بوبین شیر برقی چیست
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

شیر برقی که شیر برقی نیز نامیده می شود ، دریچه ای است که بوبین شیر برقی از نیروی الکترومغناطیسی برای کار استفاده می کند. هنگامی که جریان الکتریکی از یک سیم پیچ الکتریکی عبور می کند ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که باعث حرکت میله فلز آهن می شود. این فرآیند اساسی است که دریچه را باز می کند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی هوا کار می کند.

شیرهای برقی می توانند به طور معمول باز یا به طور معمول بسته باشند:

به طور معمول باز (N / O) ، شیر هنگام شارژ شیر برقی باز می ماند.
به طور معمول بسته (N / C) ، شیر شارژ نمی شود و شیر بسته نمی شود.
چرا باید از شیر برقی استفاده کرد؟
شیرهای برقی به کنترل دستی یا پنوماتیک مدار پنوماتیک احتیاج ندارند و برای کار کردن فقط به یک ورودی الکتریکی (و فشار هوا برای شیرهای خلبان) احتیاج دارند که برنامه ریزی و نصب آن را در طیف وسیعی از برنامه ها آسان می کند. .

شیرهای برقی انواع مختلفی دارند؟
همانطور که خواهیم دید ، شیرهای برقی را می توان به دسته های شیر برقی گسترده زیر تقسیم کرد: عملکرد مستقیم یا خلبان شیر برقی. شیرهای خلقی شیرهای برقی را می توان بیشتر به شیرهای خلبان داخلی یا خارجی تقسیم کرد و گاهی اوقات آنها را شیرهای برقی کمک سروو می نامند.

بازیگری مستقیم
در مورد شیرهای برقی با عملکرد مستقیم ، نیروی تولید شده توسط شیر برقی باید بیشتر از نیرویی باشد که توسط فشار هوا وارد می شود. برای کار به فشار خطی احتیاج ندارند و می توانند در خلا کار کنند.

با عملکرد مستقیم ، شیرهای N / C ، شیر برقی به قرقره متصل شده و تا بهار در جای خود نگه داشته می شود. هنگامی که شیر برقی شارژ می شود ، میدان مغناطیسی میله سلونوئید را بالا می برد ، قرقره را حرکت می دهد و اجازه می دهد هوا به طرف دیگر منتقل شود. در یک شیر N / O ، عکس این اتفاق می افتد - فنر قرقره را در حالت باز نگه می دارد.

دریچه های برقی با عملکرد مستقیم کاربرد محدودی دارند و فقط در حدود 10٪ موارد یافت می شوند. به این دلیل که جریان ها می توانند محدود شوند و انرژی الکتریکی زیادی مصرف می کنند.

با خلبانی داخلی
شیرهای خلبان داخلی بر ضد سلونوئیدهای مستقیم عمل می کنند ، نه بر خلاف آنها ، آنها برای کمک به کنترل فشار سیستم کار می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا جریان هوا را با استفاده از انرژی کمتری نسبت به فشار در خط کنترل کنند.

در شیرهای خلبان داخلی ، سلونوئید مسیر کمتری بین خط و یک حفره پشت قرقره دارد. با آزاد شدن این فشار ، فشار در خط قرقره به طرف دیگر رانده شده و دریچه را باز می کند. از آنجا که شیر برقی دهانه شیر برقی نرمالی کلوز   های بسیار کوچکتری را کنترل می کند ، برای حرکت به نیروی برقی کمتری نیاز دارد.

خلبان خارجی
شیرهای برقی خلبان خارجی به همان روش شیرهای خلبان داخلی عمل می کنند ، اما شما به جای فشار به شیر ، از هوا برای کمک به حرکت شیر ​​استفاده می کنید. این باید در بالادست شیر ​​باشد ، اما می تواند از یک مدار جداگانه تأمین شود. این منبع هوای خارجی به یک درگاه اضافی روی شیر منتقل می شود. دریچه های خلبان خارجی معمولاً در سناریوهای فشار کم ، خلاuum یا حمل و نقل جایگزین که فشار کم ، منفی یا بدون فشار در خود شیر وجود دارد ، برای تسهیل حرکت استفاده می شود.

 

https://www.norgren.com/hk/en/expertise/industrial-automation/what-is-a-pneumatic-solenoid-valve





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir