دستگاه سیمانکاری فوق پیشرفته
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

تجهیزات شناور معمولاً در قسمت پایین پوشش چاه به کار می رود:

در هنگام قرار دادن پوشش در چاه ، فشار وارده را به دریک کاهش دهید
در عبور از پوشش از قسمتهای منحرف سوراخ ، به هدایت پوشش از لبه های گذشته و حفره های دیواره جانبی کمک کنید
برای جلوگیری از ورود مجدد سیمان به داخل قطر پوشش (ID) پس از پمپاژ آن به داخل حلقه / سوراخ چاه ، یک شیر فشار فشار تهیه کنید
اجراي سيمانکاري با دستگاه یک نقطه فرود برای شاخه های سیمانی پمپ شده در مقابل و در پشت دوغاب سیمان تهیه کنید
انواع تجهیزات شناور و هدایت کننده
برخی از انواع اساسی تجهیزات شناور و هدایت کننده عبارتند از:

کفش راهنما ، با یا بدون سوراخ از طریق بینی راهنما
کفش شناور ، حاوی دریچه شناور و راهنمای بینی
کفش شناور و یقه شناور ، حاوی یک شیر پر کردن اتوماتیک
کفش راهنما
ساده ترین کفش راهنما یقه انتهای باز است ، با بینی قالب زده یا بدون آن. روی اولین اتصال پوسته اجرا می شود و به راحتی بی نظمی های گذشته پوشش را در سوراخ هدایت می کند. گردش خون از پایین محفظه و انتهای باز کفش راهنما یا از طریق درگاه های جانبی طراحی شده برای ایجاد تحریک بیشتر به دلیل چرخش دوغاب سیمان تا دیواره است. اگر پوشش در پایین قرار بگیرد یا با قلمه متصل شود ، می توان از طریق پورت های جانبی به گردش خون دست یافت.

کفش اصلاح شده یا شناور
یک کفش راهنما یا شناور اصلاح شده با درگاه های جانبی ممکن است در اجرای پوسته به سوراخ محل پیش بینی انسداد کمک کند. این ابزار دارای درگاه های جانبی در بالا و دهانه کوچکتر از بینی گرد است. دهانه کوچکتر اطمینان می دهد که تقریباً 60٪ مایع از طریق درگاه های کناری موجود پمپ می شود. این درگاه ها به شستشوی انسدادهایی که ممکن است وجود داشته باشند کمک می کنند و همچنین به پایین آمدن پوشش کمک می کنند ، اگر برخی از قلمه ها در قسمت پایین سوراخ قرار بگیرند.

عمل جت از نوع ابزار جانبی در حذف قلمه ها کمک می کند و به شما کمک می کند تا یک حفره چاه تمیزتر با افزایش تلاطم در هنگام گردش و سیمانکاری داشته باشید. همچنین به توزیع یکنواخت دوغاب در اطراف کفش کمک می کند.

راهنمای ترکیبی یا کفش شناور معمولاً شامل یک توپی یا شیر فشار برگشتی با فنر است. بدنه خارج از فولاد با همان مقاومت همان پوشش ساخته شده است. دریچه فشار برگشتی در بتن پلاستیکی و با مقاومت بالا محصور شده است. دریچه ای که توسط فنر یا فشار هیدرواستاتیک ستون سیال موجود در چاه بسته می شود ، از ورود مایعات به داخل محفظه جلوگیری می کند ، در حالی که لوله به سوراخ پایین می آید. پس از اجرای پوشش به عمق مورد نظر ، گردش از طریق محفظه و شیر شناور و از طریق آنالوس به بالا برقرار می شود. وقتی کار سیمان تمام شد ، شیر فشار برگشتی مانع از برگشت سیمان به داخل محفظه می شود.

یقه های شناور دستگاه سيمانکاري بادي
یقه های شناور معمولاً یك تا سه اتصالات بالاتر از راهنمای شناور یا كفش در رشته پوشش قرار می گیرند و همان وظایف اساسی را دارند كه كفش شناور (شکل 1) را انجام می دهند. آنها دارای دریچه فشار برگشتی مشابه کفش شناور هستند و سطح صاف یا دستگاه قفل برای شاخه های سیمان فراهم می کنند. یقه های شناور با درج های غیر متحرک (NR) نیز موجود هستند. هنگامی که در حین عملیات سیمانکاری از شاخه های سیمانکاری با درج های همسان استفاده می شود ، شاخه ها بر روی یقه شناور قفل می شوند و از چرخش شاخه ها در حین تمرین جلوگیری می کنند. این تجهیزات ممکن است زمان تمرین در "مسیر کفش" را 80٪ کاهش دهد. فضای بین یقه شناور و کفش راهنما سیمان یا گل آلوده را به دام می اندازد که ممکن است از اثر پاک کردن شاخه سیمان بالا جمع شود. بنابراین سیمان آلوده در جایی که بهترین پیوند لازم است ، از کفش دور می شود.


شکل 1 - تجهیزات سیمان اولیه اولیه (با مجوز از هالیبرتون).

وقتی شاخه سیمان در یقه شناور می نشیند (شکل 2) ، جریان مایع را قطع کرده و از پمپاژ بیش از حد سیمان جلوگیری می کند. تجمع فشار در سطح نشان می دهد که قرار دادن سیمان کامل است. برای پوشش بزرگتر ، یقه های شناور یا موبایل کفش را می توان با دستگاه مخصوص خنک کردن تهیه کرد که اجازه می دهد سیمان از طریق لوله یا لوله حفاری پمپ شود. (این روش جایگذاری را معمولاً سیمان کاری با رشته داخلی می نامند.) چنین دستگاهی نیاز به شاخه های سیمان بزرگ و ظروف بزرگ پلاگین را از بین می برد.


شکل 2 - یقه شناور (با مجوز از هالیبرتون).

شیر فلپر را وارد کنید قيمت دستگاه سيمان پاش ماردوني
به دلایل اقتصادی ، ممکن است یک شیر فلپ و صندلی درج ساده در رشته پوشش یک یا دو اتصال بالای کفش راهنما نصب شود. این شیر تعبیه شده برای استفاده در چاههای کم عمق برای فشارهای کمتر از فشار فروپاشی پوشش J-55 در محدوده وزن مخصوص مورد استفاده طراحی شده است. تجهیزات سوپاپ سوپاپ را وارد کنید ممکن است با یک لوله سوراخ دار شیر دریچه ای را در حالت باز نگه دارد تا اجازه دهد در حالی که در چاه چاهک کار می کند ، پوشش به طور خودکار پر شود. دهانه از طریق لوله پر کننده ممکن است متنوع باشد تا اجازه عبور غلظت زیاد مواد با گردش خون از دست رفته در لوله را بدهد. بعد از اینکه محفظه در عمق مورد نظر قرار گرفت ، یک گلوله پلاستیکی وزن دار درون کاسه ریخته می شود

 

https://petrowiki.spe.org/Cementing_hardware





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir