عفونت گوش داخلی (هزارتو)
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور
 نظرات خوانندگان 7 داستان خود را به اشتراک بگذارید
عفونت گوش داخلی (هزارتو)
عفونت گوش داخلی (هزارتو)
عفونت گوش داخلی اغلب التهاب یا تحریک قسمتهایی از گوش قطره برای عفونت گوش است که مسئول تعادل و شنوایی هستند که لابیرنتیت نامیده می شود. کمتر معمول است ، عفونت گوش داخلی یک عفونت واقعی است که توسط ویروس یا باکتری ایجاد می شود.
علائم عفونت گوش داخلی شامل موارد زیر است:
سرگیجه
احساس چرخش
حالت تهوع
استفراغ
مشکلات در تعادل یا راه رفتن
از دست دادن شنوایی
گوش درد یا گوش درد
صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
شایع ترین علت عفونت گوش داخلی ویروس است.آنتی بیوتیک برای عفونت گوش و حلق  به ندرت ، علت عفونت گوش داخلی ممکن است باکتریایی باشد.
بیشتر عفونت های گوش که در قسمت خارجی (گوش شناگر ، اوتیت خارجی یا عفونت گوش خارجی) یا گوش میانی (اوتیت میانی) تأثیر می گذارند خفیف هستند و طی یک تا دو هفته برطرف می شوند. اختلالات گوش داخلی می تواند طولانی تر باشد.
بیشتر عفونت های گوش ، عفونت گوش میانی (اوتیت میانی) است. علائم عفونت گوش میانی با عفونت گوش داخلی کمی متفاوت است و شامل درد گوش ، تب و ترشح از مجرای گوش است. از آنجا که اوتیت میانی معمولاً با عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ("سرماخوردگی") رخ می دهد ، علائم دیگر شامل فشار سینوس ، گلو درد و آبریزش بینی است.
مشکلات شنوایی از گوش آلوده بیشتر در عفونت گوش داخلی بیشتر از عفونت گوش میانی است.
عفونت گوش داخلی همچنین ممکن است علائم تهوع ، استفراغ و سرگیجه ایجاد کند ، که معمولاً علائم عفونت گوش میانی نیست.
داروهایی ممکن است برای درمان عفونت گوش داخلی ، کاهش تورم و التهاب ، درمان حالت تهوع و استفراغ و کمک به از بین بردن سرگیجه و سرگیجه (احساس چرخش اتاق) تجویز شود.
عفونت گوش داخلی به خودی خود مسری نیست ، اما ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است باعث آنها شوند ، هستند.
اگر به موقع درمان شود ، بیشتر عفونت های گوش داخلی در طی چند روز تا حدود دو هفته برطرف می شوند و هیچ آسیب دائمی به گوش ندارند. برخی از عفونت های گوش داخلی ممکن است منجر به از دست دادن شنوایی جزئی یا کلی دائمی یا آسیب به سیستم دهلیزی شود ، که مسئول تعادل است.
درمان های خانگی و درمان های عفونت گوش
عفونت گوش می تواند در گوش خارجی (گوش شناگر ، اوتیت خارجی) ، گوش میانی (اوتیت میانی) و گوش داخلی (اوتیت داخلی) رخ دهد. درمان های طبیعی و خانگی برای درمان درد عبارتند از:
 
مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (Advil) و استامینوفن (Tylenol)
کمپرس گرم را روی گوش آلوده قرار دهید.
استفاده از قطره گوش طبیعی به همراه زنجبیل ، درخت چای یا روغن زیتون ممکن است به درد و التهاب کمک کند.
قبل از استفاده از هر داروی گیاهی یا طبیعی برای عفونت گوش با پزشک یا متخصص اطفال مشورت کنید.
 
برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان های خانگی راههای تشخیص عفونت گوش میانی و درمان عفونت گوش کلیک کنید »
 
عفونت گوش داخلی چیست؟ گوش چه شکلی است؟
عفونت گوش داخلی از نظر فنی عفونت داخلی قلب است. غالباً ، عفونت گوش داخلی یک عفونت نیست ، بلکه التهاب یا تحریک قسمت های گوش است که مسئول تعادل و شنوایی هستند. کمتر معمول است ، عفونت گوش داخلی یک عفونت واقعی است که توسط ویروس یا باکتری ایجاد می شود. هنگامی که گوش داخلی ملتهب یا تحریک شده است ، علائمی مانند سرگیجه ، از دست دادن تعادل ، صدای زنگ در گوش (وزوز گوش) ، حالت تهوع و استفراغ ممکن است به طور ناگهانی ظاهر شود.
 
آناتومی گوش به سه قسمت گوش خارجی ، میانی و داخلی تقسیم می شود.
samenblog.com
گوش خارجی شامل قسمت هایی است که می توانید در خارج از بدن ، دهانه گوش (همچنین به عنوان pinna شناخته می شود) ، لاله گوش و مجرای گوش تا لاله گوش را ببینید.
گوش میانی از لاله گوش (غشای تمپان) و استخوان های شنوایی (استخوان ها) - حفره ، ملافه و رک ها تشکیل شده است.
گوش داخلی از کانال های نیمه دایره ای پر از مایع ، حلزون حلزون شکل ، عصب دهلیزی و عصب شنوایی تشکیل شده است.
تصویر آناتومی گوش
تصویر آناتومی گوش
 
نمایش اسلاید
علائم ، علل و درمان عفونت گوش
به نمایش پرده ای مراجعه کنید
 
علائم و نشانه های عفونت گوش داخلی چیست؟
 نظرات خوانندگان 13 داستان خود را به اشتراک بگذارید
برخی از افراد مبتلا به عفونت گوش داخلی ممکن است علائم کمی داشته باشند یا اصلاً علائمی نداشته باشند. وقتی علائم ظاهر می شوند ، به سرعت ظاهر می شوند. علائم عفونت گوش داخلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
 
سرگیجه یا احساس چرخش (سرگیجه)
تهوع و استفراغ
 
 




:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir