ماده اولیه‌ای که در ریخته‌گری
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

مدل های شیرآلات کسری تولید شیرآلات معمولاً در ۵ مرحله اصلی ریخته‌گری، ماشین‌کاری، پرداخت‌کاری، آبکاری، مونتاژ هستند.

ماده اولیه‌ای که در ریخته‌گری و شیرآلات استفاده می‌شود فلز آلیاژی برنج است. برنج آلیاژی از مس و روی می‌باشد که نسبت آن دو در آلیاژ تعیین‌کننده نوع برنج با توجه به مورد استفاده آن است. از این فلز به خاطر کاربردهای خاص و شکل و رنگ آن در مکان‌های مختلفی استفاده می‌کنند و در صنعت شیرآلات بهداشتی به خاطر مقاومت در برابر اکسایش از آن استفاده می‌شود. آلیاژ برنج با رنگ معروف به زرد برنجی، در برابر کدر و لکه‌دار شدن مقاوم است. مس داخل برنج خاصیت میکروب‌کشی به آن می‌دهد.

ریخته‌گری : ریخته‌گری شامل ۳ نوع قالب‌های ماسه‌ای و قالب‌های دایکست و قالب‌های ویژه می‌باشد. ریخته‌گری به صورت ماسه‌ای همان ریخته‌گری سنتی است که در آن قالب‌هایی یک بار مصرف از جنس ماسه ساخته می‌شود و پس از ریختن مواد مذاب در آن و سرد شدن با زدودن ماسه‌ها، محصول مورد نظر بدست می‌آید، کیفیت سطوح بدست آمده توسط این روش بسیار نازل و دارای خلل و فرج فراوان است و حتی پس از پرداخت هم دارای سطحی ناهموار است. ریخته‌گری به روش دایکست هم بیشتر برای تولید قطعات آلومینیومی و آلیاژهای روی استفاده می‌شود. ریخته‌گری با استفاده از قالب‌های ویژه یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین روشهای ریخته‌گری است که شیرآلات باکیفیت و مرغوب عمدتاً از این روش تولید می‌شوند. قالب معمولاً قبل از بارریزی گرم می‌شود و برای تولید قطعات ریختگی مرغوب همواره بایستی درجه حرارت قالب را کنترل نمود. از دیگر مزایای این روش می‌توان به دقت ابعادی خوب، سطح تمام شده مناسب، کیفیت متالوژی بالای قطعات تولید شده و عیوب ریخته‌گری کم اشاره کرد.

ماشین‌کاری : ماشین‌کاری شکل دادن قطعه حاصل از مرحله ریخته‌گری با تراش و برش به وسیله ماشین‌های ابزار است. در ماشین‌کاری قطعات، بر حسب نوع کار از ماشین‌های تراش، فرز، مته، صفحه تراش و دریل ساده استفاده می‌شود.

https://digitaps.ir/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%b3%d8%b1%db%8c/

 

 




:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir