اویل سپراتور کستل چیست؟؟
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

آیا واقعاً به جداکننده روغن هوا نیاز دارید؟
رانندگی با عملکرد ، به خصوص با موتورهای خاص ، می تواند بخارات روغن روغن جدا کن کستل را به هوای ورودی شما وارد کند. بسیاری از وسایل نقلیه با یک قوطی گیر از این امر جلوگیری می کنند. با این حال ، این منجر به اتلاف روغن می شود. محلول ممکن است جدا کننده روغن هوا باشد. این مورد به خصوص در سوبارو توربو مانند WRX و STI بسیار محبوب است. بیاموزید این م componentلفه چیست ، چگونه کار می کند و چرا باید از آن استفاده کنید.


اینها مزایای جدا کننده هوا / روغن است (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

از تجمع روغن خودداری کنید
در برابر انفجار محافظت کنید
اتلاف روغن را به حداقل برسانید
جدا کننده روغن هوا چیست؟
روغن کارخانه می تواند وارد گازهای دفع کننده سیلندرهای موتور شود. این گازهای دمنده برای کاهش فشار باید دوباره به داخل سیلندرها چرخانده شوند (به وسایل نقلیه قانونی اجازه نمی دهد آنها را در جو تخلیه کنند).

برای جلوگیری از فشار و گردش مجدد گازهای دمنده ، بسیاری از وسایل  اویل سپراتور کستل نقلیه دارای سیستم تهویه مناسب میل لنگ هستند. این گازها مجدداً به سیستم ورودی خودرو منتقل می شود. با این حال ، گازها هنگام عبور از داخل میل لنگ بخار روغن را می گیرند. این می تواند باعث جمع شدن روغن در موتور شود و حتی باعث ایجاد انفجار نامناسب در سیلندر شود (این می تواند بسیار مخرب باشد).

بنابراین ، بعضی از وسایل نقلیه یا از قوطی های روغن گیر یا جدا کننده های پیشرفته پیشرفته روغن هوا برای حذف روغن از گازهای چرخشی استفاده می کنند. اساساً ، آنها آنجا هستند که به عنوان فیلتر هوای عبوری از سیستم عمل می کنند.

جداکننده روغن هوا چگونه کار می کنند؟
مفهوم اساسی جداکننده روغن هوا یا قوطی گیر بسیار ساده است. هوای نفوذ روغن از یک شلنگ باریک به داخل فیلتر عبور می کند. سپس هوا از طریق یک خروجی که در زاویه سخت قرار دارد از ورودی خارج می شود و از فیلتر خارج می شود. هوا می تواند این چرخش را ایجاد کند ، اما روغن نمی تواند باعث افتادن آن در فیلتر شود. فشار پایین ظرف فیلتر را به آن اضافه کنید و قسمت بزرگی از روغن به طور موثر از بین می رود.

برخی از قوطی های گیرنده و اکثر جدا کننده های روغن هوا با محفظه های اضافی و سرپیچ داخل رگ ، تنظیمات دقیق تری دارند. این کمک می کند حتی بیشتر روغن از هوا فیلتر شود. با این وجود ، مفهوم اساسی یکسان است: عبور گازهای تزریق شده از روغن از مسیری که برای نفت محدود کننده است اما هوا نیست.

تفاوت اصلی بین قوطی گیر و جداکننده های روغن هوا نحوه برخورد آنها با روغن فیلتر شده است. اولی فقط یک ظرف است که باید به صورت دستی تخلیه شود. مورد آخر دارای یک تخلیه است که روغن را به منبع روغن موتور برمی گرداند.

مزایای جدا کننده روغن هوا چیست؟
جدا کننده روغن هوا می تواند علاوه بر ارزش بسیاری از وسایل قیمت اویل سپراتور کستل نقلیه ، به ویژه خودروهایی که مستعد تجمع روغن در گازهای دمنده هستند ، باشد. اینها برخی از مزایای اصلی استفاده از این جز component است:

از تجمع روغن خودداری کنید: دلیل اصلی استفاده از جدا کننده های روغن هوا جلوگیری از گردش مجدد روغن به داخل سیلندرها است. این می تواند ورودی هوا را با روغن پوشانده و به آرامی جریان هوا را مسدود کند. این به معنای کاهش تعمیر و نگهداری و عملکرد سازگارتر در طول زمان است.
در برابر انفجار محافظت کنید: یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از جدا کننده در سیستم PCV این است که از رسیدن روغن احتراق اضافی به سیلندر جلوگیری می کند. روغن زیاد می تواند باعث احتراق زودرس در قطعات نامناسب موتور شود. این انفجارها می تواند صدمات قابل توجهی ایجاد کند ، خصوصاً اگر اجازه ادامه داشته باشد. داشتن یک سیستم PCV بهینه در خودرو باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما بعدا خواهد شد.
از بین رفتن روغن را به حداقل برسانید: یکی از اشکال اصلی قوطی های روغن گیر این است که روغن را از سیستم خارج می کنند. برای برخی از وسایل نقلیه ، به ویژه آنهایی که موتورهای افقی مخالف دارند ، این می تواند باعث از دست رفتن قابل توجه روغن شود. یک جدا کننده روغن هوا با تخلیه روغن فیلتر شده به سیستم روغن این مشکل را برطرف می کند.
چگونه می توان جداکننده روغن هوا نصب کرد؟
اگرچه نصب جداکننده های روغن هوا بسیار پیچیده به نظر می رسد ، اما روند نصب آن به طرز شگفت انگیزی ساده است. هر وسیله نقلیه ای که دارای سیستم تهویه مناسب میل لنگ باشد می تواند جداکننده روغن هوا را به راحتی نصب کند. این امر خصوصاً در مورد وسیله نقلیه مجهز به قوطی های گیر روغن وجود دارد.

شما باید دستورالعمل های خاص جداکننده روغن هوا را دنبال کنید. با این وجود ، مراحل زیر فرایند کلی هر نسخه از این م componentلفه است:

شلنگ های PCV را پیدا کنید.
براکت را برای AOS در مکان مناسب نزدیک خطوط PCV نصب کنید.
شلنگ های PCV را جدا کنید.
در صورت وجود قوطی های روغن گیر موجود.
AOS را به شیلنگ های PCV وصل کنید. در صورت عدم وجود قفس موجود ، ممکن است لازم باشد یک شیلنگ دوم اضافه کنید.
شیلنگ تخلیه را به سیستم روغن وصل کنید.
روی براکت نصب کنید.
شیلنگ های OCV را دوباره وصل کنید.
پس از انجام این مراحل ، جدا کننده روغن هوا باید آماده تمیز کردن گازهای دمنده شما باشد. این تقریباً برای هر اتومبیل پروژه ای ، به خصوص یک سوبارو توربوشارژ (آسانتر برای از دست دادن روغن) ، یک نسخه آسان اما ارزشمند است. در MAPerformance ، ما مجموعه ای از بهترین جدا کننده های روغن هوا از جمله IAG Air Separator برای Subaru WRX داریم. این می تواند ارتقا next بعدی شما باشد.

 

https://www.maperformance.com/blogs/tech/the-purpose-and-benefits-of-an-air-oil-separator





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir