اکسپنشن الکترونیکی ets 250
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

شیر انبساط الکترونیکی وسیله ای است که برای کنترل جریان مبرد در اواپراتور اکسپنشن الکترونیکی به مقدار دقیق استفاده می شود. بنابراین ، آنها را می توان در تهویه مطبوع ، پمپ های حرارتی و سایر تجهیزات دنبال کننده چرخه تبرید یافت.


شیر انبساط الکترونیکی - چرخه تبرید
تصویر از یخچال اساسی
آنچه را که در رابطه با الزامات HVAC خود به دنبال آن هستید می توانید در اینجا در Linquip بیابید و ما شما را به خواندن این مقاله تشویق می کنیم تا با یک جز important مهم سیستم خنک کننده خود آشنا شوید.

نقش شیرهای انبساط
دریچه انبساط یک تنظیم کننده جریان است که برای کاهش فشار سیال رسیده به آن با بخار دادن نسبی آن در نظر گرفته شده است ، که منجر به کاهش دمای مبرد در مورد سیستم های خنک کننده به دلیل افزایش سطح انتقال حرارت می شود. نه تنها دمای سیال را تنظیم می کند ، بلکه میزان جریان ورودی به اواپراتور را نیز تنظیم می کند.

تنظیم میزان جریان مبرد یک کار حساس است. اگر جریان مبرد بسیار کم باشد ، در این صورت تبخیر با سرعت بالایی انجام می شود و منجر به افزایش دما در اثر انتقال بیشتر گرما می شود. این به این معنی است که در اثر گرم شدن و گرم شدن بیش از حد مبرد ، بازده اواپراتور کاهش می یابد. علاوه بر این ، انتقال بیش از حد مبرد منجر به تبخیر ناکافی می شود ، که می تواند به کمپرسور آسیب برساند.

بنابراین ، بهتر است از عبور بیش از حد جریان مبرد جلوگیری شود و با نظارت بر سطح بیش از حد ، مقدار مایعات منتقل شده به اواپراتور تنظیم شود.

شیر انبساط الکترونیکی - تنظیم گرمای بیش از حد

بیشتر بخوانید در Linquip
انواع شیرهای انبساطی: راهنمای درک آسان
مقدار گرمازدگی را می توان با کم کردن دمای سمت مکش کمپرسور از دمای تبخیر محاسبه کرد. یک سنسور دما روی شیر انبساط نصب شده و یک سنسور دما دیگری در خروجی اواپراتور قرار می گیرد (که دمای مکش کمپرسور است) مقادیر محاسبه بیش از حد را فراهم می کند.

اکنون ، دریچه های انبساط در دو نوع مختلف وجود دارند. نوع اول شیر  اکسپنشن الکترونیکی ets 50 انبساط ترموستاتیک یا حرارتی ، با نام مستعار TXV ، و نوع دوم سوپاپ انبساط الکترونیکی یا EEV است.

شیر انبساط الکترونیکی در مقابل TXV
تصویر از هگل
مزایای شیر انبساط الکترونیکی
علی رغم این واقعیت که هزینه EEV بیش از TXV است ، مزایای بسیاری دارد که می تواند آن را به راه حل مناسب برای نیازهای شما تبدیل کند. برای شروع ، شیر انبساط الکترونیکی بسیار قابل اعتماد است ، به سرعت نصب می شود و می تواند با یک واحد کنترل متمرکز یکپارچه شود تا کنترل مبرد را در کل مدار تبرید به صورت خودکار انجام دهد و بهینه کند. علاوه بر این ، از نظر نوع مبرد کاملاً انعطاف پذیر است.

علاوه بر موارد ذکر شده ، در فشارهای کندانس کندی که اختلاف فشار در بین اواپراتور به دلیل کنترل بهتر گرمای بیش از حد بسیار کم است ، می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. اکنون ، قدرت شیر ​​انبساط الکترونیکی در اینجا این است که عملکرد کمپرسور را در سطوح مشابه ، صرف نظر از میزان بار اواپراتور ، حفظ می کند. این به طور دقیق تر میزان تبخیر را کنترل می کند و تا 15٪ در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

بیشتر بخوانید در Linquip
انواع و عملکرد شیرهای کنترل جریان
قسمتهای اصلی EEV

اگرچه طرح های مختلفی برای یک شیر انبساط الکترونیکی وجود دارد اکسپنشن الکترونیکی ets 250 ، اما در طراحی کلی باید یک آهنربا دائمی و یک سیم پیچ مسی در داخل بدنه موتور پله ای قرار داده شود که در قسمت بالایی قرار گرفته و توسط آن یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می شود. موتور پله ای با یک شافت متصل می شود که به یک نخ متصل است. شافت هنگامی که انرژی پیدا می کند ، نخ و سپس سوزن را به سمت صندلی سوپاپ سوق می دهد و به این ترتیب یک شیر انبساط الکترونیکی میزان جریان مبرد را کنترل می کند.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir