی را بررسی می کند. متخصص شنوایی شناسی یک متخصص شنوایی است که کم شنوایی را شناسایی و اندازه گیری می کند و برای ارزیابی نوع و میزان از دست دادن تست شنوایی انجام می دهد.

آیا انواع مختلف سمعک وجود دارد؟
سبک های سمعک
5 نوع سمعک پشت گوش (BTE) ، Mini BTE ، In-the-ear (ITE) ، درون کانال (ITC) و کاملاً داخل کانال (CIC)
منبع: NIH / NIDCD

سمعک های پشت گوش (BTE) شامل یک قاب پلاستیکی سخت است که در پشت گوش پوشیده شده و به یک گوش پلاستیکی متصل شده است که در داخل گوش خارجی قرار دارد. قطعات الکترونیکی در قاب پشت گوش نگه داشته می شوند. صدا از سمعک از طریق قالب گوش به داخل گوش منتقل می شود. کمک های BTE توسط افراد در هر سنی برای کاهش شنوایی خفیف تا عمیق استفاده می شود.

نوع جدیدی از سمعک BTE سمعک با قابلیت باز شدن است. وسایل کمکی کوچک و باز به طور کامل در پشت گوش قرار می گیرند و تنها یک لوله باریک در مجرای گوش وارد شده و باعث باز ماندن کانال می شود. به همین دلیل ، سمعک های باز برای افرادی که تجمع جرم گوش را تجربه می کنند ، انتخاب خوبی خواهد بود ، زیرا این نوع کمک ها کمتر در معرض آسیب چنین موادی قرار می گیرند. علاوه بر این ، برخی افراد ممکن است سمعک باز را ترجیح دهند ، زیرا درک آنها از صدای آنها "وصل" نیست.

سمعک های داخل گوش (ITE) به طور کامل در داخل گوش خارجی قرار می گیرند و برای کم شنوایی خرید سمعک در اهواز خفیف تا شدید استفاده می شوند. قاب دارای قطعات الکترونیکی از پلاستیک سخت ساخته شده است. برخی از کمک های ITE ممکن است برخی ویژگی های اضافی مانند telecoil را نصب کرده باشند. تله کوئل یک سیم پیچ مغناطیسی کوچک است که به کاربران اجازه می دهد صدا را از طریق مدار سمعک بجای میکروفون آن دریافت کنند. این باعث می شود که مکالمات از طریق تلفن راحت تر شنیده شود. تله کویل همچنین به مردم کمک می کند تا در اماکن عمومی که سیستم های صوتی خاصی را نصب کرده اند ، به نام سیستم های حلقه القایی ، بشنوند. سیستم های حلقه القایی را می توان در بسیاری از کلیساها ، مدارس ، فرودگاه ها و سالن های تماشا یافت. کودکان کم سن و سال معمولاً از وسایل کمکی ITE استفاده نمی کنند ، زیرا با بزرگ شدن گوش باید غلاف ها اغلب تعویض شوند.

وسایل کمکی داخل مجرای گوش قرار می گیرند و در دو نوع موجود هستند. سمعک داخل کانال (ITC) متناسب با اندازه و شکل مجرای گوش فرد ساخته شده است. سمعک کاملاً داخل کانال (CIC) تقریبا در مجرای گوش پنهان شده است. هر دو نوع برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط استفاده می شود.

به دلیل کوچک بودن ، تنظیم و برداشتن کمک های کانال ممکن است برای فرد دشوار باشد. علاوه بر این ، وسایل کمکی کانال فضای کمتری برای باتری ها و دستگاه های اضافی مانند تله کویل دارند. آنها معمولاً برای کودکان خردسال یا افرادی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند توصیه نمی شود زیرا اندازه کوچک آنها قدرت و حجم آنها را محدود می کند.

آیا همه سمعک ها به یک شکل عمل می کنند؟
بسته به وسایل الکترونیکی مورد استفاده ، سمعک ها متفاوت عمل می کنند. دو نوع اصلی وسایل الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال هستند.

وسایل کمکی آنالوگ امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که تقویت می شوند. یک



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در داخل یا پشت گوش خود قرار می دهید. این صدا بهترین سمعک در اهواز برخی از صداها را بلندتر می کند تا فرد مبتلا به کم شنوایی بتواند به طور کامل گوش دهد ، ارتباط برقرار کرده و در فعالیتهای روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افراد کمک کند در شرایط آرام و پر سر و صدا بیشتر بشنوند. با این حال ، از هر پنج نفری که از سمعک استفاده می کنند ، فقط یک نفر از آن استفاده می کند.

سمعک دارای سه قسمت اساسی است: میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آنها را به تقویت کننده می فرستد. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

سمعک ها چگونه می توانند کمک کنند؟
سمعک ها در درجه اول برای بهبود شنوایی و درک گفتار افرادی که دچار کم شنوایی هستند ، ناشی از آسیب به سلول های حسی کوچک در گوش داخلی است که سلول های مو نامیده می شوند. این نوع کم شنوایی را کم شنوایی حسی عصبی می نامند. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری ، افزایش سن ، یا صدمه ناشی از سر و صدا یا داروهای خاص رخ دهد.

سمعک ارتعاشات صوتی وارد شده به گوش را بزرگ می کند. سلولهای موی زنده ، ارتعاشات بزرگتر را تشخیص داده و آنها را به سیگنال های عصبی تبدیل می کنند که به مغز منتقل می شود. هرچه آسیب سلول های موی فرد بیشتر باشد ، کاهش شنوایی شدیدتر است و تقویت سمعک بیشتر برای ایجاد تفاوت لازم است. با این حال ، محدودیت های عملی برای میزان تقویت سمعک وجود دارد. علاوه بر این ، اگر گوش داخلی بیش از حد آسیب دیده باشد ، حتی ارتعاشات بزرگ نیز به سیگنال های عصبی تبدیل نمی شوند. در این شرایط ، سمعک بی اثر خواهد بود.

چگونه می توانم بفهمم که به سمعک احتیاج دارم؟
اگر فکر می کنید ممکن است کم شنوایی داشته باشید و از سمعک استفاده کنید ، با پزشک خود مشورت کنید ، او ممکن است شما را به متخصص گوش و حلق و بینی یا گوش شناسی ارجاع دهد. متخصص گوش و حلق و بینی یک پزشک متخصص در بیماریهای گوش ، بینی و گلو است و علت کم شنوایی را بررسی می کند. متخصص شنوایی شناسی یک متخصص شنوایی است که کم شنوایی را شناسایی و اندازه گیری می کند و برای ارزیابی نوع و میزان از دست دادن تست شنوایی انجام می دهد.

آیا انواع مختلف سمعک وجود دارد؟
سبک های سمعک
5 نوع سمعک پشت گوش (BTE) ، Mini BTE ، In-the-ear (ITE) ، درون کانال (ITC) و کاملاً داخل کانال (CIC)
منبع: NIH / NIDCD

سمعک های پشت گوش (BTE) شامل یک قاب پلاستیکی سخت است که در پشت گوش پوشیده شده و به یک گوش پلاستیکی متصل شده است که در داخل گوش خارجی قرار دارد. قطعات الکترونیکی در قاب پشت گوش نگه داشته می شوند. صدا از سمعک از طریق قالب گوش به داخل گوش منتقل می شود. کمک های BTE توسط افراد در هر سنی برای کاهش شنوایی خفیف تا عمیق استفاده می شود.

نوع جدیدی از سمعک BTE سمعک با قابلیت باز شدن است. وسایل کمکی کوچک و باز به طور کامل در پشت گوش قرار می گیرند و تنها یک لوله باریک در مجرای گوش وارد شده و باعث باز ماندن کانال می شود. به همین دلیل ، سمعک های باز برای افرادی که تجمع جرم گوش را تجربه می کنند ، انتخاب خوبی خواهد بود ، زیرا این نوع کمک ها کمتر در معرض آسیب چنین موادی قرار می گیرند. علاوه بر این ، برخی افراد ممکن است سمعک باز را ترجیح دهند ، زیرا درک آنها از صدای آنها "وصل" نیست.

سمعک های داخل گوش (ITE) به طور کامل در داخل گوش خارجی قرار می گیرند و برای کم شنوایی خفیف تا شدید استفاده می شوند. قاب دارای قطعات الکترونیکی از پلاستیک سخت ساخته شده است. برخی از کمک های ITE ممکن است برخی ویژگی های اضافی مانند telecoil را نصب کرده باشند. تله کوئل یک سیم پیچ مغناطیسی کوچک است که به کاربران اجازه می دهد صدا را از طریق مدار سمعک بجای میکروفون آن دریافت کنند. این باعث می شود که مکالمات از طریق تلفن راحت تر شنیده شود. تله کویل همچنین به مردم کمک می کند تا در اماکن عمومی که سیستم های صوتی خاصی را نصب کرده اند ، به نام سیستم های حلقه القایی ، بشنوند. سیستم های حلقه القایی را می توان در بسیاری از کلیساها ، مدارس ، فرودگاه ها و سالن های تماشا یافت. کودکان کم سن و سال معمولاً از وسایل کمکی ITE استفاده نمی کنند ، زیرا با بزرگ شدن گوش باید غلاف ها اغلب تعویض شوند.

وسایل کمکی داخل مجرای گوش قرار می گیرند و در دو نوع موجود هستند. سمعک داخل کانال (ITC) متناسب با اندازه و شکل مجرای گوش فرد ساخته شده است. سمعک کاملاً داخل کانال (CIC) تقریبا در مجرای گوش پنهان شده است. هر دو نوع برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود.

به دلیل کوچک بودن ، تنظیم و برداشتن کمک های کانال ممکن است برای فرد دشوار باشد. علاوه بر این ، وسایل کمکی کانال فضای کمتری برای باتری ها و دستگاه های اضافی مانند تله کویل دارند. آنها معمولاً برای کودکان خردسال یا افرادی که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند توصیه نمی شود زیرا اندازه کوچک آنها قدرت و حجم آنها را محدود می کند.

آیا همه سمعک ها به یک شکل عمل می کنند؟
بسته به وسایل الکترونیکی مورد استفاده ، سمعک ها متفاوت عمل می کنند. دو نوع اصلی وسایل الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال هستند.

وسایل کمکی آنالوگ امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند که تقویت می شوند. یک



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وبسایت چیست؟
اولین سوالی که ذهن کاربران دوره ی طراحی سایت را به خود مشغول می کند، این است که وبسایت https://kyokushins.ir/  به چه چیزی گفته می شود؟ وبسایت در واقع به بخشی از وب گفته می شود که یک یا چند صفحه ی حاوی اطلاعات دارد. در اینجا اطلاعات مفهومی عام دارد : می تواند یک فایل متنی باشد، یا یک فایل چند رسانه ای مثل فیلم، عکس، صوت و…یک شخص یا یک گروه سایتی را راه اندازی می کند و بقیه کاربران بنا به نوع سایت از اطلاعات یا ویژگی های آن بهره می برند.

سایت چیست
هدف از ایجاد و کاربردهای وبسایت چیست؟
هر سایتی جدای از اینکه به چه روشی ایجاد شده، برای هدف و منظور خاصی طراحی می شود. گاهی برای نمایش رزومه، گاهی برای توسعه کسب و کار شرکت یا فروشگاه و گاهی هم برای یک ارگان و سازمان دولتی…به هر حال طراحی هر وبسایت هدفی معین را دنبال می کند و البته طراحی خاص خود را دارد.

کاربردهای سایت
انواع وبسایت
وبسایت ها انواع مختلفی دارند. بعنوان مثال : خبری، فروشگاهی، شرکتی، شخصی، سازمانی و …

قطعا چارچوب یک سایت خبری بسیار متفاوت از سایت فروشگاهی یا شرکتی است. شما در سایت فروشگاهی هم می توانید یک خبرنامه کوچک و محدود داشته باشید اما گستردگی آن را فقط در وبسایت های خبری می توان مشاهده کرد.

نکته ای همواره افراد را دچار اشتباه می کند این است که وبسایت را همواره به منظور وجود یک مکان فیزیکی می پندارند. فروشگاه اینترنتی الزاما به معنی وجود همان فروشگاه در دنیای واقعی نیست! الزامی هم برای آن وجود ندارد. خیلی از شرکت ها یا فروشگاه های بزرگ در ابتدا فقط یک سایت بودند که به محض گسترش کسب و کارشان فعالیت در دنیای واقعی را نیز آغاز کردند.

آیا وبسایت می تواند باعث گسترش کسب و کار من شود؟
پاسخ این سوال از آب چشمه هم شفاف تر است

:: بازدید از این مطلب : 123

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که معنای دقیق یک وبسایت چیست و اصلا  http://ir-piano.ir/ این پدیده چگونه و از کجا شروع شده است؟ یک وب سایت را می توان مجموعه ای از اطلاعات، اسناد و پرونده هایی که از گرافیک، لینک رنگ، متن، و قالب بندی تشکیل شده، تعریف کرد که برای ایجاد ارتباط با کاربران بکار برده می شوند. یا می توان گفت یک وبسایت مکانی است در اینترنت که یک یا تعداد زیادی از صفحات را در خود جای می دهد.از این رو به مجموعه ای از صفحه ها در بستر اینترنت که به مکان خاصی تعلق دارند، اصطلاحا وبسایت می گویند.
امروزه سایت‌های اینترنتی بخش اعظمی از زندگی روزمره انسان ها را تشکیل می‌دهند. تصور اینکه بتوانیم یک روز بدون چک کرن سایت های خبری، اطلاعات ارز و طلا،تخفیف های سایت های مطرحی همچون دیجی کالا و 5040 بسر ببریم کمی سخت به نظر می رسد.اگربه د نبال معنای دقیق کلمه سایت هستید و می خواهید بدانید که این پدیده از کجا و چگونه شروع شده ، پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معمولا محتویات وبسایت ها بر روی کامپیوتری که سرور نام دارد قرار میگیرند و این مجموعه از سرورها هستند که شبکه جهانی وب را تشکیل می دهند. هر یک از این سرورها نیز یک یا تعداد زیادی از سایت های مختلف را در خود جای میدهد.
در این جا قصد داریم تا آنجا که می توانیم تمامی مطالب مربوط به سایت‌های اینترنتی را برای شما روشن ‌کنیم.

تاریخچه وبسایت چیست؟
در سال ۱۹۸۹ پروفسوری به نام تیم برنرز لی که با نام TimBL نیز شناخته می‌شود، پروپوزالی را ارائه کرد که شکل زندگی و ارتباطات بشر را برای همیشه دگرگون کرد.
او مخترع شبکه جهان‌گستر(World Wide Web) است. نرم‌افزاری که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت هر کجا که باشند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
تیم بل در سال ۱۹۹۱ اولین سایت تاریخ را با آدرس info.cern.ch در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد.که اطلاعاتش راجع به همین پروژه می شد.
سایت های نخستین با کدهای ساده ی HTML نوشته می شدند . و کاربرها نیز می توانستند توسط ابرپیوند یا همان (Hyperlink) از یک صفحه به صفحه دیگر جابه جا شوند. صفحات این سایت‌ها حاوی سرتیتر و پاراگراف و ابرمتن یا همان (Hypertext) بودند که روی صفحه نمایش رایانه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمدند.یکی از دستاورهای مهم تاریخ بشری را میتوان همین وبسایت های ساده و انعطاف پذیر انست که بستر خوبی را برای ارتباط برای انسانها فراهم کردند. البته با با ورود موتورهای جستجوگر به این عرصه این بستر علمی بیشتر گسترش یافت.

سایت‌های اینترنتی و انواع آن :
انواع سایت های اینترنتی

در یک نگاه همه ی سایت‌ها مثل هم به نظر می‌رسند، در حالی که اینگونه نیست! البته رنگ و قیافه ی ظاهری و محتوای آنها با همدیگر فرق دارد، اما تفاوت‌های اصلی پشت پرده در جریان است! در کل سایت ها را از سه منظر می توانیم از هم تفکیک کنیم:
1- تقسیم بندی سایت از نظر فنی
2- تقسیم بندی سایت از نظر کارکرد
3- تقسیم بندی سایت از نظر نسل
حال به تعریف هر یک از این سه تقسیم بندی به صورت مجزا می پردازیم.

تقسیم بندی سایت از نظر فنی :
ازنظر فنی، سایت‌ها به انواعی مانند استاتیک ،داینامیک تقسیم می‌شوند.

سایت های استاتیک یا ایستا :
سایت استاتیک که به آن سایت ایستا هم گفته می شود ،به سایتی می گویند که قابلیت تغییر یا بروزرسانی شدن ندارد. این سایت‌ها با دو روش HTML و فول‌فلش نوشته می‌‌شوند. البته این نوع سایت ها مزیت هایی را نیز دارند که در ادامه شرح خواهیم داد. چون طراحی این سایت ها به نسبت آسان تر از سایت های دیگر است، یک اچ تی ام ال کار هم می‌تواند فرایند طراحی را انجام دهد و نیازی به حرفه ای بودن نیست و هزینه طراحی نیز برای اینگونه سایت ها پایین تر از بقیه است. در سایت های ایستا می توان هر صفحه را به صورت جداگانه و با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی کرد.البته نباید معایب اینگونه از سایت ها را نیز در نظر نگرفت.که در زیر به آنها اشاره شده است.
• در این حالت شما برای حذف و اضافه مطالب بطور کامل به طراح وابسته هستید و امکان به روز رسانی تنها توسط طراح سایت وجود دارد.
• باید بیخیال گرفتن رتبه ی بالا از موتورهای جست ‌وجو شد، زیرا بروز رسانی در سایت‌های ایستا انجام نمی‌شود.
• این سایت‌ها تعاملی نبوده و امکان برقراری ارتباط بین مدیر و کاربر در آن‌ها وجود ندارد. و این هم دلیلی است که اکثر کاربران علاقه‌‌ای به سایت‌های ایستا ندارند.
• وچون صاحبان سایت نمی‌توانند طراحی صفحات سایت را شخصا انجام دهند، بنابراین باید هزینه‌ی جداگانه‌ای برای ویرایش مطالب به طراح بپردازند که اینکار موجب هزینه نگهداری بالاتر این سایت‌ها می شود.

سایت های داینامیک یا پویا :
سایت داینامیک یا پویا به سایتی گفته می‌شود که با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی می‌شوند وانعطاف‌پذیرمی باشد و امکان ویرایش را در اختیار مدیران سایت قرار میدهند.
سایت‌های پویا، یا به صورت فلش داینامیک طراحی می‌شوند یا مبتنی بر برنامه‌نویسی می باشند. سایت‌های فلش داینامیک سنگین هستند زیرا در بستر ادوب فلش نمایش داده می‌شوند و به همین دلیل دیر لود می‌شوند و در موتورهای جست ‌وجو رتبه‌های پایین‌تری دارند. این سایت‌ها بسیار زیبا و جذابند و برای کارهایی مثل کاتالوگ‌های معرفی محصول یا محتوای هنری مناسب هستند،هر چند که به سبب دیربارگذاری شدن حوصله آدم را سر می‌برند. وردپرس یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوامی باشد که برای کارکردن با آن نیازی نیست تا حتما یک خوره کامپیوتر باشید یا برنامه‌نویسی بدانید و می توانید به راحتی به مطالب سایت خود دسترسی داشته باشید و هر وقت دل‌تان خواست آن‌ها را تغییر بدهید و به روز رسانی کنید.

تقسیم بندی سایت از نظر کارکرد :
سایت‌های بسیار زیادی با کارکردهای مختلفی وجود دارند ، مثل سایت‌های تفریحی، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری، سایت‌های فروشگاهی و بسیاری دیگر که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

تقسیم بندی سایت ها از نظر نسل :
سایت‌های اینترنتی از نظر نسل به سه دسته تقسیم می‌شوند: سایت های نسل اول، سایت های نسل دوم و سایت های نسل سوم(شکاف میان نسل‌ها را در سایت‌های اینترنتی هم می توان دید
در سایت‌های نسل اول محتوا توسط مدیر یا مدیران سایت بارگذاری می‌‌شود و کاربران فقط می‌توانند آن را ببینند و به این سایت ها سایت های یک‌طرفه می گوییم.
در سایت‌های نسل دوم کاربران و بازدیدکنندگان در فرایند تولید محتوا سهیم هستند و می‌توانند مطالب را تایید (لایک)کنند، نظرات(کامنت ها) خود را ثبت کنند،ایمیل بزنند و … که همین امر سبب شده تا تولید محتوای سایت به یک کار مشارکتی و تعاملی تبدیل شود. در این سایت‌ها فقط بخش هایی که تغییر میکنند بارگزاری می شوند و نیازی نیست تا همه ی صفحات مجددا لود شوند به خاطر همین سرعت بارگذاری و لود سایت بالاتر می‌رود.

سایت‌های نسل سوم یا همان سایت های هوشمند که از جدیدترین انواع سایت ها بشمار میروند با نام وب معنایی نیزشناخته می شوند. سایت های هوشمند مخاطب خود را شناسایی کرده و با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی و هوش مصنوعی، محتوایی متناسب با سلیقه و نیاز مخاطب نشان می‌دهند و بسیار پیچید و پیشرفته می باشند که همین امرسبب شده تا تعداد کمی از آن‌‌ها موجود باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ https://ipgconference.ir/    دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی که کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر او را جلب کند شکل ظاهری سایت شماست. یک سایت خوب باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و انواع عنوان خوان، دسترسی راحت به تمام محتواها و گرافیک خوب باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از فونت‌های غیر واضح و نامربوط در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه نمی‌شود. وجود تصاویر با حجم کم و بسیار جذاب می‌تواند حضور مخاطب را برای جستجو در سایت شما بالا ببرد.


همچنین لوگوی شما معرفی سایت شما است. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگو به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود. لوگوی طراحی شده برای شما دارای یک بار معنایی خاص با موضوع سایت شما می‌باشد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده کرده و گرافیک سایت نباید از رنگهای شلوغی و زننده استفاده کرد. رنگ بک گراند یا پس زمینه بایستی با رنگ متن کاملاً در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت‌هایی که بد طراحی شده اند، چیست؟


عدم داشتن معیار مناسب با معیار گوگل، نرخ خروج بالای کاربران، مدت زمان استفاده خیلی کوتاه کاربران در سایت و عدم بازدید از صفحات متعدد است.


یک سایت خوب دارای چه امکاناتی است؟


یک سایت خوب می‌تواند دارای خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی، بازی‌های آنلاین، اوقات شرعی آب و هوا، پادکست ، ویدئو کست، اسلایدر و غیره می‌باشد.

یک سایت خوب با جستجو و امکانات بازدی مخاطب اجازه می‌دهد که به محتوای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.


عدم سازگاری چگونه باعث کم شدن بازدیدکنندگان می‌شود؟

بعضی از سایت‌ها فقط نسخه دسک‌تاپی دارند و در موبایل قابلیت سازگاری ندارد، در حالیکه طبق اعلام گوگل در سال ۲۰۱۵، کاربران در موبایل از کاربران دسکتاپ خیلی بیشتر هستند. با عدم دسترسی سایت با موبایل، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو را محدود می‌سازند.

 

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد میانبرها


میانبرها متن‌هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شوند. تبلیغات سایت و راهنمای در سایت به صورت آنلاین است، این کار باعث می‌شود تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است که نه تنها تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که به کاربر خوش‌آمدگویی می‌شود، معمولاً این کار باعث افزایش دفع کاربری می‌شود.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافی و متن بدون فضای سفید طراحی می‌شود، کاربر با ‌خواندن یا حفظ هرگونه اطلاعات در سایت خسته می‌شود.


استفاده از عکس جعلی یا عکس های موجود در گوگل


عکاسی در طراحی وب سایت ارزشمند است هنگامی که شما از یک عکس جعلی یا ذخیره شده استفاده می‌کنید باعث عدم اعتماد در میان بازدیدکنندگان می‌شود و مخاطبان وب سایت شما پایین می‌آید. بهتراست از این عکاس بخواهید که چند عکس اورجینال برایتان بگیرد.


استفاده از متن در قالب تصویر


تمام مجموعه‌ها در وب‌سایت باید توسط موتورهای جستجوگر به راحتی ردیابی شوند، تا رتبه موتور جستجوگر شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده برای اهداف سئو است و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت کندتر برای سود واقعی است،استفاده از فیلم‌ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه به شما را به طور زیادی کاهش می‌دهد، این کار باعث می شود که مردم از سایت شما خارج شوند.

 

وبسایت آرایشی هایلایت بیوتی

 

وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
به مجموعه صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند، وب سایت می‌گویند https://highlightbeauty.ir/  وب سایت به مکانی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. محتویات وب سایت‌ها بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند.

وبسایت چیست؟
وبسایت چیست؟

در دنیای مجازی هم مانند دنیای واقعی هر سرور یا کامپیوتر برای اینکه از دیگر کامپیوترها قابل شناسایی باشد، توسط یک شماره شناسنامه یا آی پی مشخص می‌شود.


دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ https://ig-home.ir/   دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی که کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر او را جلب کند شکل ظاهری سایت شماست. یک سایت خوب باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و انواع عنوان خوان، دسترسی راحت به تمام محتواها و گرافیک خوب باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از فونت‌های غیر واضح و نامربوط در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه نمی‌شود. وجود تصاویر با حجم کم و بسیار جذاب می‌تواند حضور مخاطب را برای جستجو در سایت شما بالا ببرد.


همچنین لوگوی شما معرفی سایت شما است. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگو به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود. لوگوی طراحی شده برای شما دارای یک بار معنایی خاص با موضوع سایت شما می‌باشد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده کرده و گرافیک سایت نباید از رنگهای شلوغی و زننده استفاده کرد. رنگ بک گراند یا پس زمینه بایستی با رنگ متن کاملاً در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت‌هایی که بد طراحی شده اند، چیست؟


عدم داشتن معیار مناسب با معیار گوگل، نرخ خروج بالای کاربران، مدت زمان استفاده خیلی کوتاه کاربران در سایت و عدم بازدید از صفحات متعدد است.


یک سایت خوب دارای چه امکاناتی است؟


یک سایت خوب می‌تواند دارای خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی، بازی‌های آنلاین، اوقات شرعی آب و هوا، پادکست ، ویدئو کست، اسلایدر و غیره می‌باشد.

یک سایت خوب با جستجو و امکانات بازدی مخاطب اجازه می‌دهد که به محتوای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.


عدم سازگاری چگونه باعث کم شدن بازدیدکنندگان می‌شود؟

بعضی از سایت‌ها فقط نسخه دسک‌تاپی دارند و در موبایل قابلیت سازگاری ندارد، در حالیکه طبق اعلام گوگل در سال ۲۰۱۵، کاربران در موبایل از کاربران دسکتاپ خیلی بیشتر هستند. با عدم دسترسی سایت با موبایل، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو را محدود می‌سازند.

 

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد میانبرها


میانبرها متن‌هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شوند. تبلیغات سایت و راهنمای در سایت به صورت آنلاین است، این کار باعث می‌شود تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است که نه تنها تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که به کاربر خوش‌آمدگویی می‌شود، معمولاً این کار باعث افزایش دفع کاربری می‌شود.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافی و متن بدون فضای سفید طراحی می‌شود، کاربر با ‌خواندن یا حفظ هرگونه اطلاعات در سایت خسته می‌شود.


استفاده از عکس جعلی یا عکس های موجود در گوگل


عکاسی در طراحی وب سایت ارزشمند است هنگامی که شما از یک عکس جعلی یا ذخیره شده استفاده می‌کنید باعث عدم اعتماد در میان بازدیدکنندگان می‌شود و مخاطبان وب سایت شما پایین می‌آید. بهتراست از این عکاس بخواهید که چند عکس اورجینال برایتان بگیرد.


استفاده از متن در قالب تصویر


تمام مجموعه‌ها در وب‌سایت باید توسط موتورهای جستجوگر به راحتی ردیابی شوند، تا رتبه موتور جستجوگر شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده برای اهداف سئو است و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت کندتر برای سود واقعی است،استفاده از فیلم‌ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه به شما را به طور زیادی کاهش می‌دهد، این کار باعث می شود که مردم از سایت شما خارج شوند.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
به مجموعه صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند، وب سایت می‌گویند https://highlightbeauty.ir/  وب سایت به مکانی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. محتویات وب سایت‌ها بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند.

وبسایت چیست؟
وبسایت چیست؟

در دنیای مجازی هم مانند دنیای واقعی هر سرور یا کامپیوتر برای اینکه از دیگر کامپیوترها قابل شناسایی باشد، توسط یک شماره شناسنامه یا آی پی مشخص می‌شود.


دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی که کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر او را جلب کند شکل ظاهری سایت شماست. یک سایت خوب باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و انواع عنوان خوان، دسترسی راحت به تمام محتواها و گرافیک خوب باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از فونت‌های غیر واضح و نامربوط در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه نمی‌شود. وجود تصاویر با حجم کم و بسیار جذاب می‌تواند حضور مخاطب را برای جستجو در سایت شما بالا ببرد.


همچنین لوگوی شما معرفی سایت شما است. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگو به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود. لوگوی طراحی شده برای شما دارای یک بار معنایی خاص با موضوع سایت شما می‌باشد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده کرده و گرافیک سایت نباید از رنگهای شلوغی و زننده استفاده کرد. رنگ بک گراند یا پس زمینه بایستی با رنگ متن کاملاً در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت‌هایی که بد طراحی شده اند، چیست؟


عدم داشتن معیار مناسب با معیار گوگل، نرخ خروج بالای کاربران، مدت زمان استفاده خیلی کوتاه کاربران در سایت و عدم بازدید از صفحات متعدد است.


یک سایت خوب دارای چه امکاناتی است؟


یک سایت خوب می‌تواند دارای خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی، بازی‌های آنلاین، اوقات شرعی آب و هوا، پادکست ، ویدئو کست، اسلایدر و غیره می‌باشد.

یک سایت خوب با جستجو و امکانات بازدی مخاطب اجازه می‌دهد که به محتوای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.


عدم سازگاری چگونه باعث کم شدن بازدیدکنندگان می‌شود؟

بعضی از سایت‌ها فقط نسخه دسک‌تاپی دارند و در موبایل قابلیت سازگاری ندارد، در حالیکه طبق اعلام گوگل در سال ۲۰۱۵، کاربران در موبایل از کاربران دسکتاپ خیلی بیشتر هستند. با عدم دسترسی سایت با موبایل، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو را محدود می‌سازند.

 

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد میانبرها


میانبرها متن‌هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شوند. تبلیغات سایت و راهنمای در سایت به صورت آنلاین است، این کار باعث می‌شود تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است که نه تنها تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که به کاربر خوش‌آمدگویی می‌شود، معمولاً این کار باعث افزایش دفع کاربری می‌شود.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافی و متن بدون فضای سفید طراحی می‌شود، کاربر با ‌خواندن یا حفظ هرگونه اطلاعات در سایت خسته می‌شود.


استفاده از عکس جعلی یا عکس های موجود در گوگل


عکاسی در طراحی وب سایت ارزشمند است هنگامی که شما از یک عکس جعلی یا ذخیره شده استفاده می‌کنید باعث عدم اعتماد در میان بازدیدکنندگان می‌شود و مخاطبان وب سایت شما پایین می‌آید. بهتراست از این عکاس بخواهید که چند عکس اورجینال برایتان بگیرد.


استفاده از متن در قالب تصویر


تمام مجموعه‌ها در وب‌سایت باید توسط موتورهای جستجوگر به راحتی ردیابی شوند، تا رتبه موتور جستجوگر شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده برای اهداف سئو است و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت کندتر برای سود واقعی است،استفاده از فیلم‌ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه به شما را به طور زیادی کاهش می‌دهد، این کار باعث می شود که مردم از سایت شما خارج شوند.


ابزارهای آنلاین در اینترنت وجود دارد که به کاهش تعداد پیکسل‌ها بدون از دست دادن کیفیت عکس کمک می‌کند و زمان بارگیری صفحات را برای بازدیدکنندگان وب کاهش می‌دهد.


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک باعث می‌‌شود که سایت به عنوان یک سایت منقضی شده باشد. ۳۶ درصد بازدیدکنندگان با کلیک کردن بر روی آن به صفحه اصلی باز می‌گردد. یک طراح سایت نام لگو را در یک تگ مناسب قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که قابل کلیک است.


نکاتی که یک طراح خوب باید بداند؟


۱- با پیشرفته دنیای اینترنت وب سایت‌ها گسترش و بسیاری داشتند و به همراه آنها بازاریابی‌های آنلاین صورت گرفته است که یکی از ارکان اصلی بازاریابی آنلاین، طراحی سایت است.

۲- شرکت‌ها برای بازاریابی آنلاین و طراحی سایت برای جذب مشتریان و سبقت از رقبای خود باید از یک تیم تخصصی و حرفه‌ای استفاده کنند.

۳- هلدینگ دیاکو یکی از مشهورترین شرکت‌ها برای طراحی سایت است که مهندسان طراح سایت دیاکو تخصص در تمامی زمینه‌های طراحی سایت دارند.

۴- تجربه کاری در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. طراحان وب سایت باید بدانند که یک تجربه کاری را چگونه ایجاد و یا چگونه نابود کنند.

۵- یک طراحی سایت خوب و باید جلوه جذاب و خلاقانه به سایت بدهد.


۶- طراح سایت خوب هرگز نباید فراموش کند که مخاطب باهوش است و باید سایت طراحی شده جذاب باشد که بتواند نیازهای مخاطبان را برآورده کند.


۷- طراح خوب باید تصاویر را با هم ترکیب کنند و در مکان مناسبی قرار دهد تا مخاطبان دوباره به سایت برگردند.

طراحی یک سایت حرفه‌ای

عوامل اصلی که در طراحی سایت حرفه‌ای باید وجود داشته باشد، جذابیت، مسیریابی ساده و کارآمدی است. بسیار مهم است که سایت طراحی شده ساده و بدون پیچیدگی اضافه برای دسترسی کاربران به اطلاعات مهم باشد.


هنگام برنامه ریزی سایت به خصوص در بخش ‏ux یا همان قسمتی که با تجربه کاربری در ارتباط است ،لازم است که همه چیز به سادگی در دسترس باشد. یکی از مثالهای خوبی در این زمینه گوگل است وقتی که وارد وبسایت گوگل می‌شویدلوگوی این شرکت ، نوار جستجو و امکانات مختلف سایت به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. پس از یک سایت حرفه‌ای می‌تواند مانند گوگل بسیار کامل آمد و محبوب قرار گیرد.

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟


اهمیت سرعت سایت


هرچه سرعت لود بیشتر باشد به همان اندازه Bounce Rate یا نرخ پرسش سایت کمتر می‌شود این موارد باعث بهتر شدن تجربه کاری و بهبود رتبه گوگل می گردد.

تحقیقات نشان می‌دهد که در وب‌سایت‌های مختلف خصوصاً سایت‌های فروشگاه‌ها همواره افزایش سرعت سایت باعث افزایش فروش می‌شود.


محتوا گذاری در سایت چگونه باید مورد توجه واقع شود؟


در طراحی سایت حرفه‌ای محتوای سایت شامل اطلاعاتی مانند متن، عکس و ویدیو، نوع چینش محتوایی و حتی سادگی در محتوا بسیار مهم است که هنگامی طراحی سایت باید از ابتدا مورد توجه قرارداده شود و مسیر قرار دادن محتوا در سایت ساده و بدون دردسر ایجادگردد. استفاده از لینک درون لیست می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود سئو درون سایتی شما داشته باشد.

 

افرادی که درخواست یک سایت حرفه‌ای را دارند ،فکر می‌کنند که هزینه طراحی سایت حرفه‌ای زیاد است و فقط شرکت‌های بزرگ از پس آن بر ‌می‌آید اما هزینه یک وب سایت حرفه ای بسیار بیش از آن که برای آن پرداخت می‌کنید برای شما اعتبار، مشتری و مخاطب جذب می‌کند در حال حاضر وب سایت‌های طراحی شده توسط هلدینگ دیاکو دارای امکانات بی نظیری شامل سئو one page، بهینه‌سازی عملکرد و سرعت سایت، طراحی ul و ux متناسب برند و استفاده از آخرین طرح تکنولوژی‌های دنیا می‌باشد که نسبت به قابلیت آن در صفحه، افزایش فروش و درآمد هزینه بسیار کمی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
به مجموعه صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند، وب سایت می‌گویند.https://goto-piano.ir/   وب سایت به مکانی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. محتویات وب سایت‌ها بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند.

وبسایت چیست؟
وبسایت چیست؟

در دنیای مجازی هم مانند دنیای واقعی هر سرور یا کامپیوتر برای اینکه از دیگر کامپیوترها قابل شناسایی باشد، توسط یک شماره شناسنامه یا آی پی مشخص می‌شود.


دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی که کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر او را جلب کند شکل ظاهری سایت شماست. یک سایت خوب باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و انواع عنوان خوان، دسترسی راحت به تمام محتواها و گرافیک خوب باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از فونت‌های غیر واضح و نامربوط در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه نمی‌شود. وجود تصاویر با حجم کم و بسیار جذاب می‌تواند حضور مخاطب را برای جستجو در سایت شما بالا ببرد.


همچنین لوگوی شما معرفی سایت شما است. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگو به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود. لوگوی طراحی شده برای شما دارای یک بار معنایی خاص با موضوع سایت شما می‌باشد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده کرده و گرافیک سایت نباید از رنگهای شلوغی و زننده استفاده کرد. رنگ بک گراند یا پس زمینه بایستی با رنگ متن کاملاً در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت‌هایی که بد طراحی شده اند، چیست؟


عدم داشتن معیار مناسب با معیار گوگل، نرخ خروج بالای کاربران، مدت زمان استفاده خیلی کوتاه کاربران در سایت و عدم بازدید از صفحات متعدد است.


یک سایت خوب دارای چه امکاناتی است؟


یک سایت خوب می‌تواند دارای خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی، بازی‌های آنلاین، اوقات شرعی آب و هوا، پادکست ، ویدئو کست، اسلایدر و غیره می‌باشد.

یک سایت خوب با جستجو و امکانات بازدی مخاطب اجازه می‌دهد که به محتوای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.


عدم سازگاری چگونه باعث کم شدن بازدیدکنندگان می‌شود؟

بعضی از سایت‌ها فقط نسخه دسک‌تاپی دارند و در موبایل قابلیت سازگاری ندارد، در حالیکه طبق اعلام گوگل در سال ۲۰۱۵، کاربران در موبایل از کاربران دسکتاپ خیلی بیشتر هستند. با عدم دسترسی سایت با موبایل، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو را محدود می‌سازند.

 

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد میانبرها


میانبرها متن‌هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شوند. تبلیغات سایت و راهنمای در سایت به صورت آنلاین است، این کار باعث می‌شود تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است که نه تنها تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که به کاربر خوش‌آمدگویی می‌شود، معمولاً این کار باعث افزایش دفع کاربری می‌شود.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافی و متن بدون فضای سفید طراحی می‌شود، کاربر با ‌خواندن یا حفظ هرگونه اطلاعات در سایت خسته می‌شود.


استفاده از عکس جعلی یا عکس های موجود در گوگل


عکاسی در طراحی وب سایت ارزشمند است هنگامی که شما از یک عکس جعلی یا ذخیره شده استفاده می‌کنید باعث عدم اعتماد در میان بازدیدکنندگان می‌شود و مخاطبان وب سایت شما پایین می‌آید. بهتراست از این عکاس بخواهید که چند عکس اورجینال برایتان بگیرد.


استفاده از متن در قالب تصویر


تمام مجموعه‌ها در وب‌سایت باید توسط موتورهای جستجوگر به راحتی ردیابی شوند، تا رتبه موتور جستجوگر شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده برای اهداف سئو است و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت کندتر برای سود واقعی است،استفاده از فیلم‌ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه به شما را به طور زیادی کاهش می‌دهد، این کار باعث می شود که مردم از سایت شما خارج شوند.


ابزارهای آنلاین در اینترنت وجود دارد که به کاهش تعداد پیکسل‌ها بدون از دست دادن کیفیت عکس کمک می‌کند و زمان بارگیری صفحات را برای بازدیدکنندگان وب کاهش می‌دهد.


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک باعث می‌‌شود که سایت به عنوان یک سایت منقضی شده باشد. ۳۶ درصد بازدیدکنندگان با کلیک کردن بر روی آن به صفحه اصلی باز می‌گردد. یک طراح سایت نام لگو را در یک تگ مناسب قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که قابل کلیک است.


نکاتی که یک طراح خوب باید بداند؟


۱- با پیشرفته دنیای اینترنت وب سایت‌ها گسترش و بسیاری داشتند و به همراه آنها بازاریابی‌های آنلاین صورت گرفته است که یکی از ارکان اصلی بازاریابی آنلاین، طراحی سایت است.

۲- شرکت‌ها برای بازاریابی آنلاین و طراحی سایت برای جذب مشتریان و سبقت از رقبای خود باید از یک تیم تخصصی و حرفه‌ای استفاده کنند.

۳- هلدینگ دیاکو یکی از مشهورترین شرکت‌ها برای طراحی سایت است که مهندسان طراح سایت دیاکو تخصص در تمامی زمینه‌های طراحی سایت دارند.

۴- تجربه کاری در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. طراحان وب سایت باید بدانند که یک تجربه کاری را چگونه ایجاد و یا چگونه نابود کنند.

۵- یک طراحی سایت خوب و باید جلوه جذاب و خلاقانه به سایت بدهد.


۶- طراح سایت خوب هرگز نباید فراموش کند که مخاطب باهوش است و باید سایت طراحی شده جذاب باشد که بتواند نیازهای مخاطبان را برآورده کند.


۷- طراح خوب باید تصاویر را با هم ترکیب کنند و در مکان مناسبی قرار دهد تا مخاطبان دوباره به سایت برگردند.

طراحی یک سایت حرفه‌ای

عوامل اصلی که در طراحی سایت حرفه‌ای باید وجود داشته باشد، جذابیت، مسیریابی ساده و کارآمدی است. بسیار مهم است که سایت طراحی شده ساده و بدون پیچیدگی اضافه برای دسترسی کاربران به اطلاعات مهم باشد.


هنگام برنامه ریزی سایت به خصوص در بخش ‏ux یا همان قسمتی که با تجربه کاربری در ارتباط است ،لازم است که همه چیز به سادگی در دسترس باشد. یکی از مثالهای خوبی در این زمینه گوگل است وقتی که وارد وبسایت گوگل می‌شویدلوگوی این شرکت ، نوار جستجو و امکانات مختلف سایت به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. پس از یک سایت حرفه‌ای می‌تواند مانند گوگل بسیار کامل آمد و محبوب قرار گیرد.

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟


اهمیت سرعت سایت


هرچه سرعت لود بیشتر باشد به همان اندازه Bounce Rate یا نرخ پرسش سایت کمتر می‌شود این موارد باعث بهتر شدن تجربه کاری و بهبود رتبه گوگل می گردد.

تحقیقات نشان می‌دهد که در وب‌سایت‌های مختلف خصوصاً سایت‌های فروشگاه‌ها همواره افزایش سرعت سایت باعث افزایش فروش می‌شود.


محتوا گذاری در سایت چگونه باید مورد توجه واقع شود؟


در طراحی سایت حرفه‌ای محتوای سایت شامل اطلاعاتی مانند متن، عکس و ویدیو، نوع چینش محتوایی و حتی سادگی در محتوا بسیار مهم است که هنگامی طراحی سایت باید از ابتدا مورد توجه قرارداده شود و مسیر قرار دادن محتوا در سایت ساده و بدون دردسر ایجادگردد. استفاده از لینک درون لیست می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود سئو درون سایتی شما داشته باشد.

 

افرادی که درخواست یک سایت حرفه‌ای را دارند ،فکر می‌کنند که هزینه طراحی سایت حرفه‌ای زیاد است و فقط شرکت‌های بزرگ از پس آن بر ‌می‌آید اما هزینه یک وب سایت حرفه ای بسیار بیش از آن که برای آن پرداخت می‌کنید برای شما اعتبار، مشتری و مخاطب جذب می‌کند در حال حاضر وب سایت‌های طراحی شده توسط هلدینگ دیاکو دارای امکانات بی نظیری شامل سئو one page، بهینه‌سازی عملکرد و سرعت سایت، طراحی ul و ux متناسب برند و استفاده از آخرین طرح تکنولوژی‌های دنیا می‌باشد که نسبت به قابلیت آن در صفحه، افزایش فروش و درآمد هزینه بسیار کمی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وب‌ سایت چیست و چه کاربردی دارد؟
به مجموعه صفحات در اینترنت که متعلق به مکان خاصی هستند، وب سایت می‌گویند.https://fa-eset.ir/  وب سایت به مکانی در اینترنت گفته می‌شود که یک صفحه یا تعداد بیشتری از صفحات را در خود جا داده است. محتویات وب سایت‌ها بر روی کامپیوتری به نام سرور قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از سرورها شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند.

وبسایت چیست؟
وبسایت چیست؟

در دنیای مجازی هم مانند دنیای واقعی هر سرور یا کامپیوتر برای اینکه از دیگر کامپیوترها قابل شناسایی باشد، توسط یک شماره شناسنامه یا آی پی مشخص می‌شود.


دامنه چیست ؟


دامنه یا دامین یا آی پی، برای ثبت نام وب سایت تخصیص داده می‌شود و هیچ دامینی را نمی‌توان شبیه به یکدیگر دانست. با آی پی از بین میلیاردها سایت اینترنتی، سایت شما در اینترنت پیدا شود.


برای ثبت نام دامنه خود می‌توانید با موسسه دیاکو تماس بگیرید.


هاست چیست؟


هاست در اصطلاح به سرور یا کامپیوتری گفته می‌شود که ذخیره نگهداری فایل‌های وبسایت شما را انجام می‌دهد. این فایل‌ها می‌تواند صفحات وب، عکس‌ها، فایل‌های css و جاوا اسکریپت باشد.


ظاهر یک سایت خوب چگونه باید باشد؟


وقتی که کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر او را جلب کند شکل ظاهری سایت شماست. یک سایت خوب باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و انواع عنوان خوان، دسترسی راحت به تمام محتواها و گرافیک خوب باشد.

استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از فونت‌های غیر واضح و نامربوط در ظاهر سایت تأثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه نمی‌شود. وجود تصاویر با حجم کم و بسیار جذاب می‌تواند حضور مخاطب را برای جستجو در سایت شما بالا ببرد.


همچنین لوگوی شما معرفی سایت شما است. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگو به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود. لوگوی طراحی شده برای شما دارای یک بار معنایی خاص با موضوع سایت شما می‌باشد. در طراحی سایت باید از گرافیک مناسب استفاده کرده و گرافیک سایت نباید از رنگهای شلوغی و زننده استفاده کرد. رنگ بک گراند یا پس زمینه بایستی با رنگ متن کاملاً در تضاد باشد.


مشکلات وب سایت‌هایی که بد طراحی شده اند، چیست؟


عدم داشتن معیار مناسب با معیار گوگل، نرخ خروج بالای کاربران، مدت زمان استفاده خیلی کوتاه کاربران در سایت و عدم بازدید از صفحات متعدد است.


یک سایت خوب دارای چه امکاناتی است؟


یک سایت خوب می‌تواند دارای خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی، بازی‌های آنلاین، اوقات شرعی آب و هوا، پادکست ، ویدئو کست، اسلایدر و غیره می‌باشد.

یک سایت خوب با جستجو و امکانات بازدی مخاطب اجازه می‌دهد که به محتوای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.


عدم سازگاری چگونه باعث کم شدن بازدیدکنندگان می‌شود؟

بعضی از سایت‌ها فقط نسخه دسک‌تاپی دارند و در موبایل قابلیت سازگاری ندارد، در حالیکه طبق اعلام گوگل در سال ۲۰۱۵، کاربران در موبایل از کاربران دسکتاپ خیلی بیشتر هستند. با عدم دسترسی سایت با موبایل، بازدیدکنندگان سایت و کاربران سئو را محدود می‌سازند.

 

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟

استفاده بیش از حد میانبرها


میانبرها متن‌هایی هستند که قبل یا بعد از هر صفحه محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شوند. تبلیغات سایت و راهنمای در سایت به صورت آنلاین است، این کار باعث می‌شود تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص دهند.

این یک اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت است که نه تنها تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه منجر به افزایش نرخ دفع کاربر و رتبه پایین در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین پخش ویدیو یا صدا در یک وب سایت یا آنچه که به کاربر خوش‌آمدگویی می‌شود، معمولاً این کار باعث افزایش دفع کاربری می‌شود.


طراحی بدون فضای سفید


هنگامی که یک وب سایت با گرافی و متن بدون فضای سفید طراحی می‌شود، کاربر با ‌خواندن یا حفظ هرگونه اطلاعات در سایت خسته می‌شود.


استفاده از عکس جعلی یا عکس های موجود در گوگل


عکاسی در طراحی وب سایت ارزشمند است هنگامی که شما از یک عکس جعلی یا ذخیره شده استفاده می‌کنید باعث عدم اعتماد در میان بازدیدکنندگان می‌شود و مخاطبان وب سایت شما پایین می‌آید. بهتراست از این عکاس بخواهید که چند عکس اورجینال برایتان بگیرد.


استفاده از متن در قالب تصویر


تمام مجموعه‌ها در وب‌سایت باید توسط موتورهای جستجوگر به راحتی ردیابی شوند، تا رتبه موتور جستجوگر شما بهبود یابد. تبدیل متن به تصویر و عکس ایده برای اهداف سئو است و همچنین استفاده از تصاویر به عنوان متن به وب سایت کندتر برای سود واقعی است،استفاده از فیلم‌ها و تصاویر بزرگ سرعت صفحه به شما را به طور زیادی کاهش می‌دهد، این کار باعث می شود که مردم از سایت شما خارج شوند.


ابزارهای آنلاین در اینترنت وجود دارد که به کاهش تعداد پیکسل‌ها بدون از دست دادن کیفیت عکس کمک می‌کند و زمان بارگیری صفحات را برای بازدیدکنندگان وب کاهش می‌دهد.


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک


استفاده از لوگوی غیرقابل کلیک باعث می‌‌شود که سایت به عنوان یک سایت منقضی شده باشد. ۳۶ درصد بازدیدکنندگان با کلیک کردن بر روی آن به صفحه اصلی باز می‌گردد. یک طراح سایت نام لگو را در یک تگ مناسب قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که قابل کلیک است.


نکاتی که یک طراح خوب باید بداند؟


۱- با پیشرفته دنیای اینترنت وب سایت‌ها گسترش و بسیاری داشتند و به همراه آنها بازاریابی‌های آنلاین صورت گرفته است که یکی از ارکان اصلی بازاریابی آنلاین، طراحی سایت است.

۲- شرکت‌ها برای بازاریابی آنلاین و طراحی سایت برای جذب مشتریان و سبقت از رقبای خود باید از یک تیم تخصصی و حرفه‌ای استفاده کنند.

۳- هلدینگ دیاکو یکی از مشهورترین شرکت‌ها برای طراحی سایت است که مهندسان طراح سایت دیاکو تخصص در تمامی زمینه‌های طراحی سایت دارند.

۴- تجربه کاری در طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. طراحان وب سایت باید بدانند که یک تجربه کاری را چگونه ایجاد و یا چگونه نابود کنند.

۵- یک طراحی سایت خوب و باید جلوه جذاب و خلاقانه به سایت بدهد.


۶- طراح سایت خوب هرگز نباید فراموش کند که مخاطب باهوش است و باید سایت طراحی شده جذاب باشد که بتواند نیازهای مخاطبان را برآورده کند.


۷- طراح خوب باید تصاویر را با هم ترکیب کنند و در مکان مناسبی قرار دهد تا مخاطبان دوباره به سایت برگردند.

طراحی یک سایت حرفه‌ای

عوامل اصلی که در طراحی سایت حرفه‌ای باید وجود داشته باشد، جذابیت، مسیریابی ساده و کارآمدی است. بسیار مهم است که سایت طراحی شده ساده و بدون پیچیدگی اضافه برای دسترسی کاربران به اطلاعات مهم باشد.


هنگام برنامه ریزی سایت به خصوص در بخش ‏ux یا همان قسمتی که با تجربه کاربری در ارتباط است ،لازم است که همه چیز به سادگی در دسترس باشد. یکی از مثالهای خوبی در این زمینه گوگل است وقتی که وارد وبسایت گوگل می‌شویدلوگوی این شرکت ، نوار جستجو و امکانات مختلف سایت به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. پس از یک سایت حرفه‌ای می‌تواند مانند گوگل بسیار کامل آمد و محبوب قرار گیرد.

طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟
طراحی وبسایت چگونه باید باشد؟


اهمیت سرعت سایت


هرچه سرعت لود بیشتر باشد به همان اندازه Bounce Rate یا نرخ پرسش سایت کمتر می‌شود این موارد باعث بهتر شدن تجربه کاری و بهبود رتبه گوگل می گردد.

تحقیقات نشان می‌دهد که در وب‌سایت‌های مختلف خصوصاً سایت‌های فروشگاه‌ها همواره افزایش سرعت سایت باعث افزایش فروش می‌شود.


محتوا گذاری در سایت چگونه باید مورد توجه واقع شود؟


در طراحی سایت حرفه‌ای محتوای سایت شامل اطلاعاتی مانند متن، عکس و ویدیو، نوع چینش محتوایی و حتی سادگی در محتوا بسیار مهم است که هنگامی طراحی سایت باید از ابتدا مورد توجه قرارداده شود و مسیر قرار دادن محتوا در سایت ساده و بدون دردسر ایجادگردد. استفاده از لینک درون لیست می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود سئو درون سایتی شما داشته باشد.

 

افرادی که درخواست یک سایت حرفه‌ای را دارند ،فکر می‌کنند که هزینه طراحی سایت حرفه‌ای زیاد است و فقط شرکت‌های بزرگ از پس آن بر ‌می‌آید اما هزینه یک وب سایت حرفه ای بسیار بیش از آن که برای آن پرداخت می‌کنید برای شما اعتبار، مشتری و مخاطب جذب می‌کند در حال حاضر وب سایت‌های طراحی شده توسط هلدینگ دیاکو دارای امکانات بی نظیری شامل سئو one page، بهینه‌سازی عملکرد و سرعت سایت، طراحی ul و ux متناسب برند و استفاده از آخرین طرح تکنولوژی‌های دنیا می‌باشد که نسبت به قابلیت آن در صفحه، افزایش فروش و درآمد هزینه بسیار کمی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وب‌سایت چیست؟ پاسخی به تازه‌وارد‌های دنیای اینترنت
وبلاگ شروع به کار و کسب درآمد
هر کسی که تا الان با اینترنت سر و کار داشته احتمالا اسم سایت را شنیده یا حتی http://bia-mooz.ir/  وارد یکی از آن‌ها شده است. با این وجود خیلی از افراد هستند که معنای سایت را نمی‌دانند. به همین دلیل از خودشان می‌پرسند وب سایت چیست؟ وبسایت چیز عجیبی نیست و در یک جمله هم می‌توانیم بگوییم سایت چیست.

سایت یا وب سایت به یک یا چند صفحۀ مرتبط با هم که حاوی محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی هستند گفته می‌شود. این صفحات معمولاً روی یک هاست و با دامنه یکسان بارگذاری می‌شوند.

همین صفحه‌ای که شما الان دارید آن را می‌خوانید یکی از صفحات سایت Portal.ir است. در کل هر بار که شما کلمه یا عبارتی را در اینترنت جستجو می‌کنید و روی نتایج نمایش داده کلیک می‌کنید وارد یک سایت شده‌اید.

انواع سایت‌ها کدامند؟
حالا که فهمیدیم وب سایت چیست، بهتر است بیشتر در مورد کاربردها و انواع سایت‌ها توضیح دهیم. سایت‌ها برای اهداف مختلفی ساخته می‌شوند و هر کدام مخاطبان خاص خودشان را دارند. برای مثال سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مرجع اطلاع‌رسانی آزمون‌های استخدامی و تحصیلی است و سایت دیگری مانند www.abbasmaroufi.de یک وبسایت شخصی با یادداشت‌های گاه و بی گاه نویسنده است و مقاصد تجاری ندارد. با این حساب سایت‌ها می‌توانند موضوعات مختلفی داشته باشند، از جمله این موضوعات می‌شود به سایت‌های خبری، پزشکی، آموزشی، شخصی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک اشاره کرد.

وبسایت چیست؟

چه کسانی می‌توانند سایت داشته باشند؟
هر فردی که روی کرۀ زمین زنده است و نفس می‌کشد می‌تواند برای مقاصد تجاری یا حتی برای یادداشت‌های شخصی خودش یک سایت داشته باشد. سایت‌ها کاربردهای مختلفی دارند. به همین دلیل هر کسی با توجه به حوزه فعالیتش می‌تواند یک سایت اینترنتی راه‌اندازی کند.

مثلا یک شرکت، تولیدی، کارخانه، مرکز درمانی و هر جای دیگری با داشتن یک سایت اینترنتی می‌تواند خودش را به کاربران فضای مجازی معرفی کند. افراد مختلف یک سایت برای معرفی خودشان درست می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند پروژه بگیرند یا کاری را پیدا کنند. یک مغازه‌دار محصولاتش را در سایت قرار می‌دهد تا مشتریان بیشتر آن‌ها را ببینند. بعضی‌ها هم معلومات و دانسته‌های خودشان را در سایت به دیگران آموزش می‌دهند. به همین دلیل است که افراد مختلف به دنبال ساخت سایت هستند و هیچ محدودیتی هم برای این کار وجود ندارد. هر کسی با هر هدفی که دارد می‌تواند یک سایت اینترنتی بسازد.

اما خواهش می‌کنم به یک نکته توجه کنید. همۀ ما در قبال محتوایی که تولید می‌کنیم و چیزهایی که به این جهان زیبای پهناور اضافه می‌کنیم مسئولیم. پس سعی کنیم قبل از ساختن سایت، هدفمان را مشخص کنیم و ببینیم که به چه چیزی می‌خواهیم برسیم. در مقالۀ «چرا تولید محتوا در وبسایت اهمیت دارد؟» با اهمیت محتوای سایت و کارایی آن آشنا شوید.

مزایای داشتن سایت برای کسب و کارها چیست؟
دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد هر کسب و کاری برای ادمۀ حیات به یک سایت نیاز دارد. یکی از این دلایل این است دنیای تکنولوژی با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در حال نفوذ به زندگی مردم و جهان دارد به سمت اینترنتی شدن پیش می‌رود. همانطور که می‌دانید علاقه و اعتماد مردم به خریدها و انجام کارها از طریق اینترنت روز به روز در حال بیشتر شدن است، پس چرا شما از این غافله عقب بمانید و کسب و کارتان را وارد دنیای مجازی نکنید؟

برای آنکه با تمام مزایا و اهمیت داشتن سایت آشنا شوید 1 راه دارید: مقالۀ «11 + 1 دلیل آنکه شما به یک وب سایت نیاز دارید!» را حتماً بخوانید.

چطور می‌توانم یک سایت بسازم؟
فرض را بر این می‌گذاریم که شما از اهمیت داشتن سایت کاملاً آگاه شده‌اید و می‌خواهید یک سایت بسازید. برای سایت ساختن راه و روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام هزینه خاص خودشان دارند. در این بخش دو پیشنهاد برای شما دارم:

برای آشنایی با روش‌های مختلف طراحی سایت مقالۀ «مراحل ساخت و راه‌اندازی سایت به 3 روش مختلف» را بخوانید.
برای کسب اطلاعات در مورد هزینه‌های طراحی سایت «بالاخره هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟» را بخوانید.
چطور وبسایت بسازیم؟

سوال دارید؟
این مقاله یک سری توضیح کلی بود، راجع به اینکه سایت چیست و به چه دردی میخورد. حال اگر جواب سوالتان را نگرفته‌اید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا بیشتر راهنمایی‌تان کنیم. در ضمن توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف وبلاگ پرتال را هم مطالعه کنید تا بیشتر با نکات راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وبگاه،[۱] تارگاه،[۲] تارنما،[۳] سایت (به اشتباه) یا وب‌سایت (به انگلیسی: Website) مجموعه‌ای از صفحات وب https://best-agahi.ir/ حاوی محتوای چند رسانه ای است که دارای یک دامنه اینترنتی یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌اند و توسط حداقل یک سرور وب انتشار داده می‌شود. وبگاه‌ها روی شبکه پروتکل اینترنت مثل شبکهٔ اینترنت یا شبکه محلی قرار می‌گیرد.

صفحهٔ وب سندی است که معمولاً به صورت اچ‌تی‌ام‌ال نوشته می‌شود و همواره با استفاده از پیمان اچ‌تی‌تی‌پی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. پیمان اچ‌تی‌تی‌پی اطلاعات را از کارساز وبگاه به مرورگر وب کاربر منتقل می‌کند تا این اطلاعات برای کاربر نمایش داده شوند.

وبگاه‌ها نقش‌های مختلفی دارند و به حالت‌های گوناگونی به کار می‌روند. یک وبگاه ممکن است وبگاه شخصی، یا وبگاه تجاری یا وبگاه دولتی یا متعلق به یک سازمان غیرانتفاعی باشد. همهٔ وبگاه‌ها در کنار هم یک تار جهان‌گستر بزرگ از اطلاعات را درست می‌کنند.

اجزای سازنده وبگاه‌ها صفحه‌های وب هستند که با یک زبان نشانه‌گذاری ابرمتن (اچ‌تی‌ام‌ال، اکس‌اچ‌تی‌ام‌ال) قالب‌دهی شده‌اند. دسترسی به صفحات وبگاه از طریق یک ریشهٔ مشترک یوآرال با نام صفحه اصلی امکان‌پذیر است که این صفحهٔ اصلی از لحاظ فیزیکی روی همان کارساز قرار می‌گیرد. آدرس‌های صفحات آن‌ها را به صورت هرمی سازمان‌دهی می‌کنند اگرچه ابرپیوندهای موجود میان‌شان تعیین می‌کنند که چگونه کاربر اطلاعات را ببینند و چگونه ترافیک وب، بین بخش‌های مختلف وبگاه پخش شود.

برای دسترسی به اطلاعات برخی از تارنماها می‌باید حق اشتراک داشته باشید. از میان وبگاه‌هایی که برای ورود به آن‌ها به اشتراک نیاز دارید، می‌توان به وبگاه‌های تجاری، بخش‌هایی از وبگاه‌های خبری، وبگاه‌های بازی، میزگردهای اینترنتی، خدمات رایانامه، و سایت‌های ارائه‌کنندهٔ داده‌های بلادرنگ بهابازار اشاره کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۱۶ کاربران نهایی می‌توانند توسط ابزارهای مختلفی شامل رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، تبلت، تلفن هوشمند و تلویزیون هوشمند به وبگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.


محتویات
۱ تاریخچه
۲ مرور
۳ وبگاه ایستا
۴ وبگاه پویا
۵ مالتی‌مدیا و محتوای تعاملی
۶ شیوهٔ نگارش و گویش
۷ انواع وبگاه‌ها
۸ جستارهای وابسته
۹ پانویس
۱۰ منابع
۱۱ پیوند به بیرون
تاریخچه
مقالهٔ اصلی: تاریخچه وب
وب توسط تیم برنرزلی انگلیسی در مؤسسه سرن ایجاد شد. در ۳۰ آوریل ۱۹۹۳ سرن اعلام کرد استفاده از وب برای همگان رایگان است. پیش از معرفی HTML و HTTP از سایر پروتکل‌ها مثل پروتکل انتقال فایل و گوفر برای دریافت فایل از سرور استفاده می‌شد.

مرور
وبگاه می‌تواند محصول تلاش یک فرد یا یک گروه باشد که با هدف خاصی تهیه می‌شود. هر وبگاه می‌تواند ابرپیوندهایی به بقیهٔ وبگاه‌ها داشته‌باشد و بنابراین گاهی اوقات کاربر نمی‌تواند میان سایت‌های مختلف تمایز آشکاری قایل شود.

وبگاه‌ها را به زبان اچ‌تی‌ام‌ال می‌نویسند یا پس از آنکه در زبان دیگری نوشته می‌شوند به زبان اچ‌تی‌ام‌ال تبدیل‌شان می‌کنند و دسترسی به آن‌ها از طریق یک نرم‌افزار با نام مرورگر وب یا مشتری HTTP امکان‌پذیر است. دست‌رسی به وبگاه‌ها از طریق رایانه‌های موجود روی شبکهٔ اینترنت یا وسایل مرتبط با اینترنت شامل رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های کیفی، تبلت، لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه امکان‌پذیر است.

یک سامانهٔ رایانه‌ای که با عنوان کارساز وب (سرور وب) و همچنین سرور HTTP شناخته می‌شود میزبان وبگاه است. اصطلاحات سرور وب و HTTP می‌توانند برای اشاره به نرم‌افزاری که روی این سامانه‌های رایانه‌ای اجرا می‌شوند نیز به کار رود و کارش این است که داده‌های مربوط به صفحات وب را بازیابی کند، و در مقابل درخواست کاربران وبگاه، اطلاعات را تحویل دهد. کارساز اچ‌تی‌تی‌پی آپاچی معروف‌ترین نرم‌افزار کارساز وب موجود است (بر اساس آمارهای نت‌کرفت) و دیگر نرم‌افزار پرکاربرد IIS از شرکت ماکروسافت است.

وبگاه ایستا
مقالهٔ اصلی: صفحه وب ایستا
وبگاه ایستا، وبگاهی است که اطلاعات آن به ندرت تغییر می‌کنند و تغییر اندک اطلاعات در آن با نرم‌افزارهای ویرایش شخصی صورت می‌گیرد. نرم‌افزارهای ویرایش‌گر مهم که کاربرد شخصی فراوانی دارند عبارت اند از:

ویرایشگرهای متن مانند Notepad یا برنامه‌های ویرایش‌گر متنی که درشان می‌توان پروندهٔ HTML را مستقیماً ویراست.
ویرایشگرهای چاپ‌نما (WYSIWYG) مانند مایکروسافت فرانت‌پیج و Macromedia Dreamweaver که در آن‌ها اطلاعات سایت را یک واسط GUI می‌ویراید و پروندهٔ HTML با نرم‌افزار ویرایش‌گر خودکار تولید می‌شود.
ویرایشگرهای الگومحور مانند Rapidweaver و iWeb که به کاربران اجازه می‌دهند به سرعت حتی بدون هیچ آشنایی با HTML و تنها با انتخاب الگوی مورد نظر خود از میان الگوهای موجود، سایت وب مورد نظرشان را ایجاد کرده و آن را روی سرور وب قرار دهند. افزودن رنگ و تصویر و متن به الگو با استفاده از یک نشر رومیزی (DTP) صورت می‌گیرد که در این صورت نیازی به آشنایی با کد HTML وجود ندارد.
وبگاه پویا
مقالهٔ اصلی: صفحه وب پویا
وبگاه پویا وبگاهی است که دایماً با کاربران اطلاعات دادوستد می‌کند و اطلاعاتش به سرعت تغییر می‌کند. ارتباط با کاربر با متغیرهای پایگاه داده مانند متغیرهای نشست، متغیرهای بخش سرور (داده‌های محیطی و…) یا کوکی‌های HTTP صورت می‌پذیرد و گاهی هم این ارتباط به مستقیماً رخ می‌دهد (مثلاً از راه حرکت نشانگر موش‌واره بر روی برخی قسمت‌های صفحه). هنگامی که وبگاه درخواست کاربر برای اتصال به یک صفحه را دریافت می‌کند، صفحه مورد نظر به خودکار توسط نرم‌افزار از انبار ذخیرهٔ موجود برداشته می‌شود و فرد می‌تواند به اطلاعات دست یابد. مثلاً وبگاه می‌تواند وضعیت ارتباط فعلی بین کاربر و گفتگو را نشان دهد، وضعیت جدید را نمایش دهد یا اطلاعات شخصی کاربر را در اختیار وی بگذارد.

سامانه‌های نرم‌افزاری تنوع بسیار زیادی دارند و از میان آن‌ها می‌توان به صفحات کارساز فعال (ASP)، صفحات کارساز جاوا (JSP) و زبان برنامه‌نویسی ابرمتن‌پرداز (PHP) اشاره کرد که در تولید وب‌سایت‌های پویا کاربرد بسیاری دارند. ممکن است اطلاعات وبگاه از یک یا چند دادگان بازیابی شوند یا در بازیابی آن‌ها از فناوری‌های گسترش‌پذیرنویسی (XML) محور مانند چکیده وبگاه (RSS) استفاده کنیم. محتویات ایستا را می‌توان پویا تولید کرد، که این فراوری اطلاعات می‌تواند موقتی بوده یا بر اساس وقوع رخ‌داد خاصی صورت پذیرد. در این صورت برای استفاده از موتار پویای اختصاص یافته به هر کاربر یا هر اتصال کارایی سامانه کاهش نمی‌یابد.

اپلت‌ها می‌توانند توانایی‌های مرورگرهای وب را بیفزایند و از آن‌ها برای نمایش «محتویات فعال» استفاده کنند. از میان این نرم‌افزارها می‌توان به Flash یا اپلت‌های نوشته شده به زبان جاوا اشاره کرد. اچ‌تی‌ام‌ال پویا(DHTML) در به‌روزآوری بی‌درنگ صفحات وب کاربرد زیادی دارند (در صورت استفاده از این فن، برای اعمال تغییرات به اطلاعات موجود لازم نیست به بارگذاری بپردازید)، که در آن‌ها از الگوی شیءگرای سند(DOM) و جاوااسکریپت استفاده شده‌است، که در مرورگرهای نوین وب به صورت پیش‌ساخته دیده می‌شوند.

مالتی‌مدیا و محتوای تعاملی
در ابتدا وبگاه‌ها فقط متن داشتند سپس از تصاویر نیز استفاده شد. بعد از آن افزایه‌هایی به مرورگرها افزوده شد تا استفاده از ویدئو و شنیداری و سایر محتوای تعاملی را امکان‌پذیر کند. مثال‌هایی از این افزایه‌ها مایکروسافت سیلورلایت، ادوبی فلش و ادوبی شاک‌ویو است. اچ‌تی‌ام‌ال۵ این مزیت را دارد که بدون نیاز به افزونه جدید می‌تواند فایل‌های شنیداری و ویدئویی را پخش کند. همچنین بسیاری از وبگاه‌های امروزی درون خود جاوااسکریپت می‌سازند و به طراح وبگاه این امکان را می‌دهد که با فرستادن کدها به مرورگر اینترنت، محتوای صفحه را تغییر دهد و در صورت نیاز با سرور ارتباط برقرار کند. به این قابلیت درونی وبگاه مدل شیءگرای سند و اچ‌تی‌ام‌ال پویا گفته می‌شود.

شیوهٔ نگارش و گویش

درصد وبگاه‌های اینترنتی از زبان‌های بکار رفته در محتوا
«وب» فارسی نیست و شکل مختصر عبارت «وب (تار) جهان‌گستر» است. البته فرهنگستان فارسی واژهٔ وب را به عنوان واژهٔ دخیل پذیرفته‌است و تارنما جایش را به وبگاه داده‌است. به هر حال ممکن است تا یک‌نواخت شدن شیوه نگارش این کلمه مدت زمان زیادی طول بکشد. این اختلاف دیدگاه در مورد مشتقات این کلمه مانند «وب‌نوشت» / «وب‌نوشت» نیز وجود دارد. در مطبوعات و گفتاری مردم از «وب‌سایت» و «سایت» به عنوان شیوه نگارش مطلوب یاد شده‌است. هم‌چنین در برخی جاها از ترکیبات لفظ «پایگاه» مانند «پایگاه اینترنتی» استفاده می‌کنند. برخی اوقات به آن تارنما هم گفته می‌شود.

«وبگاه»[۱] واژه مصوب گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای واژه «وب‌سایت» (Website) در زبان انگلیسی هستند.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

اگر میخواید خلاصه و خیلی سریع بدانید https://awat-piano.ir / که یک وب سایت چیست چند خط زیر را بخوانید:

مجموعه ای از چند فایل متنی و تصویری کنار همدیگر که مثل تار عنکبوت همیشه به هم وصل هستند را به وب سایت می گویند.

فهرست مطالبی که قرار است در این راهنمای وب سایت چیست:

وب سایت چیست و چطور کار میکند
زبان های اصلی ساخت وب سایت
زبان نشانه گذاری HTML
زبان استایل دهی CSS
وب سایت چطور کار میکند
زبان برنامه نویسی چیست
بهترین نرم افزار طراحی سایت
یادگیری طراحی سایت در کمترین زمان
راهنمایی کامل سایت چیست ؟
عملاً وب به معنی تار عنکبوت است و سایت رو هم می توان به یک مرکز تشبیه کرد، لذا اگر بخواهم معنی لغوی این کلمه را بگم می توان گفت وبسایت به معنی مرکز تار است!

مرکزی که در آن چندین فایل مختلف بدون محدودیت در تعداد به صورت مداوم با هم در ارتباط و تبادل اطلاعات هستند.

حال این فایل ها هر کدام یک محتوای خاص را در مرورگر نمایش میدهند و با کمک آن محتوا به فایل های دیگر وصل شده اند.

اما این محتوا چطور نمایش داده می شود و چطور مرورگر می فهمد که چه چیزی را باید به کاربر نمایش دهد.

فایل های متنی که وب سایت را ساخته اند تمام فایل های کد نویسی شده هستند یعنی فایل هایی که داخل آن ها صدها خط کد نوشته شده است تا بتوان یک محتوای خوانا و قابل فهم را به کاربر نمایش بدهند.

این کدها با چند زبان نشانه گذاری و برنامه نویسی نوشته شده که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

پیشنهاد ویژه » بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

زبان های اصلی ساخت وب سایت
زبان های اصلی ساخت وب سایت چیست ؟
اصلی‌ترین و مهمترین زبان هایی که باعث ساخت وب سایت می شوند دو زبان HTML و CSS هستند،

هر سایتی که شما می‌بینید برای استثنا ساختار و ظاهر آن را با این دو زبان یعنی زبان HTML و CSS ساخته‌اند.

دقت داشته باشید که این دو زبان، زبان برنامه نویسی نیستند بلکه زبان نشانه گذاری و ظاهر یا استایل دهی به وب سایت هستند، جزئیات آن را پایین تر گفتم.

برای مطالعه » طراح وب سایت کیست

زبان نشانه گذاری HTML
HTML زبان نشانه گذاری
‏HTML مخفف عبارت HyperText Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری فرامتن است، در اصل زبانی است که با آن صفحه وب را نشانه گذاری می کنیم یعنی می گوییم در ابتدا یک کادر جستجو نمایش داده شود و بعد یک سری دکمه یا لینک نمایش داده شود و به همین شکل تا انتهای صفحه را می‌گوییم که چه چیزی قرار است نمایش داده شود.

پیشنهاد ویژه » طراحی سایت ارزان

اما دقت داشته باشید که با HTML فقط می گوییم چه چیزی دیده شود اما در مورد ظاهری آن چیزی نمی نویسیم یعنی اینکه کادر جستجوی که در ابتدای صفحه گذاشتیم به چه شکل دیده شود بزرگ باشد یا کوچک، وسط باشد یا سمت راست را با HTML مشخص نمی کنیم.

برای ظاهر و استایل دهی از زبان CSS استفاده می کنیم.

پیشنهاد ویژه » خرید سایت آماده با قیمت ارزان و مناسب، به همراه پکیج آموزش کار با بخش های مختلف وب سایت

زبان استایل دهی CSS
زبان استایل دهی وب css
زبان سی اس اس اصلی ترین زبانی است که با آن می توان به تمام آیتم هایی که با HTML قبلاً ساخته ایم ظاهر و استایل بدهیم

یعنی با کمک زبان CSS می توانیم بگوییم که آن کادر جستجو که با HTML قبلاً ساخته شده است بزرگتر باشد رنگ پس زمینه آن طوسی باشد و وقتی کاربر روی آن کلیک کرد رنگ آن به سفید تغییر کند.

پس هر گونه ظاهر و استایلی که روی آیتم ها و المان های وب می‌بینید با CSS ایجاد شده‌اند.

توضیح خلاصه

اگر خلاصه بخواهیم بگوییم HTML را می توانیم به استخوان های بدن انسان تشبیه کنیم که فقط ساختار بدن را ایجاد کرده‌اند و CSS را میتوانیم به گوشت پوست و مو تشبیه کنیم که ظاهر بدن را ایجاد کرده است.

پس تا به اینجا فهمیدیم که وب سایت چیست و چطور صفحات و ساختار اصلی آن ساخته می شود و در نهایت کاربر می تواند آن را ببیند.

در ادامه با نحوه کار کردن یک سایت آشنا خواهیم شد و یاد خواهیم گرفت که چطور برای مثال یک جستجو در گوگل انجام می شود.

وب سایت چطور کار میکند؟
در توضیحات بالا یاد گرفتیم که ظاهر یک سایت با کمک دو زبان HTML و CSS ساخته می شود اما مسئله کوچکی جا مانده است

فرض کنید ما وارد سایت گوگل شده ایم و قصد داریم یک عبارت را جستجو کنیم عبارت را در کادر جستجو می نویسیم و بعد اینتر را میزنیم یا روی دکمه جستجو کلیک می کنیم

تا قبل از کلیک کردن همه HTML و CSS بودند، اما بلافاصله بعد از کلیک در کمتر از یک ثانیه عملیات خاصی توسط یک یا چند زبان برنامه نویسی بر روی سایت انجام می شود.

پیشنهاد ویژه » آموزش سئو در شرکت atgo تحت نظر اساتید برتر سئو در تهران برگزار می شود، شما می توانید با شرکت در دوره سئو تمامی مفاهیم پایه و اساسی سئو را فرا بگیرید.

زبان برنامه نویسی چیست؟
زبان برنامه نویسی چیست
قبل از شروع اجازه بدهید بدانیم اصلاً زبان برنامه نویسی چیست و چه تفاوتی با html و css دارد

کد هایی که یک عملیات خاص را انجام می دهد را، زبان برنامه نویسی می گوییم

یعنی اگر من عبارت دو بعلاوه دو را داشته باشم زبان برنامه نویسی عملیات جمع را انجام می دهد و پاسخ آن را یعنی عدد ۴ را به من بر می گرداند

حالا در مثال قبل “جستجو” هم یک عملیات است وقتی من درخواست جستجو به گوگل می دهم در پس زمینه این موتور جستجوی بزرگ یک زبان برنامه نویسی عملیات جستجو و پیدا کردن چیزی که من به دنبال آن هستم را انجام می دهد

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که مقاله موتور جستجوگر چیست را مطالعه نمایید.

انواع اقسام زبان های برنامه نویسی داریم که در زیر به برخی از محبوب ترین آنها اشاره می کنیم

زبان برنامه نویسی php
زبان برنامه نویسی مای اس کیو ال
زبان برنامه نویسی پایتون
زبان برنامه نویسی گو
زبان برنامه نویسی asp
و …
هر کدام از زبانهای بالا با ساختار مخصوص به خود، همان عملیات جستجو را می توانند انجام دهند تنها تفاوت این زبان ها نوع نوشتن آن ها است، یکی ساده تر و قابل فهم تر است و دیگری ممکن است کمی پیچیده تر باشد یکی به زبان انسان نزدیکتر است و دیگری ممکن است عبارت های مخصوص به خود را داشته باشد.

جزئیات کامل را می توانید در سایت W3Schools.com پیدا کنید.

برگردیم به بحث اصلی، گفتیم وقتی کلیک انجام می شود، زبان برنامه نویسی، در پس زمینه جستجو در گوگل را انجام می دهد، اما این کار چطور انجام میشود؟

وقتی کاربر عبارت را می نویسد و سپس کلیک می کند:

زبان برنامه نویسی مثلا زبان PHP عبارت را از HTML می گیرد و به سراغ مرکزی به نام پایگاه داده می رود جایی که تمام اطلاعات سایت در آن ذخیره می شود.
آن عبارت را به زبان برنامه نویسی MySQL می دهد و از او می‌خواهد که آن عبارت را در پایگاه داده جستجو کند و نتیجه به دست آمده را در ظرفی بگذارد و به PHP برگرداند
PHP آن نتیجه یا نتیجه ها را در قالب یک لیست به HTML و CSS می دهد،
در نهایت این دو زبان نشانه گذاری و ظاهر دهی، لیست دریافت شده را زیبا می کنند و در صفحات ده تایی آنها را می چینند و با رنگ آمیزی محتویات لیست را برای کاربر نهایی قابل فهم می کنند
در نهایت وب سایت گوگل کار خود را انجام می دهد و کاربر با رضایت کامل به نتیجه خود میرسد.

ساده ترین توضیح ممکن برای کار کردن یک وب سایت توضیح بالا بود اما اگر همچنان نیاز به توضیح بیشتر دارید می توانید همین حالا درخواست راهنمایی رایگان ثبت کنید تا ما رایگان با شما تماس بگیریم و بیشتر راهنماییتان کنیم

درخواست مشاوره رایگان
نام شما
شماره تماس شما

ثبت درخواست
عجله دارید؟
شما با ما تماس بگیرید
09120145021 - 02166919631
تهران، 500 متر بالاتر از مترو توحید به سمت میدان توحید، نبش کوچه حاج رضایی، پلاک 75، آریا تهران
اما اگر بخواهیم نتیجه گیری بکنیم میتوان گفت

وب سایت با کمک چندین فایل برنامه نویسی شده، یک پایگاه داده و چندین فایل چند رسانه ای ساخته می شود.

که دو نوع زبان برای ساخت وب سایت داشتیم:

زبان هایی که ظاهر سایت را می سازند
زبان هایی که در پس زمینه عملیات هایی مانند جستجو، ثبت نام کاربران و یا ارسال یک محتوای جدید روی سایت و دیگر کارهایی که انجام شدنی است را انجام می دهند.
سالها پیش برای ساخت هر وب سایت ماه ها زمان نیاز بود تا بتوان کدهای مورد نیاز را کامل کرد و دیتابیس یا پایگاه داده را ساخت.

اما امروز با کمک نرم افزار ساخت سایت دیگر نیاز به صرف زمان زیاد نیست و تنها در چند روز می توان صاحب یک وب سایت شد.

به این نرم افزارها (CMS (Content Management System یا نرم افزار مدیریت محتوا می گویند. معمولاً نحوه کارکرد این نرم‌افزار اینگونه است که شما به عنوان مدیر به او می‌گویید که چه چیزی نیاز دارید و او کد های لازم را برای شما می نویسد تا در نهایت صفحه نهایی وب ایجاد می‌شود.

در مقاله نرم افزار طراحی سایت به برخی از این نرم‌افزارها اشاره کرده‌ایم.

اما اگر همین الان می خواهد که بهترین نرم افزار راه اندازی وب سایت را بشناسید باید بگویم که وردپرس پاسخ سوال شما است.

وردپرس بهترین ترین نرم افزار راه اندازی سایت



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

وب سایت چیست و چگونه کار میکند؟
قبل از مطالعه این مطلب، پیشنهاد میکنیم پادکست وب سایت چیست را گوش کنید. در این فایل صوتی https://asooweb24.ir/  درباره وب سایت، دامنه، هاست یا فضای میزبانی وب، وب سرور، انواع وب سایت و تعاریف و اصطلاحات مرتبط صحبت کردیم و پس از گوش دادن به این فایل صوتی به سادگی با مفهوم وب سایت و همه موضوعات درگیر با راه اندازی سایت آشنا خواهید شد.

پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و پایین استفاده کنید.
شما احتمالا با مفهوم یک وب سایت آشنایی دارید و میدانید که معنی وب سایت چیه و شاید در حال تحقیق درباره وب سایت هستید اما شاید نتوانید با یک وب سایت کار کنید و ارتباط برقرار نمایید. ما در این مقاله، یک مرور کلی از همه اجزای مورد نیاز برای برقراری ارتباط، مشاهده و تعامل وب سایت شما و یا هر وب سایت مورد نظرتان در اینترنت اشاره نمودیم و پس از مطالعه این مقاله میدانید که وب سایت چیه و چگونه کار میکنه و منظور از وب سایت چیست

وب سایت چیست؟
وب سایت به چه معناست : یک وب سایت مجموعه ای از اسناد، اطلاعات و پرونده هایی است که از متن، گرافیک، رنگ، لینک و قالب بندی تشکیل شده است که برای ایجاد ارتباط با کاربران تشکیل می شوند.

تعریف وب سایت
به بیانی، وب، نام مشترک شبکه جهانی است که زیرمجموعه ای از اینترنت است و شامل صفحاتی است که می توان از طریق مرورگر وب به آنها دسترسی پیدا کرد.
بسیاری از مردم تصور می کنند که وب، اینترنت است و از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنند، در حالی که اصطلاح اینترنت در واقع به شبکه جهانی سرورها اطلاق می شود که اجازه می دهد اطلاعاتی را که در وب وجود دارد به اشتراک بگذارید.

وب سایت ها معمولا با یک نام که به آن دامنه (Domain) گفته می شود فراخوانی می شوند و نوشتن آن با .www شروع شده و با ” com. ” یا ” ir. ” یا ” org. ” و … تمام می شوند مانند www.paydarsamane.com یا www.paydarsamane.ir که آدرس دامنه آن را می توان هم به صورت ir. و هم به صورت com. و… ثبت نمود. البته www جزو دامنه محسوب نمی شود و دامنه این سایت ها paydarsamane.com و payydarsamane.ir هستند و برای نظم دادم به فضای کل اینترنت مرسوم است که سایت ها را با www شروع می کنند و دلایلی دیگری که تخصصی هستند.

www مخفف World Wide Web است و ترجمه فارسی آن “وب جهان‌گستر” می باشد. استفاده از www در ابتدای نام دامنه یک توافقی است در بین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات وب، به این منظور که تمامی نام‌ها از یک پروتکل تبعیت کنند.

Com نیز مخفف کلمه Commercial به معنی تجاری است.

طراحی سایت چیست؟
وب از HTTP برای انتقال داده ها و به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کند و مرورگرهایی مانند Internet Explorer ، Google Chrome یا Mozilla Firefox برای دسترسی به اسناد وب یا صفحات وب متصل از طریق لینک ها استفاده میکنند و به شما نمایش میدهند.

اصطلاحات وب
HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، یک زبان نشانه گذاری می باشد که از آن برای پیاده سازی و ایجاد یک سایت استفاده می شود. از جمله توانایی های html ایجاد ساختار و صفحه و ایجاد لینک به هم یا منابع دیگر را دارد.
URL ( Uniform Resource Locator) URL یک نوع “آدرس” منحصر به فرد برای هر منبع در وب است ، می تواند آدرس یک صفحه وب یا یک فایل تصویری باشد.
HTTP (پروتکل انتقال متن) اجازه می دهد تا اسناد HTML درخواست شود و از طریق اینترنت بین مرورگرها و سرورهای وب منتقل شود.
وب سرور رایانه ای است که در آن فایلهایی ذخیره می شوند که با استفاده از HTTP می توان از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشت.
فضای میزبانی وب یا هاست، فضا یا محلی است که داده ها، اطلاعات و اجزای کل وب سایت در آن ذخیره می شود زیرا میزبان متشکل از گروهی از سرورها یا سرورها است که به صورت شبانه روزی کار می کنند و تمام وقت به اینترنت متصل هستند..

دامنه چیست؟
آدرس وب سایت چیست: دامنه، آدرس وب سایت شماست که آن را از بقیه سایتهای موجود در اینترنت متمایز می کند زیرا هر وب سایت آدرس دامنه خاص خود را دارد و اغلب به شرح زیر است: www.mydomain.com و آدرس دامنه مورد نظر شما می توانند هر نامی که شما میخواهید باشند، البته به شرطی که از قبل توسط فرد دیگری آن نام دامنه، ثبت نشده باشد.

تفاوت وب سایت و وبلاگ چیست؟
تقریبا میتوان گفت که تفاوت بنیادی بین وب سایت و وبلاگ وجود ندارد، تنها تفاوت از لحاظ ماهیت محتوا، نوع کاربری بوده بعنوان مثال، وب سایت بیشتر اوقات فقط از صفحات ایستا تشکیل شده است، یعنی آنها صفحاتی هستند که حاوی محتوای ثابت هستند و در بیشتر موارد بروزرسانی نمی شوند. برای مثال یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که در آن، تعدادی محصول بفروش میرسد و هر محصولی یک یا چند تصویر دارد و یک توضیح کوتاه و نیز مشخصات فنی و قیمت و …. این صفحه از یک وب سایت فروشگاهی یکبار ایجاد می شود و به ندرت پیش می آید که تغییرات یا اصلاحات اساسی در آن صورت گیرد ولی یک وبلاگ همیشه در حال بروزرسانی، ویرایش، مطالب و مقالات جدید یا آموزش می باشد و قطعا دیدید که مثلا یک سایت فروشگاهی یک بخش دارد بنام وبلاگ، یا اخبار و مقالات و یا دانشنامه که در اصل راجع به پیرامون محصولاتی که ارائه میدهد مقالاتی در آن منتشر میشود و به صورت منظم یا نا منظم در طول زمان به محتوای آنها افزوده خواهد شد.

انواع وب سایت
وب سایت ها انواع مختلف دارند که هر شرکت یا فرد دسته بندی های مختلفی برای آن ایجاد میکنند. ما در اینجا به 3 نوع از این دسته بندی پرداختیم:

وب سایت فروشگاهی
فروشگاه اینترنتی به سایتی میگوییم که در آن محصولات یا خدماتی را به فروش میرسانند و امکاناتی مانند داشتن سبد خرید، داشتن درگاه بانکی و امکان پرداخت اینترنتی، امکان مشاهده محصول همراه با تصاویر و مشخصات فنی و قیمت و امکانات دیگری که میتوانید به صورت مفصل این مقاله را درباره امکانات یک سایت فروشگاهی بخوانید.

وب سایت فروشگاهی چیست
وب سایت فروشگاهی چیست
وب سایت شرکتی
سایت شرکتی جنبه معرفی یک کمپانی یا شرکت را دارد که در آن فعالیت ها و پروژه های یک شرکت را به نمایش می گذارند. از امکانات یک سایت شرکتی میتوان به گالری تصاویر، صفحه درباره شرکت، صفحات تماس با ما و نیز بخشی برای معرفی پروژه ها و خدمات بهمراه تصویر و ویدئو اشاره کرد.

وب سایت شرکتی چیست
وب سایت شرکتی چیست
وب سایت نمایش محصول
سایت محصول محور، مانند سایت فروشگاهی می باشد با این تفاوت که امکان پرداخت اینترنتی و درگاه بانکی وجود ندارد و در این نوع سایت ها به معرفی محصول بهمراه تصاویر و مشخصات فنی، دسته بندی محصولات مختلف در گروه های متنوع و … می پردازند.

مرورگر وب چیست؟
وب سایت ها از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی هستند. یک مرورگر وب یک برنامه کامپیوتری است که قادر به دانلود و نمایش فایل ها و اجزای تشکیل دهنده وب سایت می باشد. مرورگرهای وب محبوب مانند گوگل کروم، موزیلا، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری همه قادر به خواندن و تفسیر نام دامنه می باشند

آدرس دامنه (برای مثال paydarsamane.ir) در قسمت بالای صفحه مرورگر وارد می شود که این مرورگرها فایل های لازم برای نمایش این وبسایت ها را از وب سرور درخواست کرده و تحویل میگیرند و آنها را بر روی صفحه خود به شکل یک وب سایت نمایش می دهند. در شکل زیر وب سایت قدیمی شرکت پایدار سامانه که فعالیت آن در زمینه طراحی سایت، سامانه های تحت وب، سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو و در یک کلام هر آنچه که مربوط به بازاریابی اینترنتی می شود را مشاهده می نمایید.

مرورگر Internet explorer
وب سرور چیست؟
وب سرور سیستمی است که وظیفه آن، پاسخ به درخواست مرورگر وب و ارسال صفحات وب به کاربران می باشد وب سایت ها و اسناد و پرونده های مرتبط با آن در وب سرورها ذخیره می شوند. وقتی یک نام دامنه را در مرورگر وب خود تایپ میکنید، مرورگر شما درخواستی را برای یک وب سرور که در آن فایلهای وب سایت قرار گرفته است، ارسال می کند. مرورگر شما این فایل ها، تصاویر یا فیلم ها را دانلود می کند و آنها را بر روی صفحه نمایش می دهد. مقاله وب سرور چیست اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما می دهد که می توانید مطالعه بفرمایید.


شرکت طراحی وب سایت چیست
به شرکتی که حوزه فعالیت آن طراحی صفحات وب و نیز طراحی و پیاده سازی سامانه های تحت وب می باشد شرکت طراحی سایت میگوییم و از این شرکت انتظار داریم باتوجه به انتظارات و نیازمندیهای ما، وب سایتی را طراحی کنند که به نیازهای ما پاسخ دهد و پس از طراحی آن، مسولیت پشتیبانی فنی از وب سایت ما را بپذیرند.

طراحی و پیاده سازی وب سایت
در پیش تر درباره انواع وب سایت صحبت کردیم که وب سایتهای شرکتی، نمایش محصول و فروشگاه اینترنتی بستگی به نیاز و کاربرد متفاوت می باشند، حالا میخواهیم درباره دو روش برای طراحی و پیاده سازی این وب سایتها صحبت کنیم.

طراحی سایت اختصاصی
طراحی وب سایت اختصاصی یعنی وب سایتی که متناسب با نیاز و امکانات کارفرما طراحی میشود، چه از نظر فرانت اند(Frontend) و چه از نظر بک اند(Backend) میتوان خط به خط کدنویسی کرد و دقیقا ایده ای که در ذهن کارفرماست را پیاده سازی نمود.

ممکن است کارفرما نیاز داشته باشد که کنترل پنل مدیریت آن بسیار ساده و به دور از پیچیدگی و بدون امکانات اضافه ای داشته باشد. یکی از مزایای طراحی اختصاصی این است که مدیر سایت با منوهای پیچیده و تو در تو مواجه نمیشود و صرفا پیاده سازی آن به نحوی خواهد بود که فقط امکانات مورد نیازش را در پنل مدیریت مشاهده مینماید و هیچگونه امکان خراب کردن سایت و به هم ریختگی توسط مدیر سایت وجود ندارد، چرا که با ویرایش یک قسمت، خطای انسانی وجود نداشته و مدیر سایت دقیقا کاری را انجام میدهد که انتظار دارد.

کاربری آسان در طراحی اختصاصی یکی از بزرگترین مزایای آن میباشد که ۹۰درصد سیستمهای مدیریت محتوا این سادگی را ندارند، علت آن هم این است که در سیستمهای مدیریت محتوا مثل وردپرس، کنترل پنل مدیریت برای کل مشاغل و انواع سایتها با کاربری های متفاوت طراحی شده و هر کاربری بسته به نیازش باید در بین منوهای پیچیده و تو در تو، از بخشی از امکانات که نیاز دارد استفاده نماید.

طراحی سایت با سیستمهای مدیریت محتوا (CMS)
سیستمهای مدیریت محتوا، به سیستمی میگویند که زیربنای آن توسط یک شرکت یا تیم، با زبان برنامه نویسی PHP یا ASP.NET و هر زبان دیگری، برنامه نویسی شده است و فقط نیاز به تغییر و مدیریت محتوای سایت دارد. یکی از معتبرترین و معروف ترین این CMS ها وردپرس (WordPress) و جوملا می باشد.

مطلب مرتبط: آشنایی با فریم ورک های طراحی سایت

از مزایای این سیستمها میتوان به کوتاه بودن زمان آماده سازی سایت و قیمت ارزان آن اشاره کرد ولی قطعا کسب و کاری که یک وب سایت حرفه ای و قابل توسعه میخواهد این سیستم فقط میتواند هزینه و وقت آن را تلف کرده و در پایان تصمیم به طراحی یک سایت اختصاصی نماید.

از معایب وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوایی میتوان به کنترل پنل پیچیده، قابلیت توسعه دشوار، هزینه توسعه بالا و ضعف امنیتی وب سایت اشاره کرد.(البته نه به همین سادگی).

وب سایت چیست و چگونه کار می کند
تاریخ انتشار نسخه اولیه: پانزدهم آبان 1396
مطالب مرتبط



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

 

سایت چیست ؟
۱۴دیدگاه‌ها۱۴
سایت‌های اینترنتی این روزها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهند. http://digiblogs.ir/ می‌توانید یک روز خود را بدون چک کردن تابناک یا خبر آنلاین، بدون دیدن قیمت جدید ارز، بدون بررسی جدیدترین تخفیف‌های دیجی کالا تصور کنید!؟ از روی تراکت‌های تبلیغاتی سوپرمارکت محل گرفته تا تابلوهای انتخاباتی، آدرس‌های اینترنتی همه جا دیده می‌شوند! تا به حال به این فکر کرده‌اید که معنای دقیق سایت چیست و اصلا این پدیده از کجا و چگونه شروع شده است؟

می‌دانید سایت‌ها چه انواع و اجزایی دارند؟

می‌دانید چه افراد و شرکت‌هایی به سایت نیاز دارند؟

دل‌تان می‌خواهد یک سایت داشته باشید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟

اگر به پاسخ این سوال‌ها و بسیاری نکات دیگر در زمینه طراحی سایت علاقه‌مند هستید در ادامه همراه ما باشید. این جا در وبنا زیر و بم سایت‌های اینترنتی را برای‌تان روشن می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : تفاوت بین سایت و وب سایت در چیست؟
تاریخچه سایت چیست ؟
قبل از این که به اعماق تاریخ برویم باید اول موضوع بحث را روشن کنیم. تعریف علمی مفهوم سایت کمی پیچیده است اما به زبان ساده می‌توان گفت:

یک وب سایت مجموعه‌ای از صفحات به هم پیوسته است که از طریق یک آدرس قابل دسترسی هستند؛ صفحاتی که شامل متن، تصویر، قالب‌های مختلف و … می‌شوند.

در سال ۱۹۸۹ شخصی به نام تیم برنرز لی (Tim Berners-Lee) پروپوزالی را ارائه کرد که شکل زندگی و ارتباطات بشر را برای همیشه تغییر داد.

او که با نام TimBL نیز شناخته می‌شود، مخترع World Wide Web یا شبکه جهان‌گستر است. نرم‌افزاری که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت هر کجا که باشند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

این پروفسور دانشگاه ام آی تی در سال ۱۹۹۱ اولین سایت تاریخ را در آزمایشگاه‌های بنیاد علمی Cern رونمایی کرد. آدرس این سایت info.cern.ch بود و اطلاعاتی را در مورد همین پروژه منتشر می‌کرد.

اولین سایت‌ها با کدهای ساده HTML نوشته می‌شدند. صفحات این سایت‌ها شامل سرتیتر و پاراگراف و ابرمتن (Hypertext) بود که روی صفحه نمایش رایانه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمد. در ابرمتن‌ها از ابرپیوند (Hyperlink) استفاده می‌شد و از طریق این پیوندها کاربران می‌توانستند به صفحات دیگر مراجعه کنند.

از توضیحات علمی بگذریم. چیزی که لازم است بدانید این است که وب سایت‌ها بستر ارتباطی ساده و انعطاف‌پذیر­ی هستند که یکی از مهمترین دستاوردهای تاریخ بشر به شمار می‌روند و این تازه زمانی است که هنوز موتورهای جست‌وجو وارد بازی نشده‌ بودند! (یک روز خود را بدون گوگل تصور کنید!)

انواع سایت‌های اینترنتی
انواع سایت‌های اینترنتی
با یک نگاه کلی همه سایت‌ها مثل هم به نظر می‌رسند، نه؟ البته رنگ و رخسار و مطالبشان متفاوت است اما تفاوت‌های اصلی پشت پرده جریان دارد! سایت‌ها را می‌‌توان از جهات گوناگونی مانند نوع کاربری، ویژگی‌های فنی و نسل تقسیم‌بندی کرد.

انواع سایت از نظر فنی
از دیدگاه فنی، سایت‌ها به انواعی مثل داینامیک، استاتیک و … تقسیم می‌شوند.

سایت استاتیک

سایت استاتیک یا ایستا به سایتی گفته می‌شود که قابلیت تغییر یا آپدیت شدن ندارد. این سایت‌ها با دو روش HTML و فول‌فلش نوشته می‌‌شوند. مزایای سایت‌های استاتیک و پابرجا به شرح زیر است:

برای طراحی سایت‌های استاتیک نیازی نیست برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید. یک اچ تی ام ال کار هم می‌تواند فرایند طراحی را انجام دهد. به این ترتیب هزینه طراحی سایت پایین می‌آید.
از آن جا که طراحی صفحات در سایت‌های ایستا به صورت جداگانه انجام می‌شود، طراح می‌تواند هر صفحه را با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی کند.
اما معایب این نوع سایت چیست ؟

امکان به روز رسانی تنها توسط طراح سایت وجود دارد. در این حالت شما برای حذف و اضافه مطالب به تماما به طراح وابسته هستید.
هزینه نگهداری این سایت‌ها بالاتر است چون صاحبان باید هزینه‌های جداگانه‌ای برای ویرایش مطالب به طراح بپردازند و نمی‌توانند این کارها را شخصا انجام دهند.
به دلیل این که به روز رسانی در سایت‌های ایستا انجام نمی‌شود، نمی‌توانند رتبه بالایی در موتورهای جست‌وجو به دست بیاورند. (تا به حال به صفحه دوم نتایج گوگل سر زده‌اید!؟)
این سایت‌ها انعطاف‌پذیر نیستند و امکان برقراری ارتباط میان کاربر و مدیر در آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل کاربران علاقه‌‌ای به سایت‌های ایستا ندارند.
سایت‌های داینامیک

سایت داینامیک یا پویا به سایتی گفته می‌شود که انعطاف‌پذیر باشد و امکان ویرایش را در اختیار مدیران قرار دهد. این سایت‌ها با سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی می‌شوند.

با داشتن این سایت‌ها نیازی نیست خوره کامپیوتر باشید یا برنامه‌نویسی بدانید تا بتوانید به راحتی به مطالب سایت خود دسترسی داشته باشید، هر وقت دل‌تان خواست آن‌ها را تغییر بدهید و به روز رسانی کنید. سیستم‌های مدیریت محتوای متعددی وجود دارند که وردپرس یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است.

سایت‌های داینامیک، یا مبتنی بر برنامه‌نویسی طراحی می‌شوند یا به صورت فلش داینامیک. سایت‌های فلش داینامیک در بستر ادوب فلش نمایش داده می‌شوند و به همین دلیل سنگین هستند. سایت‌های سنگین دیر بارگذاری می‌شوند و در موتورهای جست‌وجو رتبه‌های پایین‌تری دارند. این سایت‌ها هر چند که حوصله آدم را سر می‌برند، زیبا و جذابند و برای کاتالوگ‌های معرفی محصول یا محتوای هنری مناسب هستند.

انواع سایت از نظر کارکرد
سایت‌ها کارکردهای مختلفی دارند و برای موارد متعددی استفاده می‌شوند. سایت‌های تفریحی، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری، سایت‌های فروشگاهی و … که هر کدام ویژگی‌ها و کاربری خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید : سایت آژانس هواپیمایی
انواع سایت از نظر نسل
بله شکاف میان نسل‌ها در سایت‌های اینترنتی هم وجود دارد! سایت‌های اینترنتی از نظر نسل به سه دسته تقسیم می‌شوند. سایت‌های نسل اول، یک‌طرفه هستند. یعنی محتوا توسط مدیر یا مدیران سایت بارگذاری می‌‌شود و کاربران فقط می‌توانند آن را ببینند.

سایت‌های نسل دوم تولید محتوای سایت را به یک کار مشارکتی و تعاملی تبدیل کردند. در این سایت‌ها کاربران و بازدیدکنندگان نیز در فرایند تولید محتوا سهیم هستند. می‌توانند مطالب را لایک کنند، کامنت بگذارند و … در این سایت‌ها نیازی به بارگذاری مجدد صفحات نیست و تنها بخش‌هایی که تغییر کرده‌‌اند دوباره بارگذاری می‌شوند. به این ترتیب سرعت بارگذاری یا لود سایت بالاتر می‌رود.

اما جدیدترین نوع، یعنی نسل سوم سایت چیست و چگونه عمل می‌کند؟ سایت‌های نسل سوم، که با نام وب معنایی نیز شناخته می‌شوند، سایت‌های هوشمند هستند. این سایت‌ها مخاطب خود را می‌شناسند و با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی و هوش مصنوعی، محتوایی متناسب با سلیقه و نیاز مخاطب نشان می‌دهند. این سایت‌ها بسیار پیشرفته هستند و پیچیدگی‌های زیادی دارند و به همین دلیل تعداد کمی از آن‌‌ها موجود است.

سایت‌ها چگونه طراحی می‌شوند؟
طراحی سایت
طراحی سایت مراحل متعددی دارد. اول باید کسب‌وکار خود را به خوبی بشناسید و هدف از راه‌اندازی سایت را مشخص کنید. با توجه به این هدف می‌توانید نوع سایت را انتخاب کنید. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم بهترین نوع طراحی سایت چیست .

بعضی از سایت‌ها با استفاده از سیستم‌های آماده و رایگان مدیریت محتوا طراحی می‌شوند. سیستم‌هایی مانند وردپرس یا جوملا که قالب‌های آماده را در اختیار طراحان قرار می‌دهند. استفاده از این نوع سایت‌ها ساده و ارزان و برای اهداف کوچک بسیار مناسب است. حتی ممکن است خودتان هم بتوانید یک سایت وردپرسی ساده و غیر حرفه‌ای طراحی کنید. البته اگر حوصله سر و کله زدن با نرم‌افزارها و خواندن متن‌های آموزشی را داشته باشید!

نوع دیگر طراحی سایت به صورت سفارشی و توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای انجام می‌شود. اگر قالب‌های آماده برای کسب‌وکار شما کافی یا مناسب نباشند، باید از این روش استفاده کنید. سایت‌های بزرگی مانند یوتیوب، فیس بوک، دیوار، آپارات و … همگی با این روش طراحی شده‌اند. این نوع برای شرکت‌های بزرگ و جیب‌های بزرگ مناسب تر است!

می‌توانید با شرکت‌های طراحی سایت مشاوره کنید. آن‌ها بر اساس نوع کسب‌وکار و هدف‌تان، نوع مناسبی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

اجزای تشکیل‌دهنده سایت‌ها
سایت‌های مختلف، بخش‌های مختلفی دارند. مثلا بعضی از سایت‌ها درگاه پرداخت آنلاین دارند و بعضی دیگر ندارند اما یک سری عناصر در همه سایت‌ها مشترک هستند.

دامنه یا دامین

دامین (Domain) یا دامنه در واقع نام سایت شما است. یعنی همان چیزی که کاربران در صفحه مرورگر خود تایپ می‌کنند تا به سایت شما برسند. این نام باید منحصر به فرد باشد. در واقع امکان وجود نام مشترک برای سایت‌های مختلف وجود ندارد. شرکت‌های طراحی سایت نام‌های پیشنهادی را در یکی از ابزارهای بررسی دامین چک می‌کنند و در صورتی که تکراری نباشد، می‌توانید نام سایت خودتان را انتخاب کنید.

صفحه اصلی

صفحه اصلی یا هوم پیج (Home Page) اولین صفحه‌ای است که کاربران بعد از ورود به سایت با آن مواجه می‌شوند. این صفحه به کاربران نشان می‌دهد هدف سایت چیست. هوم پیج را می‌‌توان به ویترین مغازه تشبیه کرد. یعنی این صفحه به نوعی معرف کسب‌وکار شما است و طراحی آن اهمیت ویژه‌ای دارد. در صفحه اصلی از طریق مسیریابی (Navigation) کاربران را به بخش‌های مختلف سایت هدایت می‌کنید. معمولا سرتیترهای مسیریابی در قسمت بالای صفحه قرار می‌گیرند.

صفحات درباره ما و تماس با ما

این جا قرار است خودتان را معرفی کنید. پس این صفحات باید به بهترین شکل طراحی شوند و کاملا در معرض دید باشند. محتوای بخش درباره ما باید بهترین کیفیت را داشته باشد و به خوبی شما یا کسب‌وکارتان را معرفی کند. در بخش تماس با ما اطلاعاتی مانند شماره‌های تماس، آدرس‌های پست الکترونیکی و نشانی شبکه‌های اجتماعی را قرار می‌دهید.

موارد دیگر

یک سایت ممکن است صفحات متعددی داشته باشد. مانند سایت‌‌های معرفی محصول که در آن‌ها هر صفحه به معرفی یک یا چند محصول می‌پردازد. در این صفحات بسته به موضوع از محتوای متنی، عکس و ویدئو منتشر می‌شود. بعضی از سایت‌ها بخش‌های دیگری هم مانند فروشگاه یا وبلاگ دارند.

بیشتر بخوانید : سایت اختصاصی
چه نوع کسب‌وکارهایی به سایت نیاز دارند؟
امروزه تقریبا تمامی کسب‌‌وکارها به سایت نیاز دارند! با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از اینترنت و رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند (حتی مادربزرگ‌ها دستور پخت غذا آپلود می‌کنند!)، افراد هر جایی که باشند می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند. به همین دلیل تمامی کسب‌وکارها، از کلینیک‌های پزشکی گرفته تا سوپر مارکت‌ها به سایتی برای معرفی خود نیاز دارند.

وبسایت مثل یک کارت ویزیت یا کاتالوگ است که اینترنت آن را در دسترس همه قرار می‌دهد. کسب‌وکاری که در اینترنت معرفی نشود، خیلی زود از بین می‌رود. البته این روزها شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند معرف شما در فضای مجازی باشند.

برای راه‌اندازی یک سایت از کجا شروع کنیم؟
راه اندازی سایت
برای راه‌اندازی سایت باید سه مرحله را طی کنید: طراحی سایت، خرید دامین و اجاره سرور. بهترین کار این است که یک شرکت طراحی سایت معتبر پیدا کنید و کار را به آن‌ها بسپارید. این شرکت‌ها، برای انتخاب نوع سایت به شما مشاوره می‌‌دهند و بعد از عقد قرارداد، سایت را با توجه به ویژگی‌های خواسته‌شده برای‌تان طراحی می‌کنند. حواس‌تان به انتخاب شرکت باشد و با پیشنهادهای عجیب و غریب وسوسه نشوید!

در مرحله بعد باید برای خرید دامین اقدام کنید. این کار را می‌‌توانید شخصا انجام دهید اما بهتر است آن را به شرکت بسپارید. ریزه‌کاری‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و بهتر است توسط افراد باتجربه انجام شود.

اجاره سرور آخرین مرحله راه‌اندازی سایت است. منظور از سرور کامپیوتری است که سایت شما روی آن نصب می‌‌شود. برای اجاره سرور به دو صورت می‌توانید اقدام کنید:

اجاره سرور اختصاصی که در آن همه منابع سرور در اختیار یک مشتری است. هزینه‌های سرور اختصاصی بسیار بالا است و برای سازمان‌هایی با بودجه‌های کافی مناسب است.

اجاره سرور یا هاست اشتراکی که در آن شرکت مالک سرور، آن را با استفاده از نرم‌افزارهای خاصی میان مشتری‌ها به اشتراک می‌گذارد. این تقسیم‌بندی بر اساس قدرت سیستم و پهنای باند انجام می‌شود.

نکات مهم در مورد راه‌اندازی سایت
قبل از اقدام به راه‌اندازی سایت، کمی در این زمینه تحقیق کنید. روش‌ها و ابزارهای مختلف را بشناسید تا بتوانید از کلاه‌برداری‌های احتمالی پیش‌گیری کنید.
تبلیغات فراوانی در زمینه طراحی سایت وجود دارد. از خدمات شرکت‌های معتبر استفاده کنید و قبل از عقد قرارداد نمونه‌‌کارها و سابقه شرکت را بررسی کنید.
از تیم طراحی بخواهید که دامین را به نام شخص شما یا شرکت‌تان ثبت کنند.
گول قیمت‌های خیلی پایین را نخورید زیرا ممکن است کار بی‌کیفیتی تحویل بگیرید. قیمت‌های بسیار بالا نیز منطقی نیستند و لزوما به کیفیت عالی منجر نمی‌شوند. قیمت‌های رایج را می‌توانید با بررسی و تحقیق شناسایی کنید.
پس از طراحی سایت، باید تبلیغات را شروع کنید. سایتی که کسی آن را نبیند، به چه درد می‌خورد!؟
در این مطلب به بررسی مفهوم سایت یا وب‌سایت پرداختیم و تاریخچه، انواع و بخش‌های آن را بررسی کردیم. حالا با توجه به مطالبی که گفته شد می‌توانید تصمیم بگیرید که برای کسب‌وکار شما بهترین نوع سایت چیست و برای راه‌اندازی آن باید از کجا شروع کنید. فراموش نکنید که سایت معرف شما است و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد و تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان رقم نزند، به ضررتان عمل خواهد کرد.

معنای دقیق سایت چیست؟
یک وب سایت مجموعه‌ای از صفحات به هم پیوسته در فضای وب است که از طریق یک آدرس قابل دسترسی هستند؛ صفحاتی که شامل متن، تصویر، قالب‌های مختلف و ... می‌شوند.

سایت های اینترنتی چه انواعی دارند؟
چه کسب و کارهایی به سایت نیاز دارند؟



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()

/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir