چک ولو پیستونی چیست
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

طراحی توپ 
متداول ترین طرح "طرح توپ شناور" است. توپ در رسانه ها به چک ولو پیستونی  حالت تعلیق درآمده و توسط دو حلقه آب بندی در جای خود قرار می گیرد. برخی از شیرآلات با کیفیت بالا دارای طراحی توپ برنده هستند. توپ در بالا و پایین پشتیبانی می شود تا بار صندلی های شیر را کاهش دهد.

شناور: اکثر دریچه های توپی دارای یک توپ شناور هستند. توپ توسط صندلی های شیر پشتیبانی می شود.
Trunnion: شیرآلات با قطر زیاد و فشار عملیاتی زیاد (به عنوان مثال DN> 100 میلی متر و 30 بار) اغلب دارای یک طرح ترونی هستند. توپ از پایین و بالا پشتیبانی می شود تا بار حلقه های صندلی کاهش یابد. گشتاور کار به طور کلی برای شیرآلات سه بعدی کمتر است.
سوراخ از طریق توپ ممکن است پروفیل های مختلفی مانند سوراخ سوراخ ، سوراخ سوراخ یا V شکل داشته باشد.

سوراخ کاهش یافته: بیشتر دریچه های توپی دارای سوراخ سوراخ هستند. در نتیجه ، شیر توپی تلفات اصطکاک را در سیستم وارد می کند. این تلفات هنوز در مقایسه با انواع دیگر شیرآلات نسبتاً ناچیز است. شیرهای توپی یک تکه تقریباً همیشه سوراخ سوراخ می شوند.
سوراخ کامل: دریچه های کامل سوراخ دارای قطر سوراخ برابر لوله هستند. مزیت این است که هیچ اصطکاک اضافی وجود ندارد و سیستم به راحتی از نظر مکانیکی تمیز می شود (پیگ گیری). نکته منفی این است که توپ و محفظه بزرگتر از یک شیر توپی استاندارد با سوراخ سوراخ شده است. بنابراین هزینه کمی بیشتر است و برای بسیاری از برنامه ها این کار مورد نیاز نیست. به آنها شیرهای توپی توپی کامل نیز گفته می شود.
V شکل: سوراخ توپی یا نشیمن دریچه دارای پروفیل "V" است. در نتیجه می توان با چرخش توپ دقیق تر میزان جریان مورد نظر را کنترل کرد. با بهینه سازی مشخصات می توان به یک ویژگی جریان خطی نزدیک شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب درست شیر ​​توپی برای برنامه خود ، مقاله فنی انتخاب شیر توپی ما را بخوانید!

دسته شیر توپی
دسته شیر توپی به میل سوپاپ متصل است چک ولو پیستونی  انواع مدلهای چک ولو (شکل 2 شماره 1) و قادر به چرخاندن شیر از حالت باز یا بسته (90 درجه) است. در صورت نصب صحیح ، شیر هنگام موازی بودن دسته با لوله باز خواهد شد و هنگامی که دسته عمود بر لوله است ، بسته می شود. توجه به جهت دسته سوپاپ توپی مهم است تا بدانید شیر باز است یا بسته. انواع دسته شیر توپی اضافی وجود دارد ، مانند دسته های قابل قفل شدن یا چرخ های دستی سوپاپ توپی. اینها همانطور که از اسمشان پیداست عمل می کنند. اگر شیر توپی بزرگتری دارید یا برای باز یا بسته شدن شیر به گشتاور اضافی نیاز دارید ، ممکن است یک امتداد دسته شیر توپی لازم باشد. اگر دسته شما خراب شد ، در جای خود قرار نگرفت یا شیر سوپاپ خودکار را به دستی تبدیل می کنید ، می توانید جایگزین دسته شیر توپی را خریداری کنید.

دریچه توپی خودکار
شیرهای توپی پنوماتیک شیرهای توپی برقی
شکل 4: شیر توپی پنوماتیک (چپ) و شیر توپی برقی (راست)

بعضي از شيرها را مي توان به جاي يك عملكرد دستگيري براي روشن يا خاموش كردن سوپاپ توپي ، با يك محرك الكتريكي يا پنوماتيكي مجهز كرد ، همانطور كه ​​در شكل 4 مشاهده شده است. آنها مستقيماً به ساقه سوپاپ متصل مي شوند (شكل 2 شماره 1) و قادر به چرخش هستند یک چهارم چرخش است. متداول ترین اتصال فلنج بین شیر و محرک چک ولو  استاندارد ISO 5211 است. شکل 5 نمونه ای از سوپاپ توپی ISO 5211 را نشان می دهد که آماده اتصال به محرک است. با استفاده از محرک می توانید شیر توپی خود را از راه دور یا از طریق کنترل کننده کنترل کنید تا از آن به عنوان خاموش شدن شیر توپی اتوماتیک استفاده شود. یک سوپاپ توپی که به فنر تحریک می شود ، که به آن شیرهای توپی بارگذاری شده فنر نیز گفته می شود ، از یک فنر برای باز / بستن سوپاپ در یک سناریو خاموش و از یک محرک استفاده می کند تا آن را در موقعیت باز / بسته نگه دارد. از این موارد برای کاربردهای صرفه جویی در مصرف انرژی یا به دلایل ایمن در شکست استفاده می شود. برخی از محرک های الکتریکی همچنین می توانند کنترل مدولاسیون را ارائه دهند که شیر توپ را بین 0 تا 100٪ باز / بسته قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد خودکار دریچه توپی ، مقاله ما را در مورد شیرهای توپی پنوماتیک و الکتریکی بخوانید.

 

https://tameson.com/ball-valve-introduction.html





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir