هر تکنسین HVAC
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

هر تکنسین HVAC که ارزش نمک خود را داشته باشد مبدل حرارتی به شما خواهد گفت که تجهیزات HVAC انرژی سرد ایجاد نمی کند. بلکه انرژی گرمایی (حرارتی) را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کند.

مطابق قانون دوم ترمودینامیک ، گرما از مناطق با قیمت مبدل حرارتی درجه حرارت بالا به مناطق با درجه حرارت پایین جریان می یابد. سیستم HVAC وظیفه معکوس کردن این جریان طبیعی ، از بین بردن هوای گرم ساختمانها در تابستانهای گرم و قرار دادن آن در ساختمانهای زمستانهای سرد را دارد. [1]

چگونه این اتفاق می افتد؟ همه چیز در مورد مبدل حرارتی است.

مبدل حرارتی در سیستم تهویه مطبوع چیست؟
مبدل حرارتی وسیله ای است که انرژی گرمایی را از یک محیط به محیط دیگر منتقل می کند. [2] مبدل های حرارتی نه تنها در خنک سازی و گرمایش خانه ها و ساختمان ها کمک می کنند ، بلکه به ماشین آلات و موتورها نیز کمک می کنند تا کارایی بیشتری داشته باشند. [3]

در اینجا چند نمونه از انواع مبدلهای حرارتی مورد استفاده در واحدهای تهویه مطبوع آورده شده است: [4]

در مسیر یک شغل جدید شروع کنید

فرم ما را پر کنید تا بدانید چگونه می توانیم به شما کمک کنیم زندگی خود را تغییر دهید.

نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
شماره تلفن
کد پستی
شما موافقت کتبی صریح خود را می دهید که The Refrigeration School با ما در ارتباط  مبدل حرارتی آلفالاوال با برنامه ها و خدمات آموزشی ما با استفاده از ایمیل ، تلفن یا متن از جمله استفاده ما از فناوری خودکار برای تماس یا پیامک به هر شماره بی سیم که ارائه می دهید ، با شما تماس بگیرد. این رضایت برای خرید کالا یا خدمات لازم نیست و شما همیشه می توانید مستقیماً با شماره تلفن (888) 671-5803 تماس بگیرید.

+ بیشتر بخوانید

کندانسور
اواپراتور
سیم پیچ های زمینی
مبدلهای حرارتی چگونه کار می کنند؟
برای درک بهتر نحوه کار یک مبدل حرارتی ، بیایید نگاهی به نقشی که دستگاه در دو نوع متداول از تجهیزات تهویه مطبوع بازی می کند: یک تهویه هوا و یک کوره گاز.

چگونه کولر گازی از مبدل حرارتی استفاده می کند
کولرها گرما را از فضاهای داخلی برداشته و آن را به فضای خارج منتقل می کنند. یکی از مواد شیمیایی عمده ای که برای این فرآیند به آن اعتماد می کند مبرد است.

مبرد با تغییر از گاز به مایع و برگشت دوباره در طی فرآیند تبرید ، گرما را حمل ، جذب و آزاد می کند. [5] در اینجا مراحل مختلف وجود دارد:

در سیستم تهویه مطبوع ، مبرد از طریق اجزای مختلف کانال می گیرد و هرچه که باشد گرما را حرکت می دهد.
مبرد به عنوان یک مایع کم فشار در سیم پیچ های اواپراتور شروع می شود.
یک فن هوای گرم را در یک فضای داخلی از طریق سیم پیچ ها می وزد و مبرد با جذب گرما از هوا به بخار تبدیل می شود و به نوبه خود باعث خنک شدن اتاق می شود.
در حال حاضر یک گاز گرم کم فشار ، مبرد به داخل کمپرسور می رود - که معمولاً در فضای باز قرار دارد - و در آنجا به یک گاز گرم و فشار بالا تبدیل می شود.
مبرد به درون کندانسور حرکت می کند ، همچنین به طور معمول در خارج است.
هنگامی که هوا از روی کندانسور عبور می کند ، گرما را از مبرد با خود حمل می کند و باعث می شود مبرد دوباره به یک مایع خنک با فشار بالا تبدیل شود.
مبرد قبل از بازگشت به اواپراتور حتی بیشتر در شیر انبساط خنک می شود تا گرمای بیشتری را برای انجام ساختمان جذب کند.
در حالی که کل واحد تهویه مطبوع می تواند مبدل حرارتی بین فضای داخلی و خارجی باشد ، اما خازن بخشی است که انتقال گرما در کولر را انجام می دهد. [6] [7]

چگونه کوره گاز از مبدل حرارتی استفاده می کند
برای چندین دهه ، کوره های گاز یکی از محبوب ترین وسایل گرمایش خانه ها در ماه های سرد زمستان بوده است. [8] این واحدها از مبدلهای حرارتی برای بالا بردن درجه حرارت هوا قبل از پراکنده کردن آن در ساختمان از طریق کانالها و ثبات ها استفاده می کنند.

در یک کوره گاز ، مبدل حرارتی یک ظرف هوا است که دارای یک سوراخ در پایین و یک سوراخ در بالا است که به آن دودکش گفته می شود. در اینجا مراحلی است که مبدل حرارتی در کوره گاز انجام می دهد:

 

https://salamsarma.ir/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84/
https://salamsarma.ir/product-category/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C/%D9%85%D8%A8%D8%AF%D9%84-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%88%D8%A7%D9%84/

 

 




:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir