مبدل های حرارتی چه کاری انجام می دهند
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

مبدل های حرارتی با توجه به آرایش جریان سه طبقه بندی اصلی دارند. در مبدل های حرارتی جریان موازی ، دو سیال از یک انتها وارد مبدل می شوند و به موازات یکدیگر به طرف دیگر می روند. در مبدل های حرارتی جریان جریان مایعات از انتهای مخالف وارد مبدل می شوند. طرح جریان شمارنده کارآمدترین است ، زیرا می تواند بیشترین گرما را از محیط گرمایی (انتقال) به واحد جرم منتقل کند زیرا اختلاف دما در طول هر واحد بیشتر است. به مبادله متقابل مراجعه کنید. در یک مبدل حرارتی جریان متقاطع ، مایعات تقریباً عمود بر یکدیگر از طریق مبدل عبور می کنند.

مبدل حرارتی از لحاظ فشار کاری به دو دسته کم فشار و پرفشار تقسیم می‌شوند. همچنین از لحاظ ساختاری دارای تنوع بیشتری است.

برای کارایی ، مبدل های حرارتی طوری طراحی شده اند که سطح دیواره بین دو سیال را به حداکثر برسانند ، در حالی که مقاومت در برابر جریان سیال از طریق مبدل را به حداقل می رسانند. عملکرد مبدل همچنین می تواند تحت تأثیر افزودن باله یا موج دار در یک یا هر دو جهت باشد ، که باعث افزایش سطح می شود و ممکن است جریان مایع را هدایت کند یا تلاطم ایجاد کند.

دمای رانندگی در سطح انتقال حرارت با موقعیت متفاوت است ، اما می توان دمای متوسط مناسبی را تعریف کرد. در اکثر سیستم های ساده این "اختلاف میانگین دما" (LMTD) است. بعضی اوقات دانش مستقیم از LMTD در دسترس نیست و از روش NTU استفاده می شود.

برای تهیه انواع مبدل حرارتی به لینک زیر مراجعه نمایید.لینک را در مروگر خوب کپی کرده و اینتر بزنید.

https://salamsarma.ir/مبدل-حرارتی-آلفالاوال

منیع :سایت تخصصی سلام سرما ،چیلر و تهویه مطبوع (https://salamsarma.ir)





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir