مبدل حرارتي صفحه اي GEA چيست
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

مبدل های حرارتی
کنت جی بل ، در دائرlopالمعارف علوم و فنون فیزیکی (چاپ سوم) ، 2003

III.G انواع دیگر مبدلهای حرارتی
توضیحات فوق انواع عمده مبدلهای حرارتی در صنایع فرآیندی را پوشش می دهد ، مبدل حرارتی GEA اما لیست بسیار طولانی دیگری از تنظیمات وجود دارد که در صورت محدود بودن کاربردهای حیاتی دارند. به طور خلاصه ، این شامل بسته های لوله ای ساخته شده از تفلون به دلیل مقاومت زیاد در برابر حمله شیمیایی ، مبدل های صفحه مارپیچی با نسبت سطح به حجم بالا و مقاومت خاص در برابر رسوب ، مبدل های صفحه جوش داده شده و مبدل های باله جوش سنگین برای بازیابی گرما در دمای بالا و مبدل های بلوک گرافیتی برای مقاومت در برابر حمله شیمیایی و هدایت حرارتی بالا.

سلول های سوختی
Manoj K. Mahapatra ، Prabhakar Singh ، در آینده انرژی (چاپ دوم) ، 2014

24.2.4 مبدل حرارتی
مبدل های حرارتی قطعات جدایی ناپذیر سیستم های پیل سوختی برای عملکردهای مدیریت حرارتی مربوط به گرم شدن جریان های گاز ورودی ، تبادل حرارت از جریان های مختلف جریان و حفظ یکنواختی دما هستند. مبدلهای حرارتی برای پیش گرم کردن سوخت ، بخار ، اصلاح کننده هوا و بازیافت حرارت اتلاف شده از گازهای خروجی لازم هستند. مبدل های حرارتی  بسته به عملکرد مربوطه در معرض (600-1000) درجه سانتی گراد هستند. ظرفیت حرارتی مبدل های حرارتی باید کم باشد. قابلیت اطمینان و هزینه همچنان نگرانی عمده مبدلهای حرارتی در دمای بالا است. برای به حداقل رساندن اتلاف حرارت ، عایق حرارتی در سیستم های پیل سوختی فراهم شده است [1،23،24].

تبدیل انرژی گرمایی اقیانوس (OTEC)
ویلیام اوری ، در دانشنامه علوم و فنون فیزیکی (چاپ سوم) ، 2003

IV.A.4 مواد مبدل حرارتی
مواد مبدل حرارتی مورد استفاده در تولید برق تجاری از تیتانیوم ، آلیاژهای مبدل حرارتی صفحه ای GEA مس و فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. اینها می توانند برای OTEC مورد استفاده قرار بگیرند اما هزینه آنها باعث عدم جذابیت می شود. آلیاژهای آلومینیوم در مبدل های حرارتی ساخته شده برای سیستم های برودتی استفاده می شوند ، که در فشارها و دما در همان محدوده های OTEC کار می کنند ، هزینه کمی دارند و مواد ترجیحی برای OTEC هستند. قبل از انتخاب آلومینیوم برای OTEC لازم بود ثابت شود که مبدل های حرارتی آلومینیوم در محیط آب دریا با دوام هستند. این امر در آزمایشاتی که در آزمایشگاه انرژی طبیعی هاوایی (NELHA) با آب گرم و سرد اقیانوس انجام شد ، نشان داد که دوام چند آلیاژ آلومینیوم را تأیید می کند (جورج و ریچاردز ، 1980).

روند و عملیات
Mukesh Doble ، Anil Kumar Kruthiventi ، در شیمی و مهندسی سبز ، 2007

طرح های مبدل حرارتی
مبدل های حرارتی معمولاً بر اساس لوله های استوانه ای شکل هستند که دارای حداقل سطح واحد در واحد حجم هستند که از طریق آنها گرما منتقل می شود (کرن ، 1990). مبدلهای حرارتی صفحه بسیار موثرتر هستند زیرا منطقه انتقال حرارت بالاتری را ایجاد می کنند. مبدل های حرارتی جمع و جور کوچک شده به دلیل قطر کم و دبی زیاد سیال ، ضریب انتقال حرارت بسیار بالایی را ارائه می دهند. مبدل های حرارتی معمولی از رسوب زدگی رنج می برند ، که منجر به کاهش ضریب انتقال حرارت با گذشت زمان می شود. مبدل حرارتی خود تمیز Klarex (هلند) از طرحی تشکیل شده است که سطح آن را تقریباً 20٪ کاهش می دهد (شکل 6.10 را ببینید). این فناوری دارای یک مبدل حرارتی "پوسته و لوله" در موقعیت عمودی است. سیم خرد شده از همان مواد ساختمانی مبدل حرارتی (اگر لوله های مبدل حرارتی از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده باشند ، سیم خرد شده نیز از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده است) از طریق واحد پخش می شود و لوله ها را تمیز می کند. سیم از بالا در واحد خارج می شود و از طریق یک پایین آورنده خارجی دوباره به ورودی جریان می یابد. در مبدل صفحه ای گ آ اندازه کوچکتر ، از این فناوری می توان به عنوان سیستم مبدل حرارتی با واکنش واکنش استفاده کرد. این سیستم خود تمیز کننده با موفقیت در صنایع پتروشیمی ، مواد شیمیایی خوب و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که این واحدها خود تمیز شونده هستند ، برای جبران رسوب نیازی به بزرگ کردن مبدل حرارتی نیست.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 6.10 .. مبدل حرارتی خود تمیز کننده.

اختلاط عناصر میکسر استاتیک توسط یک شرکت اسپانیایی در مبدل های حرارتی پوسته ای منجر به افزایش 55 درصدی در منطقه انتقال حرارت شده است. حجم مبدل حرارتی در سمت پوسته به 16٪ کاهش یافت. در حالت دیگر منطقه به نصف و حجم 6.5٪ در طرف پوسته کاهش یافت. کاهش های مشابهی وجود دارد ، به ویژه در مواردی که مایعات چسبناک در آن دخیل هستند (Qi و همکاران ، 2003).

مبدل های حرارتی *
کن آرنولد ، موریس استوارت ، در عملیات تولید سطح: طراحی سیستم ها و تاسیسات انتقال گاز (چاپ دوم) ، 1999

مبدل های حرارتی
مبدلهای حرارتی مورد استفاده در تأسیسات تولید گاز از نوع پوسته و لوله ، لوله دوبل ، صفحه و قاب ، از نوع حمام ، هوای اجباری یا مستقیم است. در این فصل ما به مفاهیم اساسی اندازه و انتخاب مبدل های حرارتی خواهیم پرداخت. این فقط یک مرور مختصر از این موضوع پیچیده است و هدف آن ارائه مبنایی برای خواننده است که بر اساس آن می تواند درباره جزئیات و اندازه های خاص با تبادل حرارت بحث کند.

 

https://www.sciencedirect.com/topics/earth-and-planetary-sciences/heat-exchanger





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir