چک ولو کستل چیست
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

سوپاپ چک به شیر کلاک ، شیر یک طرفه یا شیر برگشتی نیز معروف است چک ولو کستل زیرا باعث می شود سیال فقط در یک جهت جریان داشته باشد. این شیرهای صنعتی به طور خودکار توسط نیرویی که از طریق جریان خود محیط از طریق خط لوله تولید می شود ، فعال می شوند و می توانند به عنوان شیر خودکار دسته بندی شوند. دریچه های کنترل در سیستم های خط لوله مورد استفاده قرار می گیرند ، وظایف اصلی آنها جلوگیری از جریان مجدد محیط ، جلوگیری از برگشت پمپ و ژنراتور آن و جلوگیری از برگشت مجدد محیط از ظرف است. از سوپاپ چک نیز می توان برای جایگزینی سیستم کمکی استفاده کرد که در آن فشار می تواند از فشار سیستم اصلی بیشتر شود. اگر جریان معکوس جریان داشته باشد و شیر شیر نصب نشود ، می توان چکش آب ایجاد کرد. چکش آب اغلب با نیروی بیش از حد اتفاق می افتد و می تواند به راحتی به خط لوله یا قطعات آسیب برساند.

سوپاپ چک انواع مختلفی دارد ، برخی از این موارد عبارتند از:
سوپاپ چک تاب
شیر چک دو صفحه ای.
سوپاپ چک غیر اسلم.
شیر چک توپی.
شیر کنترل پیستونی.
شیر چک دیسک کج.
سوپاپ سوئیچ چرخشی: سوپاپ چک نوسان اصلی: بدنه سوپاپ ، خرید چک ولو کستل  درپوش و دیسک متصل به لولا را تشکیل می دهد. دیسک برای ایجاد جریان به جلو از صندلی سوپاپ دور می شود و با جلوگیری از جریان برگشت ، به صندلی سوپاپ برمی گردد. دیسک در سوپاپ چک نوسان هدایت نمی شود زیرا کاملاً باز یا بسته می شود. دیسک ها و صندلی های زیادی برای مطابقت با استانداردهای کاربردهای مختلف موجود است. سوپاپ جریان یکپارچه و بدون مانعی را فراهم می کند و با کاهش فشار به طور خودکار بسته می شود. این شیرها هنگام جلوگیری از برگشت جریان ، به طور کامل بسته می شوند.

تعدادی از سوپاپ های چک مخصوصاً طراحی شده اند تا تحت شرایط خاص مانند برگشت معکوس جریان ، دیسک یا فلپ آنها را متوقف کنند. این بسته شدن یا اصابت ناگهانی ، یک موج فشار سیال ایجاد می کند که در سراسر سیستم ضربان قلب می یابد و بسته به نوع کاربرد خاص ، در نهایت می تواند منجر به کاهش بازده فرآیند ، آسیب سوپاپ ، نشت مفصل واشر و سایر مشکلات شود. از این پدیده اجتناب ناپذیر - اما قابل کنترل - به عنوان چکش آب یاد می شود. شیرهای کنترل غیر اسلم به طور خاص برای استفاده در این شرایط طراحی شده اند. همانطور که از نامش پیداست ، این دریچه ها بدون اصابت ، بسته می شوند ، به این معنی که هیچ فشار فشار اضافی ایجاد نمی شود. دیسک سوپاپ چک غیر اسلم دارای یک فنر داخلی است که با فشار جریان سیال بازشو مخالف است. چک ولو کمپرسور کستل وقتی جریان سیال به اندازه کافی شدید باشد ، فنر فشرده می شود و دریچه باز می شود. با کاهش جریان و توقف جریان ، دیسک به آرامی توسط فنر به سطح نشیمن سوپاپ رانده می شود ، اما قبل از اینکه جهت جریان معکوس شود.

 

https://industrytoday.com/the-function-of-a-check-valve/





:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir