شیر برقی نرمالی کلوز
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

آشنایی با شیرهای برقی
شیر برقی چیست و چگونه کار می کند؟
منابع: انجمن صنعت فرآیند و solenoid-valve-info

یک شیر برقی ، که در غیر این صورت به عنوان شیر الکتریکی شناخته می شود شیر برقی ارزان، یک شیر اتوماتیک است که به منظور رفع نیاز مهندس به کار دستی سوپاپ عمل می کند.

سلونوئیدها با استفاده از سیم پیچ برقی الکترومغناطیسی برای تغییر وضعیت سوپاپ از باز به بسته یا برعکس عمل می کنند. اگر شیر برقی به طور معمول بسته باشد ، هنگامی که سیم پیچ فعال می شود ، شیر توسط نیروی الکترومغناطیسی تولید شده توسط سیم پیچ باز می شود.

شیر برقی
فن آوری های مختلف شیرهای برقی را توضیح دهید
3 فناوری اصلی مختلف وجود دارد. عملکرد مستقیم ، عملکرد مستقیم و نوع پیستون با نیروی اجباری.

شیرهای با عملکرد مستقیم نیازی به فشار دیفرانسیل ندارند تا در حالت استراحت خود باقی بمانند و در نسخه NC ، تنها پس از فعال شدن اجازه جریان می دهند. این سوپاپ ها بسیار محکم هستند و می توانند در خط فرآیند برای قیمت شیر برقی اهداف ساده ایزولاسیون و برای اهداف ایمنی استفاده شوند. همچنین می توان از آن در خروجی مخزن استفاده کرد که گاهی اوقات فشار می تواند بسیار کم شود اما شیر باید باز بماند.
دریچه های مستقیم مستقیم به فشار متفاوتی در ورودی و خروجی نیاز دارند تا بتوانند در حالت استراحت خود بمانند. به عنوان مثال ، اگر یک شیر معمولاً باز بود و فشار دیفرانسیل آن به اندازه کافی زیاد نبود ، اگر فشار ورودی بسیار کم شود ، شیر می تواند متناوب باشد و احتمالاً بسته شود. این سوپاپ ها فقط در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرند که سطوح فشار در محدوده پارامترهای مشخص شده در برگه داده و دستورالعمل های IOM باشد.
شیرهای بالابر اجباری در برنامه های فشار قوی استفاده می شوند که هیچ یک از انواع شیرهای فوق نمی توانند با فرایندهای فشار بیشتر مانند 40 بار به علاوه برخورد کنند. این شیر از یک سیم پیچ قدرت بسیار بزرگتر و بالاتر برای باز یا بسته شدن استفاده می کند و نشیمنگاه شیر مستقیماً به قسمت پایین پیستون / پیستون متصل می شود و نیازی به دیافراگم را از بین می برد.
در چه مواردی از شیر برقی یا شیر برقی استفاده می کنید؟
هرگونه کاربردی که در آن یک محیط تمیز (غیر چسبناک) مانند مایعات / گازها / روغنهای سبک تمیز نیاز به کنترل داشته باشد.

شیرهای روشن / خاموش ساده محبوب ترین هستند زیرا بسیاری از خطوط فرآیند فقط به جریان یا بدون جریان نیاز دارند. شیرهای برقی را می توان در کارخانه ها / کارخانه هایی که هوای فشرده در دسترس نیست استفاده کرد. آنها همچنین می توانند به جای دریچه های بزرگتر مانند شیرهای توپی با نیروی الکتریکی استفاده شوند ، اما بدون اشغال فضای زیاد. عملکرد نیز بسیار سریعتر از سایر فناوری های سوپاپ است.

شیر برقی
سایر شیرهای برقی که از شیر برقی استفاده می کنند از فناوری پیشرفته تری استفاده می کنند به این معنی که بسته به یک سیگنال ورودی متفاوت می توان برای کنترل متناسب جریان یا فشار استفاده کرد. این جایی است که یک جزء دیگر در پایین دست نیاز به فشار یا جریان خاصی دارد تا شرایط کار صحیح را حفظ کند.

بیشترین سیگنال ورودی مورد استفاده یک سیگنال حلقه 4-20 میلی آمپر است که اکثر کارخانه ها معمولاً با PLC یا سیستم مشابه در اختیار دارند.

بسیاری از مواد مختلف بدنه و مهر و موم موجود است ، از برنج ، فولاد چدنی ، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ. مهر و موم های استاندارد معمولاً NBR (Nitrile Buna) هستند اما EPDM و PTFE برای محیط های خورنده تر در دسترس هستند.

انتخاب مواد بستگی به این دارد که رسانه از دریچه عبور کند. اگر از مواد بهینه خرید شیر برقی برای برنامه خود مطمئن نیستید ، بهتر است ابتدا با یک متخصص فنی نورگن صحبت کنید.

قسمت های مختلف شیر برقی چیست؟
تصویر زیر اجزای اصلی یک شیر برقی را نشان می دهد. دریچه ای که در تصویر نشان داده شده است یک سوپاپ معمولاً بسته و با عملکرد مستقیم است. این نوع شیر برقی ساده ترین و آسان ترین اصل کار را دارد.

قسمتهایی از شیر برقی
1. بدنه سوپاپ 2. پورت ورودی 3. پورت خروجی 4. سیم پیچ / شیر برقی 5. سیم پیچ های سیم پیچ 6. سیمهای سربی 7. پیستون 8. فنر 9. دریچه





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir