ابعاد چمن مصنوعی
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

چمن مصنوعی سطحی از الیاف مصنوعی است که شبیه علف طبیعی است. استاندارد زمین چمن مصنوعی  بیشتر در ورزشگاه هایی که در ابتدا یا معمولاً در زمین چمن بازی می شدند ، در ورزشگاه ها استفاده می شود. با این حال ، در حال حاضر در چمن های مسکونی و برنامه های تجاری نیز استفاده می شود. دلیل اصلی تعمیر و نگهداری است - چمن مصنوعی در برابر استفاده زیاد مانند ورزش ها مقاوم است و نیازی به آبیاری و پیرایش ندارد. استادیوم های گنبدی ، سرپوشیده و تا حدی سرپوشیده ممکن است به دلیل نیاز به نور کافی از چمن مصنوعی برای سالم ماندن نیاز به چمن مصنوعی داشته باشند. با این حال ، چمن مصنوعی جنبه های منفی خود را دارد: عمر محدود ، تمیز کردن دوره ای ، استفاده از نفت ، مواد شیمیایی سمی ناشی از پر کردن ، و افزایش نگرانی های بهداشت و ایمنی.

چمن مصنوعی برای اولین بار در سال 1966 ، هنگامی که در Astrodome قدیمی نصب شد ، توجه زیادی را به خود جلب کرد. محصول خاص مورد استفاده "ChemGrass" بود که توسط مونسانتو توسعه یافته و به عنوان AstroTurf تغییر نام داد. این اصطلاح از آن پس به عنوان یک علامت تجاری عمومی برای هر چمن مصنوعی در اواخر قرن بیستم تبدیل شد. AstroTurf همچنان یک علامت تجاری ثبت شده است اما دیگر متعلق به مونسانتو نیست.

سیستم های چمن نسل اول (یعنی الیاف شمع کوتاه بدون پر شدن) در دهه 1960 تا حد زیادی با سیستم های چمن نسل دوم و نسل سوم جایگزین شده است. نسل دوم سیستم های چمن مصنوعی دارای الیاف بلندتر و پر شدن ماسه هستند و سیستم های نسل سوم که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، مواد پر کننده ای را ارائه می دهند که مخلوطی از ماسه و دانه های لاستیک بازیافتی یا "خرده لاستیک" هستند.


فهرست
1 تاریخچه
2 برنامه ورزشی
2.1 بیس بال
2.2 فوتبال آمریکا
2.3 فوتبال کانادا
2.4 کریکت
2.5 هاکی روی زمین
2.6 فوتبال اتحادیه
2.6.1 جام جهانی زنان 2015
2.7 راگبی
2.8 تنیس
2.9 گلف
2.10 مسابقات اتومبیل رانی
3 برنامه های کاربردی دیگر
3.1 محوطه سازی
3.2 فرودگاه ها
4 نگرانی های زیست محیطی
5 بهداشت و ایمنی
5.1 ایمنی شیمیایی
5.2 جراحات
5.3 مواد مورد استفاده
6 همچنین ببینید
7 مراجع
تاریخ
دیوید چنی ، که در سال 1960 به رالی ، کارولینای شمالی نقل مکان کرد و بعداً رئیس دانشکده ابعاد استاندارد چمن مصنوعی نساجی دانشگاه ایالت کارولینای شمالی بود ، رهبری تیم محققان پارک مثلث تحقیقاتی را بر عهده داشت که اولین چمن مصنوعی قابل توجه را ایجاد کردند. این موفقیت باعث شد Sports Illustrated چنی را به عنوان "مسئول بیس بال لیگ داخلی و میلیون ها تشک خوش آمدید" اعلام کند.

چمن مصنوعی برای اولین بار در سال 1964 بر روی سیستم نصب شد

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_turf





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir