نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

اصلاح
از عناصر داخلی یک شیر در مجموع به عنوان تر و تمیز سوپاپ یاد می شود. مطابق مدل هاي شيرآلات کسري با استانداردهای API 600 ، "انتهای جوشکاری دریچه ای فلنجی و جوشکاری با ته ته ، زبانه های پیچ دار" ، تر و تمیز شامل ساقه ، سطح نشیمن در بدنه ، سطح نشیمن دروازه ، بوش یا یک جوش رسوب شده برای راهنمای صندلی عقب و سوراخ ساقه است. ، و قطعات داخلی کوچکی که به طور معمول با مایع سرویس تماس دارند ، به استثنای پینی که برای ایجاد اتصال ساقه به دروازه استفاده می شود (این پین باید از یک ماده فولاد ضد زنگ آستنیتی ساخته شود).

موقعیت های عملکرد شیر

مرغ دریایی برای خنک سازی آب دریا ، روی موتور دیزل دریایی. مرغ دریایی معمولاً دریچه توپی است ، اما ممکن است انواع دیگری نیز باشد.
موقعیت سوپاپ ها شرایط کارکردی هستند که با موقعیت دیسک یا روتور در شیر تعیین می شوند. بعضی از شیرها ساخته شده اند تا در یک تغییر تدریجی بین دو یا چند موقعیت کار کنند. شیرهای برگشتی و شیرهای برگشتی به ترتیب اجازه حرکت مایع در 2 یا 1 جهت را می دهند.

شیرهای دو پورت
موقعیت های کاری شیرهای 2 پورت می تواند بسته شود (بسته شود) به گونه ای که جریان از آن عبور نکند ، برای حداکثر جریان کاملاً باز باشد و یا گاهی اوقات تا حدی بین باز شود. بسیاری از دریچه ها برای کنترل دقیق درجه متوسط ​​جریان طراحی نشده اند. این نوع دریچه ها به صورت باز یا بسته در نظر گرفته می شوند. برخی از شیرآلات مخصوصاً برای تنظیم مقادیر مختلف جریان طراحی شده اند. این نوع دریچه ها با نام های مختلفی مانند شیرهای تنظیم کننده ، گاز ، اندازه گیری یا سوزن خوانده می شوند. به عنوان مثال ، دریچه های سوزنی دارای دیسک های مخروطی مخروطی کشیده و صندلی های همسان برای کنترل دقیق جریان هستند. برای بعضی از شیرها ، ممکن است مکانیسمی وجود داشته باشد که نشان می دهد دریچه تا چه اندازه باز است ، اما در بسیاری از موارد ، از شاخص های دیگری برای میزان جریان استفاده می شود ، مانند جریان سنج های جداگانه.

در کارخانه هایی که دارای عملیات فرآیند کنترل از راه دور هستند ، مانند پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی ، برخی از شیرهای دو طرفه را می توان به عنوان بسته به حالت عادی (NC) یا به طور معمول باز (NO) در حین کار منظم تعیین کرد. نمونه هایی از شیرهای بسته به حالت عادی شیرهای نمونه گیری هستند که فقط هنگام گرفتن نمونه باز می شوند. نمونه های دیگر شیرهای بسته به حالت عادی شیرهای خاموش کننده اضطراری هستند که هنگام کار سیستم باز نگه داشته می شوند و با قطع منبع تغذیه به طور خودکار خاموش می شوند. این اتفاق می افتد در صورت وجود یک مشکل در یک واحد یا بخشی از سیستم مایع مانند نشت به منظور جداسازی مشکل از بقیه سیستم. نمونه هایی از شیرهای باز معمولاً شیرهای تأمین گاز تصفیه یا دریچه های تسکین اضطراری هستند. هنگامی که مشکلی وجود دارد ، باز شدن این دریچه ها (با خاموش کردن آنها) باعث تخلیه و تخلیه واحد می شود.

اگرچه بسیاری از دریچه های دو طرفه ساخته شده است که جریان می تواند در هر دو جهت بین دو پورت حرکت کند ، اما هنگامی که یک سوپاپ در یک برنامه خاص قرار می گیرد ، اغلب انتظار می رود که جریان از یک پورت خاص در سمت بالادست شیر ​​عبور کند ، به بندر دیگر در سمت پایین دست. تنظیم کننده های فشار نوعی شیرآلات هستند که در صورت کنترل جریان ، برای ایجاد فشار پایین دست مشخص ، در صورت امکان ، کنترل می شوند. آنها اغلب برای کنترل جریان گاز از یک سیلندر گاز استفاده می شوند. تنظیم کننده فشار برگشت نوعی دریچه است که در آن جریان کنترل می شود تا در صورت امکان فشار بالادستی خاصی را حفظ کند.

شیرهای سه پورت

شماتیک شیر توپی 3 طرفه: توپی توپی راست ، چپ شکل T شکل
شیرآلات دارای سه پورت عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. چند مورد از این موارد در اینجا ذکر شده است.

دریچه های توپی سه طرفه با مجاری سیال T یا L در داخل روتور قرار دارند. سوپاپ T ممکن است برای اجازه اتصال یک ورودی به هر دو خروجی یا اتصال دو خروجی استفاده شود. از شیر L می توان برای قطع اتصال هر دو یا اتصال هر دو ورودی نه به هر دو ورودی به یک خروجی استفاده کرد.

دریچه های شاتل به طور خودکار ورودی فشار بیشتر را به خروجی متصل می کنند در حالی که (در برخی از تنظیمات) مانع جریان از یک ورودی به ورودی دیگر می شود.

شیرهای میکسر تک دسته مخلوط متغیری از آب سرد و گرم را با دبی متغیر تحت کنترل یک دسته تولید می کنند.

شیرهای مخلوط ترموستاتیک ، آب سرد و گرم را مخلوط می کنند تا در حضور فشارها و فروش شيرآلات کسري دماهای متغیر روی دو درگاه ورودی ، دمای ثابت تولید کنند.

شیرهای چهار پورت
مقاله اصلی: شیر چهار طرفه
سوپاپ 4 پورت دریچه ای است که بدنه آن دارای چهار پورت با فاصله یکسان در اطراف بدنه است و دیسک دارای دو مجرا برای اتصال پورت های مجاور است. با دو موقعیت اداره می شود.

می تواند برای جداسازی و دور زدن همزمان سیلندر نمونه گیری نصب شده روی خط آب تحت فشار استفاده شود. گرفتن نمونه سیال بدون تأثیر بر فشار سیستم هیدرولیک و جلوگیری از گاز زدایی (عدم نشتی ، از دست دادن گاز یا ورود هوا ، عدم آلودگی خارجی) مفید است ...

کنترل

یک ملوان داخل کشتی ، چرخ کنترل کننده سوپاپ سوخت را کار می کند.
بسیاری از شیرآلات به صورت دستی و با دسته ای که به ساقه متصل است کنترل می شوند. اگر دستگیره بین موقعیت های عملیاتی نود درجه بچرخد ، به شیر سوپاپ ربع دور می گویند. پروانه ، دریچه های توپی و پلاگین va

 

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

مایع در مخازن
عینک دید ساده ممکن است فقط یک لوله پلاستیکی یا سایت گلاس باشد که از یک انتها به قسمت زیرین مخزن و از طرف دیگر به قسمت بالایی مخزن متصل شده است. سطح مایعات موجود در شیشه دید همان سطح مایعات موجود در مخزن خواهد بود. امروزه ، سوئیچ های شناور پیچیده در بسیاری از این موارد جای عینک دید را گرفته اند.

دیگهای بخار
اگر مایع خطرناک یا تحت فشار است ، باید ترتیبات پیچیده تری انجام شود. در مورد دیگ بخار ، فشار آب زیر و بخار بالا برابر است ، بنابراین هرگونه تغییر در سطح آب در سنج مشاهده می شود. لوله شفاف (خود "شیشه") ممکن است بیشتر در داخل کفن شیشه ای فلزی یا مقاوم محصور شده باشد تا از آسیب دیدن آن در اثر خراش یا ضربه و محافظت از اپراتورها در صورت شکستگی جلوگیری کند. این معمولاً دارای صفحه پشتی طرح دار است تا تأثیر بزرگ نمایی آب در لوله را واضح تر نشان دهد و بنابراین خواندن آن را آسان تر می کند. در بعضی از لوکوموتیوهایی که دیگ بخار با فشارهای بسیار بالا کار می کند ، لوله از شیشه های مقاوم در برابر فلز ساخته می شود. [1] مهم است که آب در سطح مشخص شده نگه داشته شود ، در غیر این صورت قسمت بالای جعبه آتش نشانی در معرض خطر قرار می گیرد و خطر گرم شدن بیش از حد را ایجاد می کند و باعث آسیب و احتمالاً خرابی فاجعه بار می شود.

برای بررسی اینکه دستگاه قرائت صحیحی را ارائه می دهد و لوله های اتصال به دیگ بخار با مقیاس مسدود نشده اند ، باید با باز کردن سریع شیرهای آب به نوبه خود و اجازه دادن کمی خروج آب از طریق خروج تخلیه ، سطح آب "حباب" شود. . [2]

هیئت ملی بازرسان بویلر و مخازن تحت فشار یک روش آزمایش روزانه را که توسط قیمت سایت گلاس انستیتوی استاندارد ملی آمریکا ، فصل 2 قسمت I-204.3 اندازه گیری سطح آب توصیف شده است ، توصیه می کند. اگرچه به شدت مورد نیاز نیست ، اما این روش به گونه ای طراحی شده است که به اپراتور اجازه می دهد تا با خیال راحت بررسی کند که تمام قسمتهای شیشه دید به درستی کار می کنند و اتصالات جریان آزاد به دیگ بخار برای عملکرد صحیح را دارند.

شکست
شیشه سنج موجود در دیگ بخار باید به صورت دوره ای مورد بازبینی قرار گیرد و در صورت مشاهده که در مجاورت مهره های غده نازک فرسوده شده است ، باید تعویض شود. از رانندگان انتظار می رود که دو یا سه لوله شیشه ای ، از قبل برش داده شده به طول لازم ، همراه با مهره های کنف یا لاستیک ، برای جایگزینی لوله های موجود در جاده ، حمل کنند. [1] آشنایی با این اتفاق ناخوشایند به قدری مهم تلقی می شد که در حالی که یک راننده کارآموز روی تخته پا بود سایت گلاس ، یک لیوان اغلب به عمد خرد می شد تا به او در نصب لوله جدید تمرین کند. [3] اگرچه دریچه های توپی توپی برای جلوگیری از آزاد شدن بخار و آب سوخته در پایه ها تعبیه شده اند ، اما می توانند از طریق تجمع مقیاس آهک خراب شوند. این روش استاندارد بود كه اسكوپ ذغال را جلوی صورت می گرفت در حالی كه دست دیگر ، درپوش را برای محافظت نگه می داشت ، سوپاپ های دو سر شیشه را خاموش می كرد.

 

اینجا

 


:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

برآورد دقیق هزینه احداث سردخانه

پارامترهای زیر برای انجام برآورد هزینه ساخت سردخانه مناسب خواهند بود:

طول، عرض، ارتفاع، نوع محصول، مقدار ورودی روزانه به سردخانه، مقدار خروجی روزانه از سردخانه، دمای محصول ورودی به سردخانه، دمای نگهداری محصول، حداکثر دمای شهر یا استان محل احداث، زمان مناسب جهت رسیدن از دمای ورودی به دمای نگهداری، مدل و ابعاد درب ورودی، موقعیت محل احداث سردخانه، نوع عایق کاری سقف، نوع عایق کاری دیوارها، نوع عایق کاری کف، لامپ‌های موجود افراد فعال در سردخانه، لیفتراک، دفعات باز و بسته شدن درب سردخانه.

انتخاب شرکت مناسب برای ایجاد سردخانه

همانطور که قبلاً به آن اشاره شد، شرکت‌های مختلفی در زمینه ایجاد سردخانه مشغول به فعالیت هستند؛  بنابراین ممکن است انتخاب بهترین شرکت ساخت سردخانه با پیچیدگی و سردرگمی همراه باشد. به همین دلیل در ادامه مواردی را بیان خواهیم کرد که می‌توانید در در هنگام انتخاب شرکت برای ایجاد سردخانه، آنها را در نظر داشته باشید:

  • رعایت نکات مهندسی در نصب و یونیت کردن تجهیزات
  • بازدیدهای دوره ای
  • گارانتی تجهیزات اصلی مثل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و تابلوی برق
  • استفاده از تجهیزات باکیفیت از برندهای معتبر
  • طراحی علمی و اصولی سردخانه
  • گارانتی کردن عملکرد کلی سردخانه
  • رفع عیوب در بازدیدهای دوره‌ای
  • انجام بازدیدهای اورژانسی و اضطراری برای سردخانه‌های حساس
  • ارائه خدمات پس از فروش

بنابراین در هنگام انتخاب یک شرکت، باید به تجربه و عملکرد قبلی آن در زمینه‌ ایجاد سردخانه توجه داشته باشید. دریافت خدمات مشاوره رایگان، نیز می‌تواند یکی از مزایا برای انتخاب شرکت‌ها باشد.

نتیجه گیری هزینه ساخت سردخانه

در این مطلب به انواع سردخانه و چگونگی انتخاب شرکت مناسب برای ساخت سردخانه اشاره کردیم. همچنین عوامل موثر بر قیمت سردخانه‌ نیز بیان شدند. به طور کلی هزینه ساخت سردخانه بسته به مواردی مانند ظرفیت نگهداری و اندازه سردخانه تغییر خواهد کرد.

به جز این موارد عوامل، دیگری نیز در هزینه ساخت سردخانه موثر خواهند بود؛ اما این موارد را می‌توان جزو مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت به شمار آورد. امیدواریم که با بهره‌گیری از این مطلب به خوبی بتوانید برای  ایجاد یک سردخانه بودجه لازم را  برآورد کرده و  با همکاری یک شرکت مناسب، کار ساخت را آغاز کنید.

 

 

http://webdesiger24.blog.ir/1399/07/21/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9

 


:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

واحدهای HVAC تجاری ، مسکونی و پشت بام همگی دارای عمر مفید مورد انتظار هستند. طول عمر معمولاً از 5 تا 20 سال است. نکته مهم این است که این اعداد طول عمر همیشه عبارت "با نگهداری مناسب" را شامل می شوند. به عنوان یک مالک ساختمان ، ناظر یا مدیر املاک ، مهم است که بفهمید واحد شما به طور منظم به چه نوع نگهداری نیاز دارد و تولید کنندگان چگونه تعمیر و نگهداری مناسب را با توجه به طول عمر مورد انتظار واحد خود تعریف می کنند. عدم درک این اصطلاحات می تواند به این معنی باشد که شما فکر می کنید باید سیستم HVAC خود را در مدت 20 سال جایگزین کنید ، در حالی که در 5 سال دیگر مجبور به تعویض آن هستید.

درک تعریف تولید کننده از نگهداری مناسب
هنگامی که تولیدکنندگان گرمایش و سرمایش تجاری عبارت "با نگهداری مناسب" را بیان می کنند ، آنها در درجه اول در مورد نگهداری پیشگیرانه صحبت می کنند ، یعنی تعمیر و نگهداری که طبق یک برنامه انجام می شود. موارد نگهداری HVAC معمولاً شامل تغییر فیلتر هوا و تمیز کردن مجاری هوا و اجزای خارجی و داخلی سیستم می باشد. این شامل تعویض قطعات فرسوده و انجام بازرسی HVAC حرفه ای است که حداقل یک بار در سال ، معمولاً در بهار یا پاییز ، توسط یک پیمانکار مجاز انجام می شود. همچنین انجام تعمیر و نگهداری مناسب به این معنی است که سیستم HVAC خود را در اولین علامت مشکل تعمیر کرده اید ، نه زمانی که به طور کلی از کار بیفتد.

درک نادرست تعمیر و نگهداری HVAC
تعمیر و نگهداری نامناسب HVAC را تعمیر و نگهداری از کارافتادگی می نامند. اگر ساختمان مسکونی تجاری یا چند مستأجر شما در شیکاگو در حال انجام تعمیر و نگهداری بدون مشکل است ، تعمیر و نگهداری تنها پس از خرابی کامل سیستم HVAC انجام می شود. این نوع تعمیر و نگهداری می تواند به طور قابل توجهی عمر مفید تجهیزات را کوتاه کرده و منجر به صورتحساب های بسیار بالای تعمیر شود. در واقع ، صورتحساب های تعمیرات شما می تواند آنقدر زیاد باشد که تعویض زودرس واحد به صورت منطقی تر باشد.

به عنوان مثال: اگر در اواسط تابستان متوجه جریان کم هوا یا گرم شدن هوا نسبت به حالت عادی از رجیسترهای خود شوید ، واحد HVAC شما دارای یک مشکل است. این کار می تواند به سادگی تنظیم اشتباه روی ترموستات باشد یا نشتی از مایع خنک کننده باشد. تعمیر و نگهداری نامناسب شامل ادامه کار واحد تا زمانی که هوای سرد از سیستم وارد نشود. تعمیر و نگهداری مناسب شامل خاموش کردن سیستم است تا دیگر صدمه ای نبیند و برای تشخیص و تعمیر با یک تکنسین مجاز HVAC در شیکاگو تماس بگیرید.

 

http://webdesiger24.blog.ir/1399/07/05/%D9%81%D9%86-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

واحدهای HVAC تجاری ، مسکونی و پشت بام همگی دارای عمر مفید مورد انتظر فن ebm هستند. طول عمر معمولاً از 5 تا 20 سال است. نکته مهم این است که این اعداد طول عمر همیشه عبارت "با نگهداری مناسب" را شامل می شوند. به عنوان یک مالک ساختمان ، ناظر یا مدیر املاک ، مهم است که بفهمید واحد شما به طور منظم به چه نوع نگهداری نیاز دارد و تولید کنندگان چگونه تعمیر و نگهداری مناسب را با توجه به طول عمر مورد انتظار واحد خود تعریف می کنند. عدم درک این اصطلاحات می تواند به این معنی باشد که شما فکر می کنید باید سیستم HVAC خود را در مدت 20 سال جایگزین کنید ، در حالی که در 5 سال دیگر مجبور به تعویض آن هستید.

درک تعریف تولید کننده از نگهداری مناسب
هنگامی که تولیدکنندگان گرمایش و سرمایش تجاری عبارت "با نگهداری مناسب" را بیان می کنند ، آنها در درجه اول در مورد نگهداری پیشگیرانه صحبت می کنند ، یعنی تعمیر و نگهداری که طبق یک برنامه انجام می شود. موارد نگهداری HVAC معمولاً شامل تغییر فیلتر هوا و تمیز کردن مجاری هوا و اجزای خارجی و داخلی سیستم می باشد. این شامل تعویض قطعات فرسوده و انجام بازرسی HVAC حرفه ای است که حداقل یک بار در سال ، معمولاً در بهار یا پاییز ، توسط یک پیمانکار مجاز انجام می شود. همچنین انجام تعمیر و نگهداری مناسب به این معنی است که سیستم HVAC خود را در اولین علامت مشکل تعمیر کرده اید ، نه زمانی که به طور کلی از کار بیفتد.

درک نادرست تعمیر و نگهداری HVAC
تعمیر و نگهداری نامناسب HVAC را تعمیر و نگهداری از کارافتادگی می نامند. اگر ساختمان قیمت فن ebm مسکونی تجاری یا چند مستأجر شما در شیکاگو در حال انجام تعمیر و نگهداری بدون مشکل است ، تعمیر و نگهداری تنها پس از خرابی کامل سیستم HVAC انجام می شود. این نوع تعمیر و نگهداری می تواند به طور قابل توجهی عمر مفید تجهیزات را کوتاه کرده و منجر به صورتحساب های بسیار بالای تعمیر شود. در واقع ، صورتحساب های تعمیرات شما می تواند آنقدر زیاد باشد که تعویض زودرس واحد به صورت منطقی تر باشد.

به عنوان مثال: اگر در اواسط تابستان متوجه جریان کم هوا یا گرم شدن هوا نسبت به حالت عادی از رجیسترهای خود شوید ، واحد HVAC شما دارای یک مشکل است. این کار می تواند به سادگی تنظیم اشتباه روی ترموستات باشد یا نشتی از مایع خنک کننده باشد. تعمیر و نگهداری نامناسب شامل ادامه کار واحد تا زمانی که هوای سرد از سیستم وارد نشود. تعمیر و نگهداری مناسب شامل خاموش کردن سیستم است تا دیگر صدمه ای نبیند و برای تشخیص و تعمیر با یک تکنسین مجاز HVAC در شیکاگو تماس بگیرید.

20 سال با نگهداری مناسب HVAC
متأسفانه ، نمی توانید به طور خودکار انتظار داشته باشید که واحد HVAC جدید شما 20 سال دوام فن سردخانه داشته باشد. دلیل این امر این است که تمام تولیدکنندگان "با نگهداری مناسب HVAC" به انتهای این عبارت اضافه می شوند. برای انجام تعمیر و نگهداری مناسب ، باید حداقل سالی یکبار واحد پالایش هوا یا در پاییز یا بهار بررسی شود. ما ترجیح می دهیم قبل از شروع فصل خنک کننده تابستان و قبل از شروع فصل گرم شدن زمستان ، سیستم خود را در پاییز بررسی کنید. همچنین در هر زمان که به نظر می رسد عملکرد نادرست سیستم است ، باید تعمیرات به موقع را در سیستم انجام دهید. اگر نگران هستید که به موقع مشکلی پیدا نکنید ، یک سیستم BAS می تواند به شما کمک کند. سیستم های BAS می توانند قبل از مشاهده مشکلی در سیستم ، شما را از مشکلات احتمالی HVAC آگاه کنند.

عمر مفید معمول برای کولر گازی که تمام تعمیرات و تعمیرات منظم خود را انجام داده باشد 15 تا 20 سال است. اگر قبل از تعمیر ، از تعمیر و نگهداری استفاده نکردید یا اجازه دادید واحد یک یا دو بار کاملاً خراب شود ، می توانید انتظار عمر مفید نزدیک به 15 سال را داشته باشید. تجهیزات خنک کننده تجاری که می توان انتظار داشت حدود 20 سال دوام بیاورد شامل پمپ های حرارتی آب به هوا ، کندانسورهای خنک کننده هوا ، کندانسورهای تبخیری ، میراگرها ، برج های خنک کننده ، واحدهای فن کوئل و چیلرهای بسته بندی شده است.

 

ادامه مطلب اینجا

 


:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

Y-صافی
اطلاعات کاربرد Y-Strainer
Y-Strainers دستگاههایی برای حذف مکانیکی مواد جامد ناخواسته استرینر از خطوط مایع ، گاز یا بخار با استفاده از یک عنصر خالص سازی سوراخ دار یا مش سیم است. از آنها در خطوط لوله برای محافظت از پمپ ها ، کنتورها ، شیرهای کنترل ، تله های بخار ، تنظیم کننده ها و سایر تجهیزات فرآیندی استفاده می شود.
Y-Strainers در بسیاری از کاربردها بسیار مقرون به صرفه است. درصورتی که مقدار مواد خارج شده از جریان نسبتاً کم باشد ، در نتیجه بین فواصل تمیز کردن صفحه فاصله زیادی وجود داشته باشد ، صفحه صافی با خاموش کردن خط و برداشتن درپوش صافی به صورت دستی تمیز می شود. برای برنامه های با بار آلودگی سنگین تر ، Y-Strainers می تواند با اتصال "منفجر کردن" مجهز شود که اجازه می دهد صفحه نمایش بدون از بین بردن آن از بدنه صافی تمیز شود.

Y-Strainers در طیف گسترده ای از کاربردهای صافی مایع برای محافظت از اجزای سیستم فرآیند پایین دستی در بسیاری از صنایع از جمله: فرآوری شیمیایی ، نفت ، تولید برق و دریایی استفاده می شود. برنامه های استفاده از آب ، که در آن Y-Strainers برای محافظت از تجهیزات آسیب دیده یا مسدود شده توسط شن و ماسه ناخواسته ، شن یا سایر آوارها استفاده می شود ، بسیار رایج است

 

 

در حالی که اغلب در انواع مختلف کاربردهای مایع استفاده می شود ،قیمت استرینر به عنوان استاندارد کاربردهای بخار در نظر گرفته می شود و تقریباً به طور جهانی برای این برنامه ها استفاده می شود. شکل فشرده و استوانه ای آن بسیار محکم است و می تواند فشارهای زیاد را تحمل کند. به معنای واقعی کلمه ، یک مخزن تحت فشار است. Y-Strainers که فشارهای حداکثر 6000 psi را کنترل می کنند غیر معمول نیست. البته در این موارد ، طراحی صافی حیاتی است تا بتواند بدون ترس از خرابی در برابر این فشارهای بالا مقاومت کند. هنگامی که بخار فشار قوی کار می شود ، عامل پیچیده دیگری ایجاد می شود ، دما. با فشار بخار 1500 psi یا بالاتر ، فولاد کربن استاندارد بعضاً مناسب نیست زیرا ممکن است دمای بخار 1000 درجه فارنهایت یا بالاتر باشد. در این موارد ، بدنه Y-Strainer به طور کلی از فولاد کروم-مولی ساخته شده است.
علاوه بر بخار ، Y-Strainers اغلب در برنامه های هوا و گاز طبیعی استفاده می شود. در اینجا نیز فشارهای زیاد غیرمعمول نیستند. با این حال ، بر خلاف فشار هوای زیاد بخار به معنای خودکار درجه حرارت بالا نیست و بنابراین ، بدنه های فولادی کربن معمولی با ضخامت دیواره کافی معمولاً کافی هستند.

برخلاف سایر انواع صافی ها ، Y-Strainer این مزیت را دارد که می تواند در حالت افقی یا عمودی نصب شود. بدیهی است که در هر دو مورد ، عنصر غربالگری باید در "سمت پایین" بدنه صافی باشد تا مواد محصور شده بتوانند به درستی در آن جمع شوند.

برخی از تولیدات اندازه بدنه Y-Strainer را برای صرفه جویی در مواد و کاهش شیر استرینر هزینه کاهش می دهند. قبل از نصب Y-Strainer مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند جریان را به درستی کنترل کند. صافی با قیمت پایین ممکن است نشان دهنده یک واحد کم اندازه باشد.

 


کربنات Y-Strainers عمدتا در صنعت نفت و پتروشیمی استفاده استرینر می شود. آنها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه مکانیکی یا حرارتی دارند و این موارد مهم در صورت آتش سوزی است. به همین دلیل اکثر پالایشگاه های نفت اجازه اجزای لوله کشی آهن را نمی دهند. Y-Strainers از فولاد کربن نیز به دلیل مقاومت زیاد ، برای کاربردهای فشار بالاتر استفاده می شود.
Y-Strainers از جنس استنلس استیل در مواردی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی بالا داشته باشد یا در صورت نیاز به آلودگی باشد. آنها در صنایع شیمیایی ، غذایی و دارویی محبوب هستند.

 

اینجا

 


:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

بیش از یک قرن است که از تهویه مطبوع صنعتی برای خشک کردن ، کنترل رطوبت و کاهش گرد و غبار و دود استفاده می شود. آشنا ترین کارکرد آن فراهم آوردن محیط کار راحت ، افزایش راحتی و بهره وری پرسنل در ادارات ، ساختمانهای تجاری و کارخانه های صنعتی است.

تهویه مطبوع فرآیند تصفیه و توزیع هوا برای کنترل دما ، رطوبت و کیفیت هوا در مناطق انتخاب شده است. برای کنترل دما و رطوبت ، هوا از طریق کویل های سرد یا گرم شده و یا اسپری آب در دمای کنترل شده منتقل می شود. اسپری های آب مستقیم گرد و غبار و بو را نیز از بین می برند. سایر سیستم های تمیز کننده هوا بسته به نوع آلاینده های هوا و کیفیت هوا مورد نیاز ممکن است شامل جداسازی مکانیکی ، چسبندگی ، غربالگری ، فیلتراسیون یا جاذبه ایستا باشد (شکل 34-1)

 

http://weddesiger.avablog.ir/post/11/%DA%86%DA%A9+%D9%88%D9%84%D9%88+%D8%B1%D8%A7+%D9%86%D8%A7%D9%85+%D8%A8%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF

 


:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

فن کویل های سقفی اغلب به صورت زیرکار نصب می شوند. برای نصب این دستگاه ها ممکن است از اجرای سقف کاذب در ساختمان استفاده شود و یا اینکه می توان در هنگام ساخت ساختمان به صورت پیش ساخته فضایی برای نصب آن و کانال کشی های مربوط به آن در نظر گرفت. ظرفیت دمندگی این دستگاه ها بین دویست تا هزار فوت مکعب هوا است. به این دستگاه ها، فن کویل های کابینتی نیز گفته می شود. این نوع از طراحی را معمولاً برای ساختمان های مسکونی در نظر می گیرند. مهم ترین مزیت این سیستم ها، تولید سر و صدای کمتر است. زاویۀ دمندگی هوا در این دستگاه ها اغلب به سمت جلوست. در برخی از موارد مدل سقفی را با ظرفیت هزار و دویست فوت مکعب نیز می توان تولید کرد. ضمن اینکه این دستگاه های تهویۀ مطبوع نسبت به دیگر دستگاه ها قیمت مناسب تری دارد و به همین خاطر از انتخاب های اولیۀ سازندگان آپارتمان و ساختمان های بزرگ است.

 

http://weddesiger.avablog.ir/post/10/%D9%81%D9%86+%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A7%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D9%87+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

 


:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور


گزینه های اتوماسیون Vari Pro Vari
فن EC با سرعت متغیر بله بله
سیگنال کنترل Modbus RTU Analogue (0–10 ولت / 24 ولت)
کنترل کننده های اتاق سازگار Vari PRO Chiller Varitec یا کنترلر عمومی آنالوگ
کنترل از طریق BMS بله بله
نظارت بر مصرف انرژی بله خیر
عیب یابی (دمای آب ، فن و غیره) بله خیر
هشدارهای خطا (نمایشگر کنترل کننده اتاق) بله (با تنظیم ، روشن / خاموش) خیر
هشدارهای خطا (BMS) بله بله
هشدارهای نظارت بر سرویس و نیاز به سرویس بله خیر
نمایشگر قابل تنظیم (کنترل کننده اتاق) بله خیر
پیکربندی واحد در محل (از طریق کنترل کننده اتاق / BMS) بله خیر
خنک کننده ، خنک کننده و گرمایش ، شیرآلات و کنترل ، پمپ آب میعانات ، دوشاخه برق ، اتصال هوای تازه برای نصب سقف کاذب ، پوشش های تزئینی برای تاسیسات قابل مشاهده ، رنگ های خاص (قسمت های قابل مشاهده)
گزینه های اتوماسیون واحد فن کوئل چیلر
تجهیزات جانبی
شیرآلات از قبل نصب و پیکربندی شده اند
شیر کنترل فشار مستقل (PICV)
دوشاخه برق برای نصب سریع
اتصال سریع برای کنترل کننده اتاق
حذف آب میعانات با پمپ میعانات یا زهکشی رایگان

 

http://weddesiger.avablog.ir/post/12/%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1+%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85%DB%8C+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D9%87+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF 

 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

صافی نوع Y را می توان هم در حالت افقی و هم عمودی (جریان رو به پایین) نصب کرد به طوری که صفحه آن رو به پایین باشد. این حالت به صفحه استرینر امکان می دهد تا مواد را در استرینر در پایین ترین نقطه از صفحه جمع کند. در لوله کشی گاز یا بخار افقی، استرینر نوع Y باید به گونه ای نصب شود که پاکت در سطح افقی باشد. این کار از جمع شدن آب در پاکت جلوگیری می کند زیرا جمع شدن آب در پاکت می تواند باعث خوردگی و اثرگذاری بر فرایندهای انتقال حرارت گردد.

در سیستم های مایع، پاکت باید به شکل عمودی روبه پایین باشد. به این ترتیب، در مواقعی که جریان کم است گل و لای جذب شده به شبکه لوله کشی بالادستی برگشت نمی کند. هرچند توصیه می شود استرینر ها در خطوط افقی نصب شوند، این کار همیشه ممکن نیست و اگر جریان رو به پایین باشد، استرینرها را می توان در خطوط لوله عمودی نصب کرد که در این صورت گل و لای به صورت طبیعی به سمت پاکت هدایت می شود.

درجریان رو به بالا نصب استرینر ممکن نیست زیرا استرینر را باید طوری نصب کرد که دهانۀ پاکت روبه پایین باشد و گل و لای به سمت پایین لوله برگردد.

 

http://webdesiger24.blog.ir/1399/07/06/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%B1



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

انواع فن های محوری
1. فن های محوری دما بالا
2. فن های محوری لوله ای
3. فن های وین آکسیال
4. فن های محوری با زاویه متغیر
5. فن های محوری با زاویه متغیر در حین چرخش
6. فن های خنک کاری
7. فن های جریان ترکیبی

فن های سانتریفیوژ
فن های سانتریفیوژ اغلب فن قفس سنجابی و یا فن اسکرال نامیده می شوند. فن سانتریفیوژ دارای یک قطعه متحرک به نام پروانه یا ایمپلر متشکل از یک محور مرکزی است. که در اطراف آن مجموعه ای از تیغه ها قرارگرفته اند. فن های سانتریفیوژ هوا را در زاویه عمود بر ورودی فن حرکت می دهند و آن را به وسیله نیروی گریز از مرکز، به صورت چرخشی به سمت خارج هل می دهند. چرخش پروانه باعث می شودکه هوا نزدیک شافت به فن وارد شود و عمود بر شافت به یک حرکت خروجی در محفظه پیچشی فن حرکت کند. فن سانتریفیوژ برای یک حجم مشخص هوا تولید فشار بیش تری می کند و زمانی که این مسئله مطلوب باشد به کار می رود از جمله در سشوار، تشک بادی، سازه های بادی، کنترل شرایط هوایی و اهداف مخالف صنعتی، فن های سانتریفیوژ معمولا ساکت تر از فن های محوری قابل مقایسه می باشند.

 

 

فن سانتریفیوژ

 
انواع پره فن های سانتریفیوژ
1. پره ایرفویل
2. پره انحنای رو به جلو
3. پره انحنای رو به عقب
4. پره متمایل به عقب
5. پره شعاعی مستقیم
6. چرخ با پره های پارویی

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/11/%d9%81%d9%86+ebm+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa/

 


:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

انواع شیرهای توپی

شیرهای توپی را می توان با توجه به معیارهای مختلف طبقه بندی کرد:

  • از لحاظ طراحی: فلوتینگ Floating یا شناور، ترونیون Trunnion و دابل بلک اند بلید Double Block and Bleed یا شیر انسداد و تخلیه
  • تعداد پورت ها (ورودی): نوع استاندارد با 2 پورت (1 ورودی، 1 خروجی)، 3 طرفه نیز موجود است (1 ورودی و 2 خروجی یا برعکس)
  • اندازه مجرا: مجرای کامل (Full Bore یا کاهنده Reduced Bore FB در مقابل RB)، و V شکل
  • مونتاژ بدنه: یکپارچه (بدنه توپ از یک قطعه کست یا استیل فورج ساخته شده است)، 2 یا 3 قطعه (بدنه حاصل از مونتاژ دو یا سه قسمت مختلف است)
  • مدخل توپ: ورودی جانبی یا ورودی بالایی
  • نوع سیت: فلزی یا نرم (تفلون)

شیرهای توپی فلوتینگ Floating

در این نوع شیر توپی، توپ در مایع در حال جریان معلق است و با فشرده سازی دو سیتِ الاستومری در مقابل آن، در موقعیتش نگه داشته می شود. شافت نیز در بالای توپ وصل شده و اجازه می دهد تا با حرکت ربع گرد (90 درجه) از حالت باز به حالت بسته تغییر یابد.

شیر توپی

وقتی که شافت حرکت می کند، یک باری بر روی توپ اعمال شده که سبب می شود در مقابل سیت فشرده شود.

این طراحی سبک و اقتصادی بوده و اندازه مجرای آن تا 10 اینچ مناسب است: اگر اندازه مجرا بیش از این باشد، سیت قادر به تحمل توپ های سنگین تر نبوده و شیر توپی نمی تواند عملکردی ایمن و کارآمد داشته باشد.

شیرهای فلوتینگ امکان باز و بسته جریان را به صورت دو طرفه (همانند نوع Trunnion) فراهم می کنند.

 

 

https://webdesiger.farsiblog.com/1399/06/30/%DA%86%DA%A9-%D9%88%D9%84%D9%88-%D9%87%D8%A7-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF/

 


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

کاربرد های شیر توپی

بال ولو از جمله شیرهایی توپی  هستند که مطمئناً بارها با آن ها برخورد کرده اید. از این شیرها در وسایل خانگی و لوله کشی های خانگی نیز استفاده می شود. برای مثال در خطوط لولۀ گاز خانگی از این قطعات به منظور کنترل جریان استفاده می شود. همچنین در صنایع متفاوت نیز به خاطر کارایی بالای آن ها برای این شیرها کاربردهای زیادی در نظر گرفته می شود. این شیرها توانایی تحمل فشارهای بالا و حجم بالای سیال را دارند و همچنین اغلب می توانند تا دمای 480 درجه سانتیگراد، به راحتی جریان سیال را مدیریت کنند. به همین خاطر در اغلب صنایعی که تحت شرایط فوق کار می کنند، از شیر های توپی استفاده می شود. برای مثال می توان از صنایع غذایی، دارویی، نساجی، تولید محصولات پلاستیکی، الکترونیک و … نام برد. در ادامه مقاله بال ولو چیست انواع آن را برای شما شرح می دهیم.

انواع بال ولو

برای دسته بندی این قطعات باید به ساختمان و شکل طراحی آن ها توجه کرد. در طراحی این شیرها، دو جزء مجزا وجود دارد. یکی بدنۀ شیر و دیگری بخش توپی آن. به همین خاطر دو نوع دسته بندی می توان برای این قطعه متصور شد. در ادامه مقاله بال ولو چیست دسته بندی های متنوع شیر های توپی را بر میشمریم.

انواع بال ولو بر اساس طراحی بدنه

بدنۀ شیر های توپی را می توان به صورت یک تکه، دو تکه و سه تکه طراحی کرد. که این قطعات به کمک جوش و یا پیچ و مهره به هم متصل می شوند. قیمت شیرهای دو تکه و سه تکه اگرچه بالاتر است، ولی هزینه های تعمیر آن ها پایین تر خواهد بود. ضمن اینکه برای تعمیر شیرهای سه تکه، دیگر نیازی به خارج کردن کامل شیر از خط لوله نیست. بدنۀ این قطعه اغلب از جنس فولاد ضد زنگ، مواد پلیمری، چدن و دیگر آلیاژهای فلزی است. مبنای انتخاب این آلیاژها کارایی این قطعه است.

شکل طراحی بدنه وقتی اهمیت پیدا می کند که قرار به تعمیر و یا تمیزکاری شیر باشد. از این نظر بال ولو را می توان به سه زیر دسته تقسیم بندی کرد که در ادامه شکل طراحی هر دسته را بررسی خواهیم کرد.

 

http://site-2897230-1-1903.mystrikingly.com/



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

برای کاربردهای فشار پایین (حداکثر فشار کاری ۳۵ bar/508 psig)،  سایت گلاس های کستل مدل SGR, SGI و SGN را  تولید می کند. این سایت گلاس ها برای روغن های معدنی مانند HCFC و مبردهای غیر قابل اشتعال HFC  با اتصال مهره ای، جوشی، فیس سیل یا ساکت و با یا بدون نشانگر رطوبت موجود است.

 

لیست فروش انواع سایت گلاس های دانفوس | SIGHT GLASS

[table id=1 /]

 
 

سایت گلاس فشار پایین SGN, SGI دانفوس، اتصال جوشی و مهره ای

سایت گلاس های SGI و SGN رطوبت بیش از حد موجود در سیستم تبرید، سابکولینگ ناکافی و یا کمبود مبرد را نشان می دهند. سایت گلاس های SGI و SGN مجهز به نشانگر حساسی هستند که با توجه به مقدار رطوبت موجود در مبرد رنگی را نشان می دهند. سایت گلاس های SGI برای کاربردهایی که روغن معدنی مانند HCFC روانکار است طراحی شده اند.
SGI برای کاربردهایی با مبرد غیرقابل اشتعال مانند HFC طراحی شده اند.
دمای محیط : -۵۰ – ۸۰ °C / -58 – ۱۷۵ °F
حداکثر فشار کاری: ۳۵ bar / 508 psig

 

 

http://webdesiger24.blog.ir/1399/06/27/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

نحوه عملکرد

اگر تغییر رنگی در قسمت میانی بهترین سایت گلاس ( از سبز به زرد ) مشاهده شد وجو رطوبت را نشان می دهد. اگر مبرد حباب دارد و کف آلود شد این نیز نشان دهنده مشکل در سیستم است. در برخی سایت گلاس ها از rotor یا پروانه (impeller) استفاده می شود که کمک به تشخیص جهت جریان سیال و شدت آن می کند. سایت گلاس های شامل روتور یا پروانه قابلیت نصب در خطوط افقی و عمودی را دارند و در صورتی به کار می روند که دبی سیال پایین نباشد تا بتواند پروانه را به حرکت در بیاورد.

انواع سایت گلاس ها

انواع مختلفی از این ابزار طراحی و تولید می شوند که دو نوع عمده آن ها عبارتند از : شیشه های آن (sight glass window) و نمایشگر رویت جریان (sight flow indicator) که نوع اول برای نصب روی مخازن و تانک ها بوده و نوع دوم جهت تعبیه درون خط به کار می رود. سایت گلاس نوع نمایشگر رویت جریان، خود به دو نوع تمام دید (360 درجه دور تا دور) و دید از درون نمایشگر جریان (دارای دو نوع یک طرف دید و دو طرف دید می باشد)، تقسیم می شود.

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/4/%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%da%af%d9%84%d8%a7%d8%b3+%d8%b1%d8%a7+%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d9%8a%d9%81+%da%a9%d9%86%d9%8a%d8%af/

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

معزفی شیر اطمینان از تجهیزاتی است که کاربرد آن در ساختار سیستم های برودتی بسیار مفید می باشد. جهت بررسی داخل سیستم، گرفتگی های صافی ها و فیلتر ها، سطح مایع مبرد، حرکت سیال، رنگ و میزان شفافیت سیال و نیز رطوبت موجود در سیستم از سایت گلاس ها استفاده می شود. تغییر رنگ ماده ای که در وسط آن است وجود رطوبت را نشان می دهد که رنگ سبز نشان دهنده عدم وجود رطوبت و رنگ زرد نشان دهنده وجود رطوبت می باشد. هم چنین می توان با استفاده از این ابزار، رنگ سیال را در قسمت های مختلف خط با هم مقایسه کرد. رطوبت از طریق وکیوم ناقص به داخل سیستم نفوذ می کند. در سیستم های سالم و بدون مشکل مایع مبرد به صورت ستونی از مایع به صورت شفاف و بدون کف دیده می شود. چنان چه مبرد به صورت کف آلود و حباب دار باشد نشان دهنده این است که سیستم مشکل دارد که از علل مرتبط با این مشکل می توان موارد زیر را نام برد :

  • شارژ ناقص مبرد ( نشتی در سیستم )
  • ایجاد افت فشار بیش از حد در فیلتر ( گرفتگی فیلتر یا هر گرفتی در سیستم در مسیر مایع )
  • وجود مشکل در کندانسور ( ناشی از مشکل در فن، کمبود آب در کندانسور آبی، خرابی پمپ برج، مشکل در فن برج، مسدود شدن بین فین ها و غیر است )
  • پایین بودن سابکولد و افت فشار مایع ( ناشی از طولانی بودن بیش از حد خط مایع، گرفتگی فیلتر درایر، کوچک بودن قطر لوله خط مایع، خرابی شیر برقی و غیره است )
  • گرم شدن اطراف خط مایع

 

http://site-2897230-1085-5499.mystrikingly.com/

 


:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

رک کردن

محفظه ذخیره سازی ، مناسب برای تمام مراکز پذیرایی.

استخدام با
میزهای آماده سازی ،لوازم برودتی سینک ظرفشویی دو کاسه ای

امکانات
ذخیره سازی مدولار پلاستیکی قوی ، تمیز و آسان. مجهز به کاستور

 

SKU: شماره مورد: 2
دسته ها: تجهیزات آماده سازی ، تجهیزات خرده فروشی و آماده سازی
برچسب ها: تجهیزات پذیرایی ، استخدام ، آماده سازی ، رکینگ
شرح
قفسه بندی ذخیره سازی برای استخدام. بلافاصله در سراسر انگلستان موجود و تحویل داده می شود.

ظرفیت
ظرفیت بار حداکثر 800 پوند / متر مربع

ابعاد
900 (عرض) x 500 (د) x 1500 (ساعت) میلی متر
1200 (عرض) x 500 (د) x 1500 (ساعت) میلی متر
1800 (W) x 500 (D) X 1500 (ساعت) میلی متر

محصولات مرتبط
برش دهنده تجاری برای استخدام
برش دهنده 300 میلی متر
جزئیات
جک استک برای استخدام.
جک استک
جزئیات

http://site-2897230-8339-3454.mystrikingly.com/



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

ویژگی های Webeden.

برای موبایل ها ، تبلت ها و دسک تاپ ها یک بار منتشر کنید.
سایت خود را بر روی رایانه شخصی یا Mac طراحی سایت ما اطمینان خواهیم یافت که سایت در هر سیستم عامل و دستگاه به همان شکلی که باید باشد به نظر می رسد. در همه دستگاه های تلفن همراه ، رایانه های لوحی کار می کند. کامپیوتر و حتی تلویزیون.

در عرض چند دقیقه به زندگی ادامه دهید.

سازنده وب سایت ما از راه میزبانی وب و الگوها گرفته تا فروشگاه و ویژگی های الحاقی مانند ابزارک های ویدئویی ، ابزارهای گالری تصاویر ، فرم های تماس و نقشه های Google ، هر آنچه برای راه اندازی سایت خود نیاز دارید را فراهم می کند.

همین امروز فروش و اشتراک گذاری را شروع کنید.

امروز می توانید فروش آنلاین را شروع کنید. محصولات خود را در فیس بوک و سایر جریان های اجتماعی تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند محصولات شما را "پسند" یا "توییت" کنند و این خبر را گسترش دهند.

بهینه سازی شده

ما حتی سایت شما را به طور خودکار برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه می کنیم و اشتراک مطالب و محصولات خود را در سایت های اجتماعی مانند فیس بوک با ویژگی های به اشتراک گذاری داخلی برای شما آسان می کند.

هویت خود را ایجاد کنید.

برای ایجاد نام تجاری و هویت برای سایت خود نیازی به استخدام طراح وب ندارید.سئو سایت سازنده وب سایت ما طیف گسترده ای از الگوها ، پس زمینه ها ، تصاویر و فونت ها را برای انتخاب ارائه می دهد.

استفاده از آن بسیار آسان است.

شما قبلاً می دانید که چگونه یک وب سایت Webeden بسازید. اگر می توانید کلیک کنید ، بکشید و رها کنید ، کپی و جایگذاری کنید ، می توانید با Webeden وب سایتی ایجاد کنید. در عرض چند دقیقه یک سایت خارق العاده بسازید و بعداً در زمانی که برای شما مناسب است ویرایش کنید. لذت بردن.

بیایید شروع کنیم
سوالی دارید؟ ترتیب تماس بگیرید.

لینک های مفید
وب سایت خود را بسازید
دامنه بگیرید
انتقال در یک دامنه
در تماس باشید
مجاز
کمک خواستن؟
آموزشها
پشتیبانی
سالات متداول
با ما در ارتباط باشید
فیس بوک توییتر یوتیوب

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/1/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a+%d9%88%d8%a8+%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d8%aa+%d8%a7%d8%b2+0+%d8%aa%d8%a7+100/



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

فن تبرید (فن تبرید)
دستگاه های الکتریکی قدرتمندی که قدرت حرکت هوا را افزایش می دهند ، فن سردخانه نامیده می شوند. هواکش ها انواع مختلفی از جمله خانگی و صنعتی دارند که باید در مکان مناسب استفاده شوند. پنکه های یخچال برای مناطق بزرگ مانند کارگاه ها ، کارخانه ها ، تعمیرگاه ها و ... مناسب هستند و قادر به گردش هوا هستند. فن تبرید به گونه ای عمل می کند که با چرخاندن پره های متصل به شافت استوانه ای که از موتور شارژ و نیرو می گیرد ، قادر به حرکت هوا و صرفه جویی در فضا از هوای آلوده هستند. سرعت جریان هوای مبرد با توجه به کاربرد آنها متفاوت است. فن های برودتی برای استفاده در تهویه تابلوهای برق ، کندانسورها ، اواپراتورها ، مبدل های حرارتی و سرمایی و ... مناسب هستند این مدل فن ها در 11 اندازه مختلف از اندازه پروانه 20 سانتی متر تا پروانه 80 سانتی متر در 18 مدل ارائه می شوند. تمام این محصولات دارای نشان استاندارد ملی و نشان CE اروپا هستند. فن تبرید بدون قاب و به صورت کف گرد است. برای سیستم های تهویه مطبوع یخچال های ثابت یا متحرک استفاده می شود. فن تبرید در چرخه های مختلف و ولتاژهای مختلف است. در بالا ، سفارشی ساخته شده است. پنکه های برودتی سایز بزرگ دارای موتور الکتریکی با پروانه صنعتی هستند که طبق سفارش خریدار ظرفیت 530 متر مکعب در ساعت تا 60000 متر مکعب در ساعت را دارند.

برای محیط های بزرگ و صنعتی باید از فن تبرید استفاده کنید. تهویه مناسب مراکز صنعتی یکی از ملزومات چنین محیط هایی است. هوای تمیز در محیط های صنعتی چه برای سلامتی خودتان ، چه برای سلامتی کارگران و چه برای تجهیزات و کالاهایی که می سازید بسیار مهم است. یک محیط بد را تا آنجا که ممکن است از بین ببرید.

 

http://webdesiger24.blog.ir/1399/06/24/%D9%81%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AD%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8%DA%AF-%D9%81%D9%86-ebm



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

جریان محوری

یک فن جعبه محوری برای خنک سازی تجهیزات الکتریکی
فن های جریان محوری دارای پره هایی هستند فن سردخانه که هوا را مجبور می کنند موازی با شافت که پره ها روی آن می چرخند حرکت کند. از این نوع فن ها در کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شود ، از فن های کوچک خنک کننده برای وسایل الکترونیکی گرفته تا فن های غول پیکر مورد استفاده در تونل های باد. فن های جریان محوری در برنامه های تهویه مطبوع و فرآیند صنعتی استفاده می شوند. قطرهای فن های جریان محوری استاندارد 300-400 میلی متر یا 1800-2000 میلی متر هستند و تحت فشارهای حداکثر 800 پا کار می کنند انواع خاصی از فن ها به عنوان مراحل کمپرسور فشار کم در موتورهای هواپیما استفاده می شوند. نمونه هایی از فن های محوری:

پنکه میز: عناصر اساسی یک فن میز رومیزی شامل تیغه فن ، پایه ، آرماتور و سیمهای سربی ، موتور ، محافظ تیغه ، محفظه موتور ، جعبه دنده اسیلاتور و شافت نوسان ساز است. اسیلاتور مکانیزمی است که فن را از این طرف به آن طرف حرکت می دهد. شافت محور آرماتور از دو انتهای موتور خارج می شود ، یک انتهای شافت به تیغه و سر دیگر به جعبه دنده اسیلاتور متصل است. مورد موتور به گیربکس متصل می شود تا شامل روتور و استاتور باشد. شافت اسیلاتور پایه وزن شده و جعبه دنده را ترکیب می کند. محفظه موتور مکانیزم نوسان ساز را می پوشاند. محافظ تیغه برای ایمنی به کیس موتور متصل می شود.
فن خانگی اکستراکتور خانگی: روی دیوار یا سقف نصب شده ، فن استخراج خانگی برای از بین بردن رطوبت و هوای کهنه خانه های خانگی استفاده می شود. پنکه های استخراج کننده حمام معمولاً از یک پروانه چهار اینچی (100 میلی متر) استفاده می کنند ، در حالی که فن های کشنده آشپزخانه معمولاً از یک پروانه شش اینچی (150 میلی متر) استفاده می کنند زیرا فضای اتاق اغلب بزرگتر است. از فن های محوری با پروانه پنج اینچی (125 میلی متر) در حمام های بزرگتر نیز استفاده می شود که البته بسیار کمتر مشاهده می شود. فن های کشنده محوری خانگی بسته به تعداد خم شدن های موجود در مسیر مجاری بیش از 3 متر یا 4 متر مناسب نیستند ، زیرا فشار هوا در لوله های طولانی تر مانع از عملکرد فن می شود. [15]
فن های الکترو مکانیکی: در بین کلکتورها ، با توجه به شرایط ، اندازه ، سن و چندین تیغه ، درجه بندی می شوند. طرح های چهار تیغه رایج ترین است. طرح های پنج تیغه یا شش تیغه نادر است. موادی که اجزا از آن ساخته می شوند ، مانند برنج ، از عوامل مهم در مطلوبیت فن هستند.

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/8/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9+%d9%81%d9%86+%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

یک فریزر سوپرمارکت روباز با پرده هوا. هوای خنک کننده از طریق شکاف تاریکی که در قسمت  فن زیلابگ عقب فریزر دیده می شود و از طریق یک مشبک دیگر که در قسمت جلوی آن قابل مشاهده نیست ، در سراسر غذا گردش می کند.

فن های Dyson Air Multiplier و فن های کاپوت سری Imperial C2000 دارای هیچ تیغه فن یا قسمت های متحرک قابل مشاهده ای به غیر از سر نوسانی و کج آنها نیستند. جریان هوا با استفاده از اثر Coandă تولید می شود. مقدار کمی هوا از یک فن پروانه پره ای با فشار بالا ، که در پایه قرار دارد تا اینکه در معرض قرار داشته باشد ، از طریق یک منطقه با فشار کم ایجاد شده توسط ورق هوا ، یک هوای بزرگ را هدایت می کند. [17] [18] [19] اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده در ابتدا حکم داد که حق ثبت اختراع Dyson بهبودی در حق ثبت اختراع توشیبا در یک فن دسک تاپ بدون تیغه تقریباً یکسان اعطا شده در سال 1981 نبود. [17] پرده های هوا و درهای هوا نیز از این اثر برای کمک به حفظ هوای گرم یا خنک در منطقه ای که در غیر این صورت در معرض دید قرار دارد و فاقد پوشش یا در است ، استفاده می کنند. پرده های هوا معمولاً در نمایشگرهای لبنی ، فریزر و سبزیجات برای باز نگه داشتن هوای سرد درون کابینت با استفاده از جریان هوای چند لایه ای که در سراسر دهانه نمایشگر پخش می شود ، استفاده می شود. جریان هوا معمولاً توسط یک فن مکانیکی از هر نوع که در این مقاله در پایه کابینت نمایشگر پنهان شده ، تولید می شود.

همرفت
اختلاف در دمای هوا بر تراکم هوا تأثیر می گذارد و می تواند برای القای گردش هوا از طریق عمل گرم یا سرد کردن توده هوا استفاده شود. این اثر به قدری ظریف است و در فشارهای کم هوا کار می کند که به نظر نمی رسد در تعریف فن فن باشد. با این حال ، قبل از توسعه برق ، جریان هوای همرفت روش اصلی القای جریان هوا در فضاهای زندگی بود. کوره های روغن و زغال سنگ به سبک قدیمی الکتریکی نبودند و صرفاً بر اساس اصل همرفت برای انتقال هوای قیمت فن زیلابگ گرم کار می کردند. مجاری هوا با حجم بسیار زیاد از بالای کوره به سمت بالا و به سمت رجیسترهای کف و دیواره بالای کوره شیب دارند. هوای خنک از طریق مجاری بزرگ مشابه که به قسمت انتهای کوره منتهی می شود ، بازگردانده می شود. خانه های قدیمی قبل از برق رسانی اغلب دارای مشبکهای مجرای باز از سقف یک سطح پایین تر به کف یک سطح بالایی هستند ، تا جریان هوای همرفت بتواند ساختمان را از یک طبقه به طبقه دیگر بالا ببرد. اتوهاوس معمولاً به یک کانال هوای محصور و ساده در گوشه ای از سازه برای از بین بردن بوهای تهاجمی اعتماد می کنند. در معرض نور خورشید ، کانال گرم شده و جریان هوای همرفت آهسته از بالای ساختمان خارج می شود ، در حالی که هوای تازه از طریق سوراخ صندلی وارد گودال می شود.

الکترواستاتیک
یک شتاب دهنده سیال الکترواستاتیک با القای حرکت در ذرات باردار سلام سرما موجود در هوا ، جریان هوا را پیش می برد. یک میدان الکتریکی با ولتاژ بالا (معمولاً 25000 تا 50،000 ولت) که بین آند شارژ شده و سطوح کاتدی ایجاد می شود ، می تواند جریان هوا را از طریق اصلی که به آن باد یونی می گویند ، القا کند. فشار جریان هوا معمولاً بسیار کم است اما حجم هوا می تواند زیاد باشد. با این وجود ، یک پتانسیل ولتاژ بالا به اندازه کافی می تواند باعث تشکیل ازن و اکسیدهای نیتروژن شود ، که واکنش دهنده و تحریک کننده غشای مخاطی هستند.

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/7/%d9%81%d9%86+%d9%87%d8%a7%d9%8a+ebm+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

لوله کشی و گرمایش nlt
"نصب شیر سوپاپ باعث متوقف شدن آن در یخ زدگی نمی شود و چک ولو جریان برگشتی را از آنچه در شلنگ وجود دارد و می تواند آب شیر داخلی شما را آلوده کند ، متوقف می کند. شیرهای بیرونی می توانند از قبل شیر کنترل داخل داشته باشند. بنابراین بله همیشه یک شیر کنترل نصب کنید"

پاسخ داده شده در 17 مه 2019 - عضو از ماه مه 2019 - گزارش آیا این پاسخ مفید است؟ 3
کلیف برخورد می کند
"بله ، شما باید یک شیر چک یا در شیر یا در لوله کشی از شبکه به شیر داشته باشید. این برای جلوگیری از تغذیه آب کهنه یا آلوده است."

پاسخ داده شده در 31 مه 2019 - عضو از ماه مه 2019 - گزارش آیا این پاسخ مفید است؟ 2
لوله کشی و گرمایش Middlesex
"شیر چک یک شیر برگشتی نیست ، داشتن این شیر در یک شیر خارجی ضروری است تا امکان برگشت جریان آب و احتمالاً آلوده شدن آب از خارج به آب آشامیدنی شیرهای شما متوقف شود."

پاسخ داده شده در 22 ژوئیه 2019 - عضو از ژوئن 2019 - گزارش آیا این پاسخ مفید است؟ 1
Hope Plumbing & Heating Ltd
"یک سوپاپ چک از یخ زدگی جلوگیری نمی کند اما مانع از برگشت جریان آب به سیستم لوله کشی شما می شود
من به شما پیشنهاد می کنم یک شیر با شیر کنترل تعبیه شده نصب کنید. "

پاسخ داده شده در 7th آگوست 2019 - عضو از آگوست 2019 - گزارش آیا این پاسخ مفید است؟ 1
faze1gas
"بیشتر مربوط به جریان برگشت برخی چیزها در باغ است ، قیمت چک ولو به عنوان مثال رنگ یا هر چیز ممکن است به طور تصادفی در آن شیلنگ باقی بماند
ایده خوبی است برای اضافه کردن "

پاسخ داده شده در تاریخ 1 سپتامبر 2019 - سلام سرما عضو است. عضو از اوت 2019 - گزارش آیا این پاسخ مفید است؟ 0
لوله کش های مفید
"سلام،

 

سوالت را بپرس
پرسش های مرتبط
پس از نشت ثابت آب ، قالب پخش می شود


باغبان

صاحبان دست

مهندسین گرمایش

اتصالات آشپزخانه

قفل سازها

متخصصان انبار

فلزکاران

نقاشان و تزئینات

کنترل کننده آفات

گچ بری ها

لوله کش

شرکتهای حذف

بام

متخصصان امنیت

متخصصین
 سنگ تراشان متخصصان استخر شناکاشی کاریصنعتگر سنتی

جراحان درخت

متخصصان پنجره

 

https://salamsarma.ir/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa/%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%a8/%da%86%da%a9-%d9%88%d9%84%d9%88/

 


:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

teamtechnik STRINGER TT1800 جدید را در نمایشگاه بین استرینر المللی Intersolar Europe 2015 در مونیخ ارائه می دهد. رهبر بازار جهانی سیستم های استرینگر با تکنولوژی منحصر به فرد تک آهنگ جدیدترین استرینگر با عملکرد بالا را ارائه می دهد.

teamtechnik بار دیگر زمان چرخه را کاهش داده و توان استرینگر را به 50 مگاوات بر سال در سال افزایش داده است. در زمان چرخه 2 ثانیه امکان تولید حداکثر 27 ماژول در ساعت وجود دارد.
توان عملیاتی یک سیستم استاندارد کامل به 100 مگاوات بر ساعت افزایش یافته است. یک سیستم کامل شامل دو STRINGER TT1800 و یک طرح بندی جدید است. ربات 6 محوره یک طرح بسیار انعطاف پذیر است که به شما امکان می دهد سیستم به سرعت با برنامه های مختلف یا اندازه سلول و شیشه سازگار شود. سیستم های 100 مگاواتی teamtechnik به دلیل فناوری اثبات شده ، در مدت زمان کوتاهی آماده بهره برداری هستند.
ویژگی های جدید در سیستم تولید اطمینان می دهد که مشتریان teamtechnik نیازهای امروز و آینده تولید قیمت استرینر را برآورده می کنند. Stringer TT1800 برای تولید رشته های کامل و نیم سلولی با حداکثر پنج شینه طراحی شده است.

teamtechnik در حال حاضر بیش از 550 استرینگر با عملکرد بالا را در سراسر جهان تهیه کرده است که این شرکت را به یکی از معتبرترین شرکا در بخش PV تبدیل کرده است. یا همانطور که سالها مشتری می گوید: "سیم استر که توسط teamtechnik تهیه می شود بهترین دستگاه با پایدارترین فرآیندهایی است که من تجربه کرده ام."

www.teamtechnik.com

یک تصویر کوتاه: گروه teamtechnik
مستقر در فرایبرگ / آلمان ، teamtechnik بیش از 35 سال است که در حال توسعه  شیر استرینر و ساخت راه حل های اتوماسیون هوشمند و قابل اعتماد برای بخش های خورشیدی ، فناوری پزشکی و خودرو است. teamtechnik یک رهبر بین المللی در فناوری اتوماسیون بسیار انعطاف پذیر محسوب می شود. تیم مدیریت ارشد هدف فروش 150 میلیون یورو را برای سال تجاری جاری تعیین کرده است. این شرکت 900 نفر در سراسر جهان استخدام می کند. گروه teamtechnik دارای شرکت های تابعه در آلمان استرینر ، لهستان ، چین ، کره جنوبی و ایالات متحده است..

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/9/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%8a%d9%86%d8%b1+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa/



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()

/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir