توضیح تفاوت فرش و موکت
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

چه چیزی چیزی را فرش بودن تعریف می کند؟
بعضی اوقات ، همه چیز را مسلم می دانیم. روز دیگر شخصی از ما قیمت موکت خواست که برای آنها توضیح دهیم که فرش چیست. بنابراین متوجه شدیم که این اطلاعات اساسی را با شما به اشتراک می گذاریم.

در ابتدایی ترین تعریف ، فرش پارچه ای بافته شده است که برای پوشاندن منطقه خاصی از کف استفاده می شود. این واژه متمایز از اصطلاح "فرش" است که معمولاً در مورد فرشهایی که از دیوار به دیوار گسترش می یابند یا روی کف ثابت هستند استفاده نمی شود. تفاوت بین فرش و فرش در زیر توضیح داده شده است. خاستگاه فرشها و فرشها متنوع است ، اما روش بافت فرشها عمدتاً بین فرهنگی است. در بیشتر موارد و به طور کلی ، فرش ها روی قاب هایی ساخته می شوند که بنام قالیچه های فرش ساخته می شوند.

فرش چیست - Nazmiyal
فرش چیست؟

بنابراین واقعاً تفاوت بین فرش و فرش چیست؟
حتی از طریق ما تمایل داریم که از اصطلاحات فرش و موکت استفاده کنیم مانند معنی آنها ، از لحاظ فنی ، در واقع یک دنیا تفاوت بین این دو وجود دارد. از فرش و فرش برای اشاره به یک تکه پارچه ضخیم استفاده می شود که به طور معمول با استفاده از الیاف ارگانیک مانند پنبه ، جوت (یک الیاف گیاهی که می توان آن را به یک نخ محکم و درشت تبدیل کرد) ، ابریشم یا پشم بافته می شود. یک فرش یا فرش همچنین می تواند از مواد مصنوعی ساخته شود و هر دو اغلب برای تزئین خانه ها و دفاتر در سراسر جهان استفاده می شوند.

فرش در مقابل فرش توسط نازمیال
فرش در مقابل قالیچه

تقریباً روشهای نامحدودی برای ایجاد یک فرش یا فرش وجود دارد و  قیمت انواع موکت نحوه شکل گیری آنها اغلب به بخشی از جهان که از آنجا آمده اند و همچنین بافته شده آنها بستگی دارد.

اصطلاح فرش در واقع سابقه زبانی طولانی دارد. آن را اغلب در دنیای فرانسه قدیم می بینند "کارپیت" (پارچه ای بسیار تزئین شده) ، که از "کارپیتا" (پارچه ضخیم ساخته شده از پشم) ایتالیای قدیمی گرفته شده است ، که به عنوان "چیدن" نیز تعریف می شود.

طبق فرهنگ آنلاین واژگانی ، واژه فرش در اواخر سال 1200 ، زمانی که برای توصیف پارچه درشت استفاده می شد ، در انگلیسی استفاده می شد.

در اصطلاح فرش در دهه 1300 به معنای سفره یا روتختی نیز بود.

واژه ایتالیایی قدیمی "carpita" بیش از حد احتمالاً از کلمه لاتین قدیمی "carpere" (برای چیدن یا ورق زدن) رشد کرده است.

تا سال 1400 کلمه فرش به عنوان کلمه ای برای پوشش کف انواع موکت استفاده می شد. از "فرش" برای اشاره به پوشش های میز ، تخت و دیوار نیز استفاده می شد زیرا پوشش کف تا سالهای 1400 و 1500 در اروپا مورد استفاده گسترده قرار نگرفت.

 

https://nazmiyalantiquerugs.com/blog/what-is-the-difference-between-a-rug-and-a-carpet/





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir