درمان سوت کشیدن
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

آوریل 08 ، 2020
صدای مداوم در سر - مانند صدای زنگ در گوش - درمان وزوز گوش با هیپنوتیزم  به ندرت نشان دهنده یک مشکل جدی در سلامتی است ، اما مطمئناً می تواند آزار دهنده باشد. در اینجا نحوه به حداقل رساندن آن آورده شده است.
w0911b1620723324606

وزوز گوش (tih-NITE-us یا TIN-ih-tus تلفظ می شود) صدا در سر است و هیچ منبع خارجی ندارد. برای بسیاری ، این یک صدای زنگ است ، در حالی که برای دیگران ، سوت ، وزوز ، جیک جیک ، صدای خش خش ، زمزمه کردن ، غرش یا حتی جیغ زدن است. به نظر می رسد صدا از یک گوش یا هر دو ، از داخل سر یا از راه دور می آید. ممکن است ثابت یا متناوب ، ثابت یا ضربان دار باشد.

تقریباً همه پس از قرار گرفتن در معرض سر راه های درمان وزوز گوش و صدای بسیار بلند مدت کوتاهی دچار وزوز گوش شده اند. به عنوان مثال ، شرکت در یک کنسرت با صدای بلند می تواند وزوز کوتاه مدت را تحریک کند. برخی از داروها (به ویژه آسپرین و سایر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی که در دوزهای بالا مصرف می شوند) می توانند باعث ایجاد وزوز گوش شوند که با قطع دارو از بین می رود. وقتی بیش از شش ماه طول بکشد ، به وزوز گوش مزمن معروف است. حدود 50 تا 60 میلیون نفر در ایالات متحده از این شرایط رنج می برند. به خصوص در افراد بالای 55 سال شایع است و به شدت با کاهش شنوایی مرتبط است. بسیاری از مردم نگران هستند که وزوز گوش نشانه  ناشنوایی آنها است یا یک مشکل پزشکی جدی دیگری دارند ، اما به ندرت اتفاق می افتد.

بیشتر وزوز گوش ذهنی است ، به این معنی که فقط شما می توانید سر و صدا را بشنوید. اما گاهی اوقات عینی است ، به این معنی که شخص دیگری نیز می تواند آن را بشنود. به عنوان مثال ، اگر سوفل قلبی دارید ، ممکن است با هر ضربان قلب صدایی هولناک بشنوید. پزشک شما همچنین می تواند این صدا را از طریق استتوسکوپ بشنود. برخی از افراد ضربان قلب خود را در داخل گوش می شنوند - پدیده ای به نام وزوز گوش ضربان دار. این اتفاق بیشتر در افراد مسن رخ می دهد ، زیرا جریان خون در عروق که دیواره آنها با افزایش سن سفت و سخت شده است متلاطم تر است. وزوز گوش ضربان دار ممکن است در شب ، هنگامی که شما در رختخواب دراز کشیده اید ، بیشتر دیده شود و صدای خارجی کمتری برای پوشاندن وزوز گوش وجود دارد. اگر متوجه وزوز گوش جدید ضربان دار شدید ، باید با یک پزشک کلینیک مشورت کنید ، زیرا در موارد نادر این نشانه تومور یا رگ های خونی است.

روند وزوز گوش مزمن قابل پیش بینی نیست. بعضی اوقات علائم یکسان باقی مانده و گاهی اوقات بدتر می شوند. در حدود 10٪ موارد ، این شرایط چنان در زندگی روزمره تداخل می کند که نیاز به کمک حرفه ای است.

گرچه هیچ درمانی برای وزوز گوش مزمن وجود ندارد ، اما با گذشت زمان اغلب کمتر قابل توجه و کنترل می شود. شما می توانید با آموزش خود درمورد این بیماری - به عنوان مثال ، درک اینکه خطرناک نیست - علائم را کاهش دهید. همچنین چندین روش برای کمک به تنظیم صدا و به حداقل رساندن تأثیر آن وجود دارد.

مسیرهای شنوایی و وزوز گوش
تصویر گوش و مسیر شنوایی به مغز

امواج صوتی از طریق مجرای گوش به گوش میانی و داخلی می روند ، جایی که سلول های مو در بخشی از حلزون گوش به تبدیل امواج صوتی به سیگنال های الکتریکی کمک می کنند که سپس از طریق عصب شنوایی به قشر شنوایی مغز می روند. هنگامی که سلول های مو آسیب می بینند - به عنوان مثال با سر و صدای زیاد یا داروهای اتوتوکسیک - مدارهای مغز سیگنال های مورد انتظار را دریافت نمی کنند. این باعث تحریک فعالیت غیر طبیعی در سلولهای عصبی می شود ، که منجر به توهم صدا یا وزوز گوش می شود.

چه خبره
بیشتر افرادی که به دنبال کمک پزشکی درمان سوت کشیدن گوش برای وزوز گوش هستند آن را بصورت ذهنی و ثابت مانند زنگ زدن مداوم در گوش یا صدای وزوز در گوش تجربه می کنند و بیشتر آنها درجاتی از شنوایی دارند. مواردی که باعث کم شنوایی می شوند (و وزوز گوش) شامل صدای بلند ، داروهایی که به اعصاب گوش آسیب می رسانند (داروهای اتوتوکسیک) ، واکس گوش تحت تأثیر ، مشکلات گوش میانی (مانند عفونت ها و تومورهای عروقی) و پیری. وزوز گوش همچنین می تواند یکی از علائم بیماری منیرر باشد ، اختلال در مکانیسم تعادل در گوش داخلی.

وزوز گوش می تواند در هر نقطه از مسیر شنوایی ایجاد شود ، از گوش خارجی از طریق گوش میانی و داخلی تا قشر شنوایی مغز ، جایی که تصور می شود رمزگذاری شده است (به یک معنا ، چاپ شده). یکی از علل شایع وزوز گوش آسیب به سلولهای موی حلزون گوش است (به "مسیرهای شنوایی و وزوز گوش" مراجعه کنید). این سلول ها به تبدیل امواج صوتی به سیگنال های عصبی کمک می کنند. اگر مسیرهای شنوایی یا مدارهای مغز سیگنالهایی را که انتظار دارند از حلزون گوش دریافت نکند ، در واقع مغز در تلاش برای شناسایی سیگنال "باعث افزایش سود" در این مسیرها می شود - تقریبا به همان روشی که شما وقتی می خواهید سیگنال یک ایستگاه را پیدا کنید ، میزان صدا را در رادیوی ماشین زیاد کنید. صدای الكتریكی حاصل از آن به صورت وزوز گوش در می آید - صدایی كه اگر كاهش شنوایی در محدوده فركانس بالا باشد ، زیاد باشد و اگر در محدوده فركانس پایین باشد ، كم صدا است. این نوع وزوز گوش شبیه درد اندام فانتوم در یک قطع عضو است - مغز برای جبران کمبود ورودی ، سیگنال های عصبی غیرطبیعی تولید می کند.

بیشتر وزوز گوش "حسی-عصبی" است ، به این معنی که به دلیل کاهش شنوایی در سطح عصب حلزون یا حلزون شنوایی است. اما وزوز گوش ممکن است از جاهای دیگر ایجاد شود. هیئت مدیره ما


https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/tinnitus-ringing-in-the-ears-and-what-to-do-about-it

 




:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir