پمپ شاتکریت?
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

پمپاژ بتن منظم در مقابل پمپاژ شاتکریت مش و شاتکريت
پمپاژ شاتکرت یا منظم؟ ما جوانب مثبت و منفی را در نظر می گیریم. مهندسان ساخت و ساز می توانند انواع مختلفی از مواد را برای بسیاری از کاربردها با پمپ بتن تحویل دهند.

پمپاژ بتن منظم
اولاً: ریختن یا پمپاژ منظم ، که معمولاً از آن برای پایه ها ، اسلب ها ، ساختمانهای بلند و پل ها استفاده می کنید. در واقع ، هر کاربردی که ممکن است به سنگ یا سنگدانه بزرگتر و حجم خروجی بیشتری از بتن نیاز داشته باشد.

برای این نوع مواد ، شما باید از نوع خاصی از پمپ بتن استفاده کنید. در بیشتر موارد شما از لوله S یا سیستم شیر راک استفاده می کنید. این یک لوله تحویل نوسانی است که بین دو استوانه مواد تغییر موقعیت می دهد. در روز گذشته ، یک سیستم شیر دروازه ای نیز وجود داشت. این متشکل از یک دروازه یا دام فلزی بود که به شکلی متناوب در مقابل دو استوانه مواد قرار می گرفت.

پمپاژ شاتکریت
پمپاژ شاتکرت با پمپ Putzmeister

نوع دوم ماده قابل پمپاژ شاتکریت نام دارد.

این ماده بسیار سیال اما متراکم است و یا دارای یک جمع بسیار کوچک کمتر از نیم اینچ است و یا اصلاً فاقد جمع است. شما به طور معمول از Shotcrete برای پر کردن پایه ها ، ایجاد دیوارهای استخر شنا یا هر برنامه دیگری که ممکن است به تحویل فشار بالا نیاز داشته باشد ، استفاده می کنید.آيين نامه شاتکريت

برای قرار دادن این ماده بتونی متراکم تر ، یک پمپ بتن خاص با سیستم تحویل شیر توپی یا سیستم تحویل شیر منظم وجود دارد ، اما با سیلندرهای کوتاه تر ، برای افزایش فرکانس حرکت پیستون ها ، حجم کمتری را در سرعت های بالاتر ارائه می دهد . شیر توپی از 2 توپ فلزی در یک جعبه با 2 محفظه تشکیل شده است. این 2 توپ در جلوی استوانه های مواد و در زیر قیف تغذیه قرار دارند.

هر بار که یک استوانه مواد مواد را به داخل فشار می دهد ، توپ جلوی آن به سمت بالا رانده می شود ، سوراخ را به قیف تغذیه متصل می کند و از بازگشت مواد به قیف جلوگیری می کند. در همان زمان ، سیلندر دیگر ماده در حال مکش است ، و باعث می شود که گلوله دوم در محفظه افتاده و به بتن اجازه دهد از قیف تغذیه به سیلندرهای مواد منتقل شود.

این پمپ های بتونی برای بتن شل تر معمولاً تحت فشارهای زیادی کار می کنند. آنهایی که از سیستم توپی استفاده می کنند ، ساییدگی آن از پمپ معمولی کمتر است. ما همیشه توصیه می کنیم به جای لوله "S" یا شیر سنگی ، از یک شیر توپی برای پمپ شاتکریت استفاده کنید. به این دلیل که در نوسانات این دو سیستم سایش بیشتری وجود دارد و ممکن است دوغاب را به قیف تغذیه بازگرداند. این امر باعث تاخیر در کار می شود و به دلیل فشار زیاد ، به سیلندرهای دیفرانسیل آسیب می رساند.

پمپاژ منظم بتن ، فقط برای تحویل کامل مواد به پمپ و شیلنگ پمپ بتن نیاز دارد.

پمپاژ شاتکریت

از طرف دیگر پمپاژ شاتکرت باید با کمپرسور هوا انجام شود. اساساً ، این یک مخلوط بسیار ضخیم است که به طور معمول از مقاومت 4500 PSI یا بیشتر بر روی بتن استفاده می شود و به طور معمول در کسادی 4 اینچی اعمال می شود ، بنابراین آن را نوعی فرار می کند زیرا در صورت اتصال برق ، وقت زیادی برای جدا کردن برق ندارید. به طور معمول ، سنگ زیاد حمل نمی کند. این سنگ سنگ بزرگی را در خود حمل نمی کند و بیشتر از آن برای شلیک دیوارها یا پوشاندن سطوحی که به آنها آسیب وارد شده استفاده می شود.

پمپاژ شاتکریت به طور معمول توسط دریچه های توپی ذکر شده در بالا انجام می شود یا انواع دیگری وجود دارد که از سیلندرهای دیفرانسیل مخصوص با فنجان های انتهایی تقویت شده استفاده می کنند. زیرا اتفاقی که می افتد: اگر از پمپ بتن معمولی برای انجام پمپاژ شاتکریت استفاده کنید که فشار بسیار بالاتری است ، در نهایت به استوانه های دیفرانسیل آسیب می رسانید. بنابراین این پمپ های شاتکریت طراحی شده اساساً سرعت بالاتری را برای جابجایی از سیلندر به سیلندر به شما می دهند و فشار ثابت را در برابر سیلندرهای دیفرانسیل حفظ می کنند و آن سیلندرها و فنجان های دیفرانسیل تقویت می شوند تا مانند پمپ بتن معمولی خاموش نشوند.شاتکريت چيست

به طور معمول شما از یک نازل شاتکریت استفاده می کنید که در یک انتهای آن قرار دارد ، اتصال برای شیلنگ های پمپ بتن 2 اینچی ، و در انتهای دیگر شما اتصال شیلنگ های هوا را خواهید داشت. شما این دو را در یک نازل محصور شده ترکیب می کنید ، که به شما امکان می دهد جریان زایمان را کنترل کنید. اصولاً بتن با سرعت زیاد از محفظه نازل بیرون می زند.

هنگام ساختن سازه هایی که از قبل ساخته شده و یا از قبل ساخته شده اند بسیار راحت است.

افراد زیادی از سیستم شیر توپی برای پمپاژ شاتکریت استفاده می کنند. توصیه می شود از یک ماشین قدرتمند استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر ما قصد داریم با شوینگ برویم ، شما می خواهید از HBV 260 استفاده کنید. اگر می خواهید با Putzmeister بروید ، به طور معمول می خواهید با TKB-45 یا بالاتر بروید.

اگر قرار است با پمپ شوینگ شوک معمولی همراه شوید ، آنها مدل هایی خاص برای پمپاژ شاتکریت تولید می کنند ، به عنوان مثال Schwing WP301X. این مدل خاص برای انجام کمی از هر دو طراحی شده است. این می تواند شاتکریت را با سرعت بسیار بالا و فشار بسیار بالا انجام دهد و همچنین می تواند یک و نیم اینچ جمع آوری منظم بتن را انجام دهد. بسیار متنوع است.

سپس BPA-450 خود را نیز دارید. Schwing BPA-450 به طور خاص طراحی شده است

 

https://livequipment.com/regular-concrete-pumping-versus-shotcrete-pumping/





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir